מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סרטן: דחוף!!!דימיטרי א.01/09/2010
שלום ד"ר
אני פונה בשם חמותי.
היא בת 65. לא מזמן גילו אצלה בבדיקה שגרתית סרטן של המעי הגס. הסרטן הספיק לפתח גם גרורות באזור הכבד.
עקב המצב החמור, הוכנסה לפני כשבועיים לניתוח דחוף לשם כריתת הגידול.
כעת ממתינה לכימותרפיה.
האונקולוג המטפל שוחח עמנו אתמול בעניין התרופות ולדבריו, בקו הראשון נהוג לתת תחילה תרופה ביולוגית בשם אבסטין או אווסטין (AVASTIN). לדבריו, במידה וטיפול זה ייכשל (הוא נשמע די פסימי לגבי הצלחת בקו הראשון), יש לבחון בקו השני תרופה חלופית השם ארביטוקס (ERBITUX), אבל תרופה זו מותנית בבדיקה גנטית (שכחתי לרשום את שם הבדיקה). בנוסף, הוא ציין תרופה חדשה נוספת בשם וקטיביקס (VECTIBIX) שגם היא אפשרית בקו השני.
הייתי מעוניין לעשות קצת סדר בכל הבלגן הזה.
האם ניתן להחליף בין סדר הקווים? מדוע לא לתת מראש את הארביטוקס, אם הוא די פסימי לגבי הקו הראשון עם האבסטין?
האם ניתן בכלל ליטול התרופה ביחד? לא קוקטייל שלהן, אלא באופן מדורג?
האם לא קיימת אפשרות לחזות מראש איזה טיפול כבר עדיף לה?
האם קופות החולים מסייעות בתקצוב התרופות שהזכרתי?
מדוע יש צורך בבדיקה גנטית? ככל שאני יודע אין לה במשפחה היסטוריה של המחלה.
ולשאלה לסיום, האם התרופות הללו באמת אמורות להציל את חייה, או שהן מסוג התרופות אשר נועדו להאריך את הסבל ותו לא.
אודה לקבלת תשובות אמיתיות, תהיינה כואבות אשר תהיינה.
תודה מקרב לב.
דימיטרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן מעי גס גרורתי
ד''ר יוסף ברנר01/09/2010הטיפול המקובל בקו ראשון הוא כימותרפיה עם אבסטין. טיפול זה הוא בסל הבריאות וממומן על ידי משרד הבריאות.
לגבי שאר הטיפולים הביולוגיים הם כרגע לא בסל הבריאות בקו הראשון אולי יכנסו בקרוב. בינתיים הייתי ממליץ על הטיפול של כימותרפיה עם אבסטין
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

