טמוקסיפן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טמוקסיפן
    מיכאלה
    25/04/2013

    שלום רב,
    רציתי לשאול לגבי אימי. היא בת 65 ועברה ניתוח להסרת גידול חלקי בשד שמאל.
    היא התבקשה להתחיל הקרנות בעוד שבועיים (היא חודש וחצי לאחר ניתוח).

    כמו כן האונקולוג ממליץ לה להתחיל לקחת מעכשיו טמוקסיפן.
    בדקתי לה על התרופה ואני ממש רואה המון תופעות לוואי קשות, וכמו כן סיכונים בהתלקחות הגידול וגם סרטן רירית הרחם כתוצאה מלקיחה של התרופה.

    היא גילתה את הגוש רק לפני חודשיים וישר נכנסה לניתוח, כי הוא היה קטן והתחלתי של 2 ס"מ. האם מי שעברה ניתוח ורוצה להשתקם ממנו צריכה כבר לעבור לטיפול תרופתי?
    האם לא מספיק ההקרנות?....

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טמוקסיפן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טמוקסיפן - תגובה

    ד''ר יוסף ברנר
    28/04/2013

    ההקרנות מפחיתות את הסיכון של הישנות המחלה באזור הניתוח, ואילו הטמוקסיפן מפחית את הסיכון בהישנות המחלה באברים אחרים (גרורות) בערך ב 10%.
    לטמוקסיפן הרבה תופעות הלוואי אך הן די נדירות ובחשבון הכללי התועלת עולה על הנזק.
    אפשר לקחת אך הסיכון ולא לקחת את הטמוקסיפן אחרי ההקרנות, אך כאמור יש להבין את רמת הסיכון שלוקחים
    ד"ר יוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו