שאלה לגבי קרינה לסרטן ערמונית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לגבי קרינה לסרטן ערמונית
    סמינומה
    25/07/2011

    שלום
    לקרוב משפחה שלי אובחן סרטן ערמונית PSA 7.5, גליסון 9 בשני הצדדים, בסיטי ללא קשריות אגניות אבל עם קשריות גבוליות (0.8-0.9 ס"מ) בארבעה מקומות (פסואס L4,IVC ופראאורטיק L1. האונקולוג אמר שיש חשד לפיזור גרורות לבלוטות הלימפה ואם כן אז זה מחוץ לשדה קרינה אבל בגלל שהגודל של הבלוטות גבולי, המליץ על טיפול הורמונלי בזריקה אחת לשלושה חודשים ואז לחזור על PSA ו- CT. אם יהיה שינוי והקשריות תהינה קטנות יותר זה אומר שיש תגובה לטיפול וזה גרורות וגובה L1 מחוץ לשדה קרינה מקובל ולכן היה ממליץ רק על טיפול הורמונלי. אם אחרי שלושה חודשים אין שינוי בגודל, היה ממליץ מחמת הספק על טיפול קרינתי והורמונים. האם אכן הבלוטות האלו מחוץ לשדה קרינה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי קרינה לסרטן ערמונית - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    28/07/2011

    הקרנות כטיפול בסרטן הערמונית נעשות לאזור האגן. הבלוטות המצוינות לעיל חלקן הוא בבטן כלומר מחוץ לאגן ומכאן מחוץ לשדה הקרינה
    ד"ר יוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו