טיפולים כימו-תרפיים בגיל הזהב

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפולים כימו-תרפיים בגיל הזהב
    קרן
    13/11/2012

    שלום רב דוקטור.

    אמי בת 84, נמצאה חולה בסרטן.
    להלן עיקרי הדברים מתוך סיכומי אבחנה:
    ללא מחלות רקע, ללא טיפולים, מאז יולי חולשה ואנמיה.
    ב- CT בטן נמצא ממצא במעי וכן ספק ממצא בכבד של כ- 6 ס"מ.
    סמני גידול כולל CA 199 U CEA גבוהים.
    בביופסיה מהמעי העולה POORLY DIF ADENO CARCINOMA.
    סביר להניח שמדובר בתהליך גידולי יותר מפושט ולכן בהחלט יתכן ותחל בטיפול כימי טרום ניתוחי בתלות בתוצאות ה- PET CT.

    אימי למשך כחודשיים, מאז התגלה הגידול ב- CT, לא היתה מעוניינת לעשות כל בדיקה וטיפול. בכל התקופה הזאת התחננתי בפניה שתעשה קולונסקופיה ותטפל בעצמה.
    עתה, משאנחנו בפני טיפולים כימותרפיים, אני שומע דעות כי אולי הטיפול הכימותרפי
    אינו כדאי, יכול להוביל למותה ובשורה התחתונה, התועלת אינה מצדיקה את העלות.
    אני מאוד אוהב את אמי ורוצה רק את הטוב שלה ומוכן לעשות הכל ולעזור לה בתקופת הטיפולים. אני רק באמת מבקש לדעת שזהו הצעד הנכון.
    כאמור אימי ללא מחלות רקע, אך מאז המחלה היא חלשה ורזתה, גם לאחר שקיבלה מנות דם ורמת ההמוגלובין מעל 11.

    נא עזרתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפולים כימו-תרפיים בגיל הזהב - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    16/11/2012

    מהמידע שכתבת לא ברור האם עברה ניתוח לכריתת הגידול במעי הגס. זהו הטיפול החשוב ביותר.
    לאחר ניתוח או לפניו צריך לעשות בדיקת PET-CT ולפי תוצאות הבדיקה ניתן לקבוע האם קיימת מחלה מחוץ למעיים.
    ההחלטה לגבי טיפולים נוספים, כימותרפים או אחרים, צריכה להתקבל לפי הממצאים בניתוח, הממצאים בבדיקת הפט ובדיקת החולה תוך התחשבות בגיל ובמצבה הכללי
    ד"ר יוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול כימו בגיל הזהב

    רן
    16/11/2012

    תודה דוקטור על התשובה.

    כפי שציינתי, אנו מחכים לתוצאות ה- PET-CT במטרה להבין אם ניתן לנתח או שיש צורך בטיפול כימו תרפי - טרום ניתוחי.

    שאלתי הינה, במידה ותצטרך לעבור טיפול כימו תרפי טרום ניתוחי, מהן ההשלכות של טיפול כאמור על אישה בגילה (84). כאמור, אין לה מחלות רקע אך היא חלשה.

    האם התועלת מהטיפולים הכימו-תרפיים והניתוחים העתידיים גוברים על העלות הבריאותית הכרוכה בהן וכדאי לה לעבור את כל הטיפולים הנדרשים.

    אני מאוד רוצה שהיא תטפל בעצמה ותהיה בריאה אך כל מיני אנשים מפחידים אותי ואומרים שהטיפולים יכולים לפגוע בבריאותה עקב גילה ואף להביא למותה. ואני שואל אותם, האלטרנטיבה של לא לעשות כלום טובה יותר?

    הודה על דעתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו