סרטן או משהו שפיר?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן או משהו שפיר?
    מאור
    06/05/2012

    שלום. התייעצתי עימכם בעבר אך מנסה בשנית עם תוספת נתונים: בן 39 ולפני 12 שנים חליתי בנון סמינומה עם עליית שלושת מרקרים (LDH-AFP-BHCG) כריתת אשך ימין +3 טיפולי כימו' -BEP. מאז אין עדות למחלה. במעקב השנה נצפה BHCG=10, לאחר 5 ימים =6. לאחר שבוע נוסף=10. כל בדיקות קודמות היה נמוך מ 2 עד שנת 2010, ב 2011 היה נמוך מ 5. וכאילו יש המשכיות של עלייה ב 2012 כאשר התקבל נתון אבסולוטי עם ערך .התבקשתי לברר תת פעילות אשך שיצאה תקינה (טסטוסטרון 13.1 בשליש תחתון של הטווח, אך LH-FSH נמוכים מאוד -קרוב ל-0, אונקולוג טען שאין תת פעילות). התבקשתי לבצע CT חזה בטן אגן = נמצא תקין ללא שינוי מ אפריל 2010. א.ס. אשך שמאלי בודד תקין. אונקולוג טען ייתכן בלוטת אצטרובל במוח מפרישה BHCG- בוצע CT מוח=תקין. בדיקת BHCG הפעם יצא 9=, לאחר 10 ימים יצא 8=. לאחר 20 יום יצא 12=. כל הבטא נלקחו בטווח של חודשיים סה"כ בין לקיחה ראשוה לבין אחרונה. אונקולוג טען שאין קשר למחלה מהעבר וביקש לחזור עם מרקרים, ספירה וכימיה בעוד 3 חודשים. במשך 3 חודשים לפני הבדיקה הראשונה בצעתי דיאטה יזומה וחריפה שהשילה ממשקלי 17 ק"ג (ב 3 חודשים). מקראיה באתרי אינטרנט מבין שעליית בטא אינה בהכרח מעידה על סרטן ויכולה להיות מלווה לתהליכים שפירים/דלקתיים אחרים, עישון מריחואנה (ואיני מעשן כלום), תת פעילות אשך ומצאתי משפט שציין שערך מעל 30 סיכוייו להיות שפיר הינו נמוך. כלומר ידועים מקרים של בטא ללא סרטן להבנתי. בצעתי קולונוסקופיה יצאה תקינה. גסטרוסקופיה -נמצאה דלקת באיזור GEF - ניתן אומפרדקס ונלקחה ביופסיה. מנסה לחשוב מה יכול להעלות בטא. מתאר לעצמי שבטא היה מעל 5 , לפחות מספר שבועות לפני הבדיקה הראשונה השנה כלומר לפחות איזה חודשיים לפני ה CT שיצא נקי. בשנתיים האחרונות יש לי קצף בשתן ללא ממצא של חלבון או תרבית בבדיקות שתן. האם קיים קשר בין הדברים ובמיוחד האם הנכם מכירים עליות כאלו שאינן קשורות לסרטן? זה יכול גם לרדת? יודע שהתיאור מורכב אך זו כתובת נוחה לי לשאלות. תודה להכוונתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן או משהו שפיר?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוסיף ס. דם, כימיה AFP-LDH תקינים

    מאור
    06/05/2012

    קיים באשך מידי פעם כאב עמום והתקשות בעיקר לאחר יחסי מין. אך שוב, א.ס. אשך לא העלה דבר (בוצע א.ס. אשך בתום כל הבירור הנ"ל-חודשיים לאחר א.ס. ראשון).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוסיף ס. דם, כימיה AFP-LDH תקינים - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    06/05/2012

    לא נראה שיש עדות לממאירות
    מציע להיוועץ עם אנדוקרינולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנדוקרינולוג

    מאור
    07/05/2012

    שלום פרופסור,
    התייעצות עם אנדוקרינולוג באיזה נושא? בטא או LH-FSH? למען האמת כבר בקרתי אצל אנדו' והוא טען ש LH-FSH נמוכים מאוד עקב דיאטה חריפה שעשיתי להמתין חודש לבדיקה חוזרת. כמו כן טען שהוא לא מתרשם מבטא של =12, אך עניין של אונקולוגיה.יכול להיות שבטא עלתה בגלל ירידת LH-FSH?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנדוקרינולוג - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    07/05/2012

    בצעת את כל הבדיקות ולא נמצא שום ממצא אונקולוגי, צריך להמשיך במעקב צמוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו