מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לפרופ' קוטןמשה21/10/2012
שלום רב, אימי בת 54, לאחר בדיקת ממוגרפיה ואולטרסאונד נמצא ממצא שאתי 1.5 ס"מ בשד שמאל. לאחר ניתוח למפקטומי הסתבר שהממצא בגודל 4 ס"מ, בלוטת זקיף בחתך קפוא במהלך הניתוח - נקיה. בממצאים פתלוגים שלאחר הניתוח עלה כי: 2 מתוך 3 בלוטות, נגועות. בוצע ניתוח להוצאת הבלוטות, מתוך כ-20 בלוטות נמצאו 2 נגועות. (4 סה"כ). בבדיקה הפתלוגית לאחר ניתוח הלמפקטומי עלה כי מדובר בקרצינומה חודרנית בקוטר 4 ס"מ, תאי גידול במראה ציטולוגי של INVASIVE DUCTAL CARCINOMA וחיוביים ל-E-CADHERIN אך אינם יוצרים בלוטות ומתפשטים כתאים בודדים וכשורות תאים, בדומה לקרצינומה לובולרית. בהיקף הגידול מעט מוקדים של ductal carcinoma in situ, הגידול הינו בדרגה בינונית - הפעילות הפרוליפרטיבית בהם נמוכה מאוד ומדד השגשוג בצביעת KI-67 הוא כ-5% (+1) הפלאומורפיזם בהם בינוני (+2) והם אינם יוצרים בלוטות ומתפשטים כתאים בודדים תוך השומן (+3). לציין שתשובת האונקוטייפ שנערכה למרות 4 בלוטות נגועות, היתה 20. האונקולוג המליץ על טיפול כימותרפי ACX4+TASOLX4+הקרנות+טיפול הורמונלי. אימי עברה את כל הטיפולים, עם תחילת ההקרנות החלה לקבל טמוקסיפן. בשיחה עם האונקולוג לאחר הטיפולים אמר לנו האחרון כי אמא בריאה, הזמין אותה לביקורת לאחר 3 חודשים. בביקורת נתן לה לערוך בדיקות דם לקראת הביקורת הבאה. לשאלתנו האם אין צורך בבדיקות נוספות כמו CT וכו', אמר שאין צורך. אציין כי לאחר ניתוח הלמפקטומי בוצע CT ומיפוי עצמות - ללא ממצאים. אשמח לדעת מהם סיכויי ההחלמה (למרות שהרופא אמר שאמא בריאה). תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לפרופ' קוטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן28/10/2012אין צורך בשלב זה בשום בדיקות נוספות
מבצעים בדיקות מעקב אחת לשנה, והן כוללות ממוגרפיה וסמנים. אין שום הצדקה לבדיקת CT או למיפויים למיניהם ללא שיש תלונות קליניות כלשהן.
הסיכוי לשרוד 10 שנים עומד על כ-85%* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן דואג
משה28/10/2012תודה רבה לך פרופ' קוטן על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבן דואג
משה28/10/2012שכחתי לציין שהפעם הראשונה בה נשאלה השאלה היתה ב-25.10 והיא מופיעה בשרשרת השאלות, כך שכמובן אין צורך להתייחס אליה שוב. עימך הסליחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

