סרטן שד גרורתי שלב 4

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן שד גרורתי שלב 4
    אבי
    18/11/2012

    שלום רב,
    לאחרונה גילו לאימי סרטן בשד ששלח גרורות לעצמות.
    ממצאים:
    carcinoma
    estrogen receptors strongly positive (+3) in 100% of cells
    progesteron receptors strongly positive (+3) in 60% of cells
    ki-67 positive in 30% of cells
    her-2 neu: negative (score +1
    הוחלט לתת תרופה בשם פרמה וחיזוק עצמות ללא כימותרפיה.
    היות ופרמה מדכאת את יצור הפרוגרסטרון והאסטרוגן אני מבין שזה
    יעצור את התפשטות הסרטן. השאלות:
    1. מה לגבי הסרטן שקיים - האם לא אמורים לחסל אותו?
    2. מה הסיכון בהמשך / תוחלת חיים, כלומר: אם הגוף לא ייצר יותר את ההורמונים בעקבות התרופה הרי שסרטן זה עם רצפטורים חיוביים לאסטרוגן ופרוגסטרון לא יכול להזיק לעולם - אז מתי כן הגוף נפגע בהמשך ( כלומר: בגלל התרופה, הגוף לא יגיב לתרופה ..... )

    תודה רבה מראש,
    אבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן שד גרורתי שלב 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן שד גרורתי שלב 4 - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    18/11/2012

    הטיפול ההורמוני באמצעות פמרה הוא טיפול הבחירה במצב שכזה.
    כ-80% מהחולות יגיבו לטיפול זה בתסוגה של המחלה ובעצירתה, שעשויה להימשך בין מספר חודשים למספר שנים. לצערי, כאשר יש גרורות בעצמות לא ניתן להכחיד המחלה לחלוטין ולרפא אותה לחלוטין, אבל עם טיפולים הורמוניים שונים וטיפולים כימותרפיים, כאשר ההורמונים מפסיקים להשפיע, ניתן להאריך החיים ולמנוע כאבים וסבל.
    בנוסף לפמרה נותנים תרופה ממשפחת הדיספוספונטים (ארדיה או זומרה או בונפוס) לחיזוק העצמות. לעתים מקרינים אתרים כואבים בשלד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלה קטנה - על פרמה

    אבי
    18/11/2012

    תודה על המענה המהיר.
    רציתי לשאול :
    מתי הפרמה מפסיק "לעבוד"?
    האם הגוף מפתח תנגודת לכל סוגי התרופות המעכבות ארומטאז
    או פשוט הסרטן מתקדם ללא ההורמון... כלומר: מתי ולמה התרופה מפסיקה להשפיע???

    אבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו