מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התלבטות-מלנומהדפנה28/12/2013
שלום לך,
לפני כשנה אובחנה אצלי מלנומה לאחר הסרת נקודת חן בחלקה העליון של היד.
אחרי כשבועיים הופניתי לניתוח הרחבה והסרת בלוטת זקיף ותודה לאל התגלה שאין גרורות.
כמובן שפניתי למעקב אונקולוגי שבתחילה הפנה אותי לסי.טי חזה בטן ואגן שיצא תקין ובמפגש שאחרי לאולטרסאונד בית שחי (וגם ממוגרפיה שגם ככה הופניתי אליה) ושניהם יצאו תקינים.
מסיבה מסוימת החלטתי להתייעץ עם אונקולוג של הקופה עליו הכירורג המליץ לי וכשסיפרתי לו את 'סיפור המעשה' הוא פשוט נחרד לשמוע שישר מהאבחון של המלנומה הפנו אותי לניתוח ולא עשו לי תחילה סי.טי מלא כדי לשלול תחילה גרורות באיברים/אזורים אחרים בגוף ושמאד יכול להיות שהיו חוסכים ממני את ניתוח ההרחבה....
אני מאד אודה לך אם תוכל לומר לי מה התהליך שהיה צריך להתבצע איתי. אני לא הולכת חלילה 'לצלוב' אף אחד אבל חייבת ללמוד את המצב הרפואי שלי כמו שצריך ובלי עיגולי פינות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטות-מלנומה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן29/12/2013לא סיפקת נתונים לגבי עובי הנגע בעור. אני מניח שהיה יותר מ-1 מילימטר ולכן בוצעה בדיקת בלוטת זקיף. אם העובי לא היה גדול במיוחד ואין סימנים קליניים לגרורות מרוחקות הרי שמירב הסיכויים שבדיקת ה-CT תהיה תקינה. לכן העדיף הכירורג לסיים את הטיפול המקומי (הרחבת הכריתה) והאזורי (בדיקת הבלוטות). ה-CT בתרחיש שכזה מטרתו לשמש בעיקר כבסיס למעקב עתידי. לכן אינני שותף ל״חרדה״ של היועץ האונקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
דפנה29/12/2013ראשית תודה על התגובה המהירה.
עומק הנגע אכן היה 1.5 מ"מ אך האונקולוג טען בכעס רב על הכירורג
שהוא לא היה צריך 'להטיס' אותי לניתוח (כי היה לו שיקול כלכלי לטענתו!!) אלא
קודם לעשות לי סי.טי מלא כי יכלו להיות לי גרורות אפילו בראש (כך הוא אמר...) ורק אחרי ששוללים את זה, לעשות החלטה אם בכלל לעשות הרחבה או לא כי כנראה שזה
היה מיותר.
השאלה מה לעשות עכשיו? האם לחזור לאונקולוג שהיה מצוין עד היום או ללכת עם האונקולוג החרדתי אבל אולי שאומר דברים מניסיון.....?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמלנומה
אברהם קוטן30/12/2013הסבירות לגילוי גרורות מרוחקות בבדיקת CT כאשר עובי המלנומה הוא 1.5 מ״מ הינה אפסית, בהעדר סימנים קליניים למחלה מערכתית. אני מניח שהכירורג העדיף לסיים את הפרק הכירורגי ולא לדחות את הרחבת השוליים בגלל תורי המתנה לבדיקות CT ובאותה הזדמנות בצע את בדיקת בלוטת הזקיף
אינני סבור בשום פנים ואופן שהיה כאן מניע כספי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מודה לך מאד על התשובות!!
דפנה30/12/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמלנומה
אברהם קוטן30/12/2013יובהר, כי חשוב לבצע מעקב סדיר ארוך שנים במסגרת אונקולוגיה ובמסגרת רופא עור המתמחה במעקב אחרי נגעי עור מסוג מלנומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבוודאי, אני כל התקופה במעקב
דפנה30/12/2013אונקולוגי ושל רופא עור
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

