סרטן: דחוף!!!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן: דחוף!!!
    דימיטרי א.
    01/09/2010

    שלום ד"ר
    אני פונה בשם חמותי.
    היא בת 65. לא מזמן גילו אצלה בבדיקה שגרתית סרטן של המעי הגס. הסרטן הספיק לפתח גם גרורות באזור הכבד.
    עקב המצב החמור, הוכנסה לפני כשבועיים לניתוח דחוף לשם כריתת הגידול.
    כעת ממתינה לכימותרפיה.
    האונקולוג המטפל שוחח עמנו אתמול בעניין התרופות ולדבריו, בקו הראשון נהוג לתת תחילה תרופה ביולוגית בשם אבסטין או אווסטין (AVASTIN). לדבריו, במידה וטיפול זה ייכשל (הוא נשמע די פסימי לגבי הצלחת בקו הראשון), יש לבחון בקו השני תרופה חלופית השם ארביטוקס (ERBITUX), אבל תרופה זו מותנית בבדיקה גנטית (שכחתי לרשום את שם הבדיקה). בנוסף, הוא ציין תרופה חדשה נוספת בשם וקטיביקס (VECTIBIX) שגם היא אפשרית בקו השני.
    הייתי מעוניין לעשות קצת סדר בכל הבלגן הזה.
    האם ניתן להחליף בין סדר הקווים? מדוע לא לתת מראש את הארביטוקס, אם הוא די פסימי לגבי הקו הראשון עם האבסטין?
    האם ניתן בכלל ליטול התרופה ביחד? לא קוקטייל שלהן, אלא באופן מדורג?
    האם לא קיימת אפשרות לחזות מראש איזה טיפול כבר עדיף לה?
    האם קופות החולים מסייעות בתקצוב התרופות שהזכרתי?
    מדוע יש צורך בבדיקה גנטית? ככל שאני יודע אין לה במשפחה היסטוריה של המחלה.
    ולשאלה לסיום, האם התרופות הללו באמת אמורות להציל את חייה, או שהן מסוג התרופות אשר נועדו להאריך את הסבל ותו לא.
    אודה לקבלת תשובות אמיתיות, תהיינה כואבות אשר תהיינה.
    תודה מקרב לב.
    דימיטרי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן: דחוף!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן מעי גס גרורתי

    ד''ר יוסף ברנר
    01/09/2010

    הטיפול המקובל בקו ראשון הוא כימותרפיה עם אבסטין. טיפול זה הוא בסל הבריאות וממומן על ידי משרד הבריאות.
    לגבי שאר הטיפולים הביולוגיים הם כרגע לא בסל הבריאות בקו הראשון אולי יכנסו בקרוב. בינתיים הייתי ממליץ על הטיפול של כימותרפיה עם אבסטין
    ד"ר יוסף ברנר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו