אימי סובלת מ- SCLC

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אימי סובלת מ- SCLC
    פרופ` אברהם קוטן
    02/09/2010

    אימי סובלת מSCLC שאובחן בחודש ינואר האחרון. לאחר 3 טיפולים בציספלטין ובאטופוסיד ובעקבות פגיעה מינורית בכלייה 2 טיפולים בקרבולטין ואטופוסיד. לאחר גדילה משמעותית של הבלוטות והגידול עברה ל6 טיפולים בטופוקטאן (3 ברצף הפסקה שבוע ושלושה נוספים).
    בבדיקת סיטי אותה ביצעה אתמול נתגלתה גדילה משמעותית של הבלוטות, אולם מצב סטטי של המקור הריאתי. מה המשמעות של ממצא זה? האם מעבר של המחלה לדם/גרורות בלימפה???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אימי סובלת מ- SCLC

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוספת מידע

    m'b
    02/09/2010

    להלן פירוט בדיקת הCT המדוברת להשלמת אינפורמציה והשאלות ברשותך.

    החזה, הבטן והאגן נסרקו במכשיר CT 64 פרוסות, לאחר הזרקת 110 סמ"ק של אומניפק תוך ורידי. ההזרקה בוצעה באמצעות מזררק דו ראשי והוזרקו 20 סמ"ק של סליין לאחר הזרקת היוד. הכבד נסרק לפני ולאחר הזרקת היוד. הבדיקה בוצעה בחתכים דקים של 3 מ"מ לאחר שתיית 1500 סמ"ק של טלבריקס גסטרו 300 (בכמות של 40 סמ"ק מדולל ב- 1000 סמ"ק מים). בוצעו שחזורים קורנאליים וסגיטליים.

    השוואה ל PET CT במיום 14.06.2010

    חזה:

    בלוטות מדיאסטינליות מוגדללות באזור הרטרו קוואלי. בלוטה פרי קרינאלית מודדת 25X38 מ"מ. בלוטה רטרו קוואלית מודדת 20X23 מ"מ. נראה שגדלו משמעותית בהשוואה לבדיקה הקודמת.
    כלי הדם הגדולים במיצר בטווח התקין.
    הלב תקין בגודלו ללא תפליט פריקרדיאלי.
    לא הודגמו תפליטים פלוראליים דו"צ.
    פרנכימת הריאות - ניפוח יתר ריאתי. ב- RUL תהליך קדמית לסדק 7X12 מ", ללא שינוי.
    ציור ריאתי מעט מוגבר בבסיסים עם פסים פיברואטלקטטים.

    באן ואגןן:

    הכבד תקין בגודל ובמרקם, ללא תהליך מוקדי. לא הודגמה הרחבת דרכי מרה תוך או חוץ כבדיות.
    טחול תקין בגודל ובמרקם.

    לבלב תקין במרקמו ובמבנהו, לא הודגמה הרחבת צינור הלבלב.
    אדרנלים-גוף אדרנל שמאלי מגושם. אדרנל ימין תקין, מודד 4HU לפני הזרקת חומר ניגוד.

    כליות תקינות בגודל ובמיקום, מרכזות סימטריות, ללא הידרונפרוזיס. אנגיומיוליפומה ידוע בכליה משמאל. השופכנים אינם מורחבים.
    הרטרופריטונאום ללא הגדלת קשריות לימפה. האאורטרה הביטנית אינה מורחבת.
    פתולי המעי ברוחב ועם מהלך תקין. סעיפים לאורך הסיגמה.
    לא הודגמו נוזל או אויר חופשי בבטן ובאגן.
    שלפוחת השתן ואברי האגן ללא ממצא פתולוגי
    מרקם גרמי - שינויים ניוונים לאורך ע"ש. לא נראה תהליך הורס עצם.

    לסיכום:
    1. בלוטות מוגדלות במדיאסטינום, נראה שגדלו בהשוואה לבדיקה קודמת.
    2. מוקד ריאתי ללא שינוי.



    ידוע לי, כי קשה לתת חוו"ד באינטרנט, אולם אודה על תשובתך למס שאלות:

    א. מהי המשמעות של גדילת הבלוטות? האם הכוונה לגרורות בבלוטות או באיבר כלשהו??
    ב. מה פירוש מיפוח יתר ריאתי בפרנכימת הריאות?ומה משמעות הציור הריאתי המוגבר:?
    ג. מה פירוש גוף אדרנל שמאלי מגושם?
    ד. מהי אנגיומיוליפומה בכליה?
    מהם סעיפים לאורך הסיגמה במעי?

    אודה על תשובתך שכן התור לרופא המטפל הוא לאחר ראה"ש.
    תודה רבה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SCLC

    פרופ` אברהם קוטן
    03/09/2010

    המשמעות שלא נצפתה תגובה לטיפולי הכימותרפיה- יתכן והגדול מכיל בנוסף גם מוקדים שאינם SCכדאי לשקול קרינה למיצר ולגידול. SCLC הינו גידול אלים, ובמרבית המקרים קיימות מיקרו-גרורות גם כאשר לא רואים אותן בבדיקות הדימות השונות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו