מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גוש סרטני במדיאסטינום האמצעי -is31/08/2011
שלום רב,
קרובת משפחה אובחנה במקרה חוזר של סרטן השד, שטופל בהצלחה בכריתה ובטיפול לפני מספר שנים. האונקולוג הבהיר כי מדובר בחזרה של הגידול המקורי, והביע ספק
באשר לאפשרויות הכירורגיות הקיימות במיקום החדש.
כך לפי תוצאות בדיקת ה - PET:
"
חזה: קליטה פתלוגוית של FDG בעוצמנ גבוהה בגוש כ - 6.1 ס"מ במדיאסטינום אמצעי, לא ברור בוודקאות האם מדובר בגוש מהושט או בלוטות מודגשות מאד במדיאסטינום. ב - CT הרחבה נכרת של הושט הפורקסימאלי. הגוש לוחץ על האטריום השמאלית. מצב לאחר מסטקטומיה משמאל. תסנינים ריאתיים GROUND GLASS.
אין עדות לתפליט פלאוריאלי או פריקרדיאלי."
אין עדויות אחרות
אשמח להתייחסות באשר לבאים:
א. האם עצם ההישנות של המחלה לאחר מספר שנים משנה את סיכויי הריפוי בפעם השניה?
ב. האם כירורגיה היא באמת אפשרות קלושה או לא קיימת במקום החדש בו התגלה הגידול?
ג. האם ישנם טיפולים אחרים, מלבד כימוטרפיה ורדיוטרפיה?
ד. באופן כללי וגס, האם ניתן להצביע על אחוזי הצלחה כללים לכלל הטיפולים הקיימים?
כל טוב,
IS* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גוש סרטני במדיאסטינום האמצעי - - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011על פי התיאור מדובר בממצא בלתי נתיח בו יש לטפל ע"י קרינה וכימותרפיה.האם שקלו הצורך בביצוע ביופסיה על מנת לקבוע באיזה סוג גידול מדובר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן
is31/08/2011נלקחה דגימה ע"י הליך בורכוסקופיה
התשובה התקבלה לא מזמן ובאופן טלפוני נאמר כי הממצאים זהים לגידול המקורי שהיה לפני מספר שנים. עדיין ממתינים לתשובות בכתב.
גם האונקולוג שטיפל בה לפני כמה שנים אמר שקשה מאד לנתח את האזור הזה, והשאלה היא אם "קשה" משמע "בלתי אפשרי" ומהם סיכויי הטיפול הקרינתי והכימותרפי כשיקול נגד הסיכונים שיש לקחת במקרה של כירורגיה "לא שמרנית", שוב, במידה וזה בכלל אפשרי.
העובדה היא שלאחר הטיפול במופע הראשון של המחלה (כריתת שד וכימותרפיה), היא
זכתה להינות מכמה שנים טובות בהן הייתה בריאה ומאושרת.
החולה היא בתחילת שנות ה - 50 שלה
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן31/08/2011לצערי כאשר מדובר בהישנות המחלה התוצאות פחות אופטימיות בהשוואה למחלה ראשונית
על פי התיאור מדוברכ במחלה שלא מטפלים בה ע"י ניתוח אלא ע"י תרופות וקרינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב
is31/08/2011תודות.
אנחנו ניאחז בכל סיכוי, קטן ככל שיהיה, אם רק יהיה.
כל טוב
ושוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב - תגובה
ד''ר דניאלה כץ01/09/2011הבדיקות שבוצעו מצביעות על גוש עם מאפיינים המתאימים לגדול אבל למיטב הבנתי מקריאת התכתובת לא בוצעה ביופסיה שתוכיח כי אכן מדובר בחזרה של סרטן השד ולא בגדול ראשוני אחר.
במיקום זה יכולים להתפתח מספר גדולים ומחלקם ניתן להרפא- לימפומה, טימומה.
אם טרם בוצעה ביופסיה זו הבדיקה שהייתי מבצעת במקום ראשון.
האם נבדקו רמות מרקרים בדם? האם יש עליה בערכים CA15-3 CA125 CEA?
בברכה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
is01/09/2011בוצעה ביופסיה והתשובות אמורות להתקבל בימים הקרובים, ואז אעלה אותם אל הפורום.
האונקולוג, שקיבל בינתיים את התשובות, טען טלפונית כי מדובר בחזרה של סרטן השד הקודם.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

