מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- איך לעמוד על שלי מול אדם ביקורתי במשפחהדניאל23/06/2018
אוקיי אז שלום אני בת 23 ואינני יודעת אם השאלה שלי בהכרח קשורה לפסיכולוגיה אך אשאל בכל זאת.
יש לי אח גדול (גדול ממני ב 11 שנים)
ויש לו נטייה לבקר כל דבר, אבל כל דבר.
הוא בא אלינו פעם בשבוע ואם אמא שלי רואה איזו תוכנית הוא ישר מתחיל להגיד "איזה חבורה של מפגרים יושבים שם, שני טמבלים"
(על התוכנית)..
אם לדוגמא אני אומרת שאני לא אוהבת טכנולוגיה, ישר הוא מגיב "אין מה לעשות זה חלק מהחיים וצריך ללמוד"
אבל אני אומרת (אפילו לא לכיוונו) "מי צריך מסכי מגע וכל המולטימדיה הזו, זה יותר מבלבל"
וישר הוא מתחיל "מה מבלבל? מה הבעיה? לומדים".
הוא חושב שכל העולם רואה, מנוהל ומתפעל דרך עינייו.
כאילו אם מישהו אומר משהו אחר הוא ישר מתחיל לתחקר, לשאול ולהעביר ביקורת, מן ממש מרמור שכזה.
אין לו את הקטע הזה של פשוט לשחרר, אם אתה למשל אוהב תוכנית מסויימת שהיא לא מינימום זוכת פרסים אז מבחינתו זה לא בסדר..
וכו וכו..
זה ממש להלבין פנים אדם ברבים ועוד משפחה.
וזה מצחיק כי הוא חושב שהמשפחה זה הכי חשוב אבל תכלס מתנהג בדיוק ההיפך.
את כל התסכול והמרמור הוא מוציא עלינו.
זה מגיע למצב שכבר שנים שאחי השני פשוט מתחמק ממנו, כשהוא בסביבה..
איך להתמודד עם זה?
זה ממש להשליט טרור בבית שהוא מגיע אליו פעם בשבוע ופשוט מעביר ביקורת על כל פיפס, אי אפשר ללכת כמו שצריך בלי לשמוע ביקורת.
ואם הוא שואל אותי שאלה על החיים שלי שאין לי איך בדיוק לענות אלייה ואני אומרת "זה לא בדיוק, לא משנה" אז הוא אומר כזה "לא הבנתי.. אבל מה זאת אומרת לא בדיוק לא משנה?"
הוא ניתפס לקטנות וזה מעורר בי זעם ושם אותי ואת כל משפחתי במצבי מבוכה רבים.
ממש הוא מלבין את פנינו מאי נוחות, מבוכה, ביקורת תמידית.. ועוד..
מה לעשות..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ביקורתיות יתר זה אסון
טובי פלד04/07/2018שלום דניאל
ביקורתיות יתר זה קשה מאד לסבול.
אני מציע כך.שלב ראשון אפשר לדבר אתו ולהסביר לו את המצב ושיפסיק עם זה לחלוטין.
שלב שני אם זה לא עובד .לסגור את האוזניים שהוא מדבר. או להביע כעס על עצם התגובה הביקורתית.
שלב שלישי אם זה לא עוזר לומר לו אם אין לך משהו טוב להגיד אל תגיד דבר.
.אל תתנו לו למרמר לכם את החיים תפעלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

