שאלה לפרופ' קוטן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לפרופ' קוטן
    משה
    21/10/2012

    שלום רב, אימי בת 54, לאחר בדיקת ממוגרפיה ואולטרסאונד נמצא ממצא שאתי 1.5 ס"מ בשד שמאל. לאחר ניתוח למפקטומי הסתבר שהממצא בגודל 4 ס"מ, בלוטת זקיף בחתך קפוא במהלך הניתוח - נקיה. בממצאים פתלוגים שלאחר הניתוח עלה כי: 2 מתוך 3 בלוטות, נגועות. בוצע ניתוח להוצאת הבלוטות, מתוך כ-20 בלוטות נמצאו 2 נגועות. (4 סה"כ). בבדיקה הפתלוגית לאחר ניתוח הלמפקטומי עלה כי מדובר בקרצינומה חודרנית בקוטר 4 ס"מ, תאי גידול במראה ציטולוגי של INVASIVE DUCTAL CARCINOMA וחיוביים ל-E-CADHERIN אך אינם יוצרים בלוטות ומתפשטים כתאים בודדים וכשורות תאים, בדומה לקרצינומה לובולרית. בהיקף הגידול מעט מוקדים של ductal carcinoma in situ, הגידול הינו בדרגה בינונית - הפעילות הפרוליפרטיבית בהם נמוכה מאוד ומדד השגשוג בצביעת KI-67 הוא כ-5% (+1) הפלאומורפיזם בהם בינוני (+2) והם אינם יוצרים בלוטות ומתפשטים כתאים בודדים תוך השומן (+3). לציין שתשובת האונקוטייפ שנערכה למרות 4 בלוטות נגועות, היתה 20. האונקולוג המליץ על טיפול כימותרפי ACX4+TASOLX4+הקרנות+טיפול הורמונלי. אימי עברה את כל הטיפולים, עם תחילת ההקרנות החלה לקבל טמוקסיפן. בשיחה עם האונקולוג לאחר הטיפולים אמר לנו האחרון כי אמא בריאה, הזמין אותה לביקורת לאחר 3 חודשים. בביקורת נתן לה לערוך בדיקות דם לקראת הביקורת הבאה. לשאלתנו האם אין צורך בבדיקות נוספות כמו CT וכו', אמר שאין צורך. אציין כי לאחר ניתוח הלמפקטומי בוצע CT ומיפוי עצמות - ללא ממצאים. אשמח לדעת מהם סיכויי ההחלמה (למרות שהרופא אמר שאמא בריאה). תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לפרופ' קוטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לפרופ' קוטן - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    28/10/2012

    אין צורך בשלב זה בשום בדיקות נוספות
    מבצעים בדיקות מעקב אחת לשנה, והן כוללות ממוגרפיה וסמנים. אין שום הצדקה לבדיקת CT או למיפויים למיניהם ללא שיש תלונות קליניות כלשהן.
    הסיכוי לשרוד 10 שנים עומד על כ-85%

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן דואג

    משה
    28/10/2012

    תודה רבה לך פרופ' קוטן על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן דואג

    משה
    28/10/2012

    שכחתי לציין שהפעם הראשונה בה נשאלה השאלה היתה ב-25.10 והיא מופיעה בשרשרת השאלות, כך שכמובן אין צורך להתייחס אליה שוב. עימך הסליחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו