שאלה בנוגע לבדיקה חריגה CA 19-9

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה בנוגע לבדיקה חריגה CA 19-9
    דנה
    10/10/2010

    שלום רב.
    לפני כחודש אמי, לאחר הידבקות בוירוס שגרם לשילשולים והקאות ותחושה לא נוחה בדרכי העיכול, חשה בעייפות ובירידה במשקל (ללא ירידה בתאבון) ושוב סבלה מהקאות. היא עשתה בדיקת CT ואולטרסאונד של הבטן שלא הראו שום ממצא, חוץ מכבד שומני. בדיקות דם הראו רמה גבוהה של LDL ורמה מעט מעל לנורמה של CA 19-9. שאר הסמנים של סרטן נבדקו ונמצאו תקינים. כרגע מצבה הבריאותי תקין.
    שאלתי - האם רמה כזו של CA 19-9 ללא כל ממצא בשאר הבדיקות יכולים להעיד על סרטן לבלב? איזה עוד בדיקות עליה לעשות?
    אשמח למענה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנוגע לבדיקה חריגה CA 19-9 - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    12/10/2010

    בדיקת הסמנים איננה חלק מהבירור הסטנדרטי, וכרגע יש כאן מקרה של "השלכת אבן לבאר". עצתי - לחזור על הביקה כעבור מספר שבועות ולראות האם מדובר בממצא אקראי שחוזר לנורמה או בסמן שהולך ועולה. מעבר לכך - בוצעה בדיקת CT אשר יכולה לזהות תהליכים בלבלב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו