גידול סרטני בראש לבלב.

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גידול סרטני בראש לבלב.
    יוני
    13/10/2010

    רציתי לדעת-לאחר ניתוח וויפל וטיפול כימוטרפי במשך חצי שנה היש סיבה לקופת החולים לא לאשר בדיקת MRI(הם דורשים קודם כל לעבור מיפוי עצמות). כמו כן האם בדיקות אלו מלוות בקרינה ואם כן מה ברמה גבוהה יותר והאם אלו הבדיקות הרצויות לאחר היסטוריה זו
    וכן איזו עדיפה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גידול סרטני בראש לבלב.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול סרטני בראש לבלב. - תגובה

    ד''ר דניאלה כץ
    14/10/2010

    לאן מכוון ה MRI?אני מבינה שלצורך מעקב אחר האזור הניתוח בבטן
    אם הוא מכוון לעצם יש רציונל לכ. אם ה MRI לא מכוון לעצמות ואם אין תלונות על כאבים בעצמות ולא היו גרורות לעצמות אין צורך בבדיקה.
    מיפוי עצמות יש קרינה זניחה
    MRI ללא קרינה
    בכל אופן חשוב המעקב ולא כמות הקרינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול סרטני בראש לבלב.

    יוני
    14/10/2010

    קודם כל תודה רבה על ההתייחסות.
    ההפניה לבדיקה נבעה מכאבים בגב (באיזור הלבלב) שמקרינים לרגליים.
    שאלתי היא האם באמת עדיף מיפוי עצמות כמו שטוענים בקופה שהרי הם מתנים בדיקת MRI במיפוי, או להתעקש על MRI בכל מקרה?
    דרך אגב לדברי האונקולוגית המעקב הוא רק בבדיקות דם ולא בCT או MRI, האם הגיוני?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול סרטני בראש לבלב. - תגובה

    ד''ר דניאלה כץ
    14/10/2010

    סוג הבדיקה המועדפת תלויה בראש ובראשונה בשאלה הרפואית.
    אם השאלה היא חזרת מחלה אזי בדיקת דם היא בדיקה מאד רגישה בעיקר אם המרקר CA19-9 היה גבוה לפני הנתוח. הבדיקה אפילו יותר רגישה מהדמיה כי גדול מפריש את המרקר לדם שבועות לפני שהוא מגיע לגודל של 0.5 מ"מ שניתן לאתר בהדמיה.

    אם אין תלונות ספציפיות על כאב אי נוחות ניתן לדלג על ההדמיה.בכל אופן כדאי שתהיה הדמיה אחת להשוואה לאחר הניתוח.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול סרטני בראש לבלב

    יוני
    14/10/2010

    שוב תודה.
    התפתחות- היום דיברתי עם האונוקולוגית המלווה את התהליך וסיפרתי לה על מה העניין עם קופת החולים(שהרי ההפניה ל MRI לא הגיע ממנה).
    תגובתה הייתה שהיא לא צריכה MRI ולא מיפוי אלא רק CT ובלבד CT.
    האם CT ו MRI לא מראים את אותם הדברים ופשוט MRI הוא יותר מדוייק ובלי קרינה?
    שאם נכון הדבר עדיף להימנע מקרינה מיותרת שאפשר לחסוך אותה מהמטופל בעיקר כשקרינה היא 1 הדברים שיכולים לגרום להתפתחות המחלה?
    אודה מאוד להתייחוסתך בעניין מה גם שהאונוקולוגית המלווה לא בדיוק ששה לדבר בטלפון ובכלל לא מרבה במילים גם בפגישות ובעלת התייחסות צינית למדי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גידול סרטני בראש לבלב - תגובה

    ד''ר דניאלה כץ
    14/10/2010

    CT היא בדיקה הרבה יותר נוחה למטופל לעומת MRI והאינפורמציה מ CT מאד מדויקת ברמה של מילימטרים ספורים. MRI היא בדיקה טובה לשאלה ספציפית במעקב. באזור הבטן CT עם חומר ניגוד היא בדיקה מצוינת ואמינה ויש עימה המון נסיון.
    הקרינה בטלה בשישים בחולה שכבר אובחן כסובל מסרטן ומצוי במעקב.





    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו