השפעת טיפולים אונקו' על בדיקות דם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • השפעת טיפולים אונקו' על בדיקות דם
    דנה
    01/09/2010

    שלום לרופאים,

    אמי חלתה בסרטן צוואר הרחם וזה עתה סיימה לעבור את מחזורי הכימותרפיה וההקרנות.מזה מס' ימים היא סובלת מכאבים עזים ברגלה, עם קושי בדריכה ונפיחות בקרסול, אך DVT נשלל במיון ע"י בדיקת U.S.
    היום היא ביצעה בדיקות דם בקופ"ח ועתה קיבלנו את התשובות למייל,
    אשמח אם תוכלו לסייע לנו בפענוחן, מאחר ורופאת המשפחה שלנו לא עובדת מחר, ולאחר מכן סופ"ש, ואנו קצת חרדים..
    הערכים החריגים שנמצאו:

    ESR 1 hour - 66
    Neutrophils% -80.1
    Lymphocytes% - 9.2
    Lymphocytes# - 0.49

    מצרפת גם את הערכים החריגים של בדיקת השתן (אולי יוכלו לתת אינדקיציה):
    Protein -50
    Leucocytes - 500
    Erythrocytes - 25

    האם זה יכול להצביע על בעיה מסוימת? האם זה בכל זאת עשוי להיות קשור לבעיה קרישתית? או שמא הטיפולים הקרינתיים הם אלו אשר "אחראים" לתוצאות הללו? (את הכימו' סיימה לפני שבועיים וחצי)

    רוב תודות
    והמון בריאות
    הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהום?

    ד''ר דניאלה כץ
    01/09/2010

    האם יתכן שהכאב נובע מזהום עורי ברגל? זהום זה נקרא בהגה הרפואית CELLULITIS צלוליטיס (אין למונח זה שום קשר למשמעותו המדוברת כשומן עודף).
    לעיתים ההתחלה היא עם כאב עז ללא סימנים ע"פ העור. האם יש חם? שקיעת הדם ESR מעט מוחשת וגם 80%נאוטרופילים יכולים לתמוך בזה.
    מאידך כל מה שהזכרתי יכול להיות שינויים בס"ד הקשורים לממאירות.
    אם התלונות לא חולפות ואין סימני זיהום (אודם, נפיחות חם מקומי) יש לחזור על בדיקת האולטרסאונד לרגל כעבור 7-10 ימים. ואז ניתן לשלול DVT בדיקה בודדת אינה שוללת את האבחנה.

    בברכה,
    דר' כץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    דנה
    02/09/2010

    ד"ר כץ,
    ראשית - תודה על התייחסותך המהירה.

    נוסף על האמור לעיל, אמי מתעתדת להתחיל ברכיתרפיה ביום שני הקרוב (תחת הרדמה לפי מיטב הבנתי..), אם אכן מדובר בזיהום, האם יש צורך בטיפול תרופתי/אנטיביוטי, ואם כן, האם יכולה להיות בעיה עם שילוב הטיפול התרופתי עם ההרדמה/ברכיתרפיה?

    רוב תודות והערכה רבה,
    הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לידע את האונקולוג

    ד''ר דניאלה כץ
    02/09/2010

    אם מדובר בזיהום יופיעו סימנים נוספים בהקדם. אין להתחיל טיפול אנטיביוטי ללא הוכחה קלינית לזיהום- אודם חם מקומי.
    ידעי את הרופא המבצע את הטיפול בברכיטרפיה לגבי מצב הרגל טרם הפרוצדורה ואולי אפילו כדאי ביום א' שלפני בכדי להחליט אם לבצע את הפרוצדורה או לערוך בדיקות נוספות כמו דופלקס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    דנה
    02/09/2010

    אני מאוד מעריכה את עזרתך,

    סופ"ש נעים
    הדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו