עלית PSA לאחר ניתוח כריתה ראדיקלית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עלית PSA לאחר ניתוח כריתה ראדיקלית
    בני
    22/09/2011

    אני בן 59 לאחר כריתה ראדיקלית של הערמונית לפני שנה וחצי
    PSA לפני הניתוח 6.7, וגליסון 6 בביופסיה ראקטלית,
    מצב בריאותי טוב ואין כל תופעות לוואי עקב הניתוח.
    לאחר הניתוח מדד גליסון 7 =3+4 הגידול עירב את שתי הנוכחות והיתה הסננה ניכרת סביב העצבים אך לא נראתה פריצה מחוץ לקופסית כל מעטפת הערמונית היתה נקיה מסרטן, בלוטות לימפה חופשיות מגידול אך לא ניבדקו ולא הוסרו בניתוח
    עקב עלית PSA מ .0.01 ל 0.23 בתוך שנה וחצי לאחר הניתוח נשלחתי למיפוי עצמות בדיקת CT . לא היו כל ממצאים
    בדיקת MRI לא זוהה גוש מוגדר אך צוינה האדרה א_סימטרית במיטת הניתוח
    הומלץ לי על טיפול קרינתי חיצונית עם טיפול הורמוני קצר טווח חצי שנה
    האם קימים חידושים בתחומי הקרינה
    האם כל אחד מבתי החולים במרכז יכול להתאים ,ואם ניתן להמליץ במיוחד על אחד מתוך אילה במרכז.
    אודה מאוד לקבל חוות דעת נוספת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עלית PSA לאחר ניתוח כריתה ראדיקלית - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    25/09/2011

    טיפול קרינתי בסרטן הערמונית ניתן דרך שגרה ובאמצעות טכנולוגיה מודרנית בכל יחידות הקרינה בארץ (רמב"ם, איכילוב, בילינסון, תה"ש, אסותא ת"א, הדסה י-ם, וסורוקה) למאות חולים מידי שנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו