שאלה בנוגע לגרורות בכבד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה בנוגע לגרורות בכבד
    רונדו
    14/04/2013

    לד"ר שלום רב,
    אמא שלי, בת 86, עברה לפני 8 חודשים ניתוח לכריתה של ה-cecum.
    זאת עקב גידול סרטני שנתגלה בו. ביופסיה של היייתה הראתה שהגידול היה בדרגה 3 בגלל שמתוך 16 קשרי לימפה שהוסרו, אחת הייתה נגועה בגידול הממאיר.
    האונקולוג החליט לתת לה כימותרפיה לתקופה של חצי שנה- כדורי קסלודה והיא הפסיקה לקחת אותם לפני כחודש וחצי. בבדיקת מרקרים CEA שלפני חודשיים הערכים היו 11.זה העלה חשד אצל האונקולוג הוא שלח אותה לשעות בדיקת PET-CT ברמב"ם.
    בממצאים נכתב כך:
    ראש צוואר- אין לראות קליטה פתולוגית.
    בית החזה:קליטות מוגברות בשערי הריאות-גרנולמטותי.
    ריאות-אין לראות קליטה פתולוגית
    בטן ואגן: קליטות פתולוגיות בנגעים היפודנסיים גדולים בשתי אונות הכבד-באונה הימנית בסגמנט 7- או 8, ובאונה השמאלית יתכן בסגמנט 3.
    שלד, שריר ורקמה רכה,קליטה מוגברת דיפוזית בכתבפיים ובמרפק.
    לסיכום: גרורות בשתי אונות הכבד.
    שאלותיי:
    1- מה פירוש הממצאים האלה?
    2- מהן הדרכים המקובלות והאפשריות לטיפול באשה בגיל כזה לנוכח הממצאים האלה:האם טיפול כימותרפי, ניתוח טיפול בגלי רדיו או כל שיטה אחרת או שילוב של מספר דרכים?
    בתודה מראש ובאיחולי כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בנוגע לגרורות בכבד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנוגע לגרורות בכבד - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    17/04/2013

    מדובר בהישנות המחלה בכבד
    צריכה טיפול בכימותרפיה יותר אגרסבית בתנאי שמתאימה לכך בגילה
    ד"ר יוסף ברנר
    י

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו