מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בלוטת התריס FNAיהודה10/04/2012
שלום ןחג שמח
באולטרסנד בלוטת התריס אונה ימנית 6.6X3.7X4,שאר הממצאים תקינים
בצעתי באופן פרטי FNA בשערי צדק ולהלן התוצאה
שטחים היפרצלולרים רוב התאים קטנים מסודרים בצורה צפופה בקבוצות רובם עגולות לפעמים בצורת דמוי פפילות ,זוהו מעט קולואיד ומעט מאוד מקרופגים , לא זוהו תאי דלקת מונונוקליארים
או תאי ענק רב גרעיניים ,התמונה מעוררת אבחנה מבדלת בין קשר היפרפלסטי דומיננטי לבין נגע נאופלסטי
אודה על הסבר לבדיקה
בדיקה עם סיב אפטי מהאף תקינה לחלוטין,בבדיקה ידנית גוש רך,TSH בנורמה
ומה לדעתך המשך הברור הרצוי,בגלל שאין אבחנה חד משמעית אני לא מעוניין בניתוח בשלב זה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס FNA - תגובה
פרופ` אברהם קוטן10/04/2012מן הדו"ח הציטולוגי עולה, שמדובר בנגע שקייימת התלבטות לגבי טיבו - האם הוא שפיר או שמא מדוברכ בנגע ממאיר
יתכן שיהיה מקום לשקול התערבות כירורגית לכרות האונה ואם הבדיקה הפתולוגית במהלך הניתוח תראה ממאירות - להשלים לכריתה שלמה של הבלוטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ןשאלה
יהודה10/04/2012תודה על התשובה
ההתלבטות שלי האם בעקבות התשובה הלא החלטית של הציטולגיה הבריריה היחידה היא ניתוח או שמא יש אמצעים אחרים לקבל תשובה החלטית כגון,, מיפוי ,,MRI,, PDG PET
או כדאי להמתין כשנה ולבצע FNA נוסף
עלי לציין שבהשוואה לUS קודם שבצעתי לפני כשנה הגודל ירד ב מ"ס מילמטרים
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ןשאלה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן11/04/2012אמצעי ההדמיה למיניהןם לא יועילו במקרה שלך. ניתן אכן לשקול ביצוע ניקור חוזר, אבל הבדיקות הציטולוגיות בכעייתיות ולא תמיד מאפשרותץ איבחון חד משמעי. גידולי בלוטת התריס ידועים בקצב צמיחה איטי ולכן לא מפתיע שהגוש לא שינה ממדיו או אפילו קטן במספר מ"מ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

