הדבקה מתאי סרטן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הדבקה מתאי סרטן
    אורי
    24/09/2010

    שלום,
    אני צריכה לעבור בדיקת גסטרו וקולנו עקב רקע של סרטני קיבה ומעי במשפחתי, אני חוששת לעבור את בדיקת האנדוסקופ מחשש לשימוש באנדוסקופ שלא עבר חיטוי ראוי ויכנס לגופי לאחר שנעשה בו שימוש ללקיחת ביופסיה מקיבה או מעי של אדם שחולה בסרטן או מחלה מדבקת אחרת.
    ליוויתי את אימי לבדיקת גסטרו ואופן החיטוי שעשו לאנדוסקופ (יצא לי לראות במקרה) לא היה נראה לי תיקני ומספיק,
    רציתי לדעת האם סרטן יכול לדבק- האם שימוש באנדוסקופ שנותרו עליו תאיים גדיוליים מביופסיה שנלקחה וחדרו לגוף של אדם אחר יכולים להדביק את אותו אדם
    או באותו אופן, למשל מגע של עור של אדם בריא עם אדם שיש לו סרטן עור יכול לדבק,
    או נשיקה עם חולה בסרטן גרון\ פה יכולים להדביק?

    באופן כללי אני בעצם רוצה לדעת האם יש אפשרות לפתח סרטן כתוצאה מחדירה או מעבר של תאי סרטן מגוף אחד לאחר?

    אני יודעת שבכללי מלבד וירוס HPV שגורם לסרטן צוואר רחם אומרים שסרטן לא מדבק-אך האם זה נכון גם למקרי קיצון של מצב של מעבר תאים סרטנים על ידי אנדוסקופ וכדומה?



    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הדבקה מתאי סרטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "הדבקה" בסרטן

    פרופ` אברהם קוטן
    24/09/2010

    סרטן אינו מדבק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו