מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ואסקוליטיס ולימפומה פוליקולריתאורית07/02/2011
בס"ד
שלום למומחי-האתר,
אודה לכם אם תוכלו לחוות דעתכם בעניין הבא:
לפני כשנה וחצי אמי, אישה כבת 73, אובחנה כחולה בלימפומה פוליקולרית, דרגה 1. לאחר זמן מה מהאבחון, התחילו להופיע על רגליה כתמים עגולים אדומים, בגודל של כזית גדול, והם היו נעלמים אחרי כמה ימים. אבל, אחד הכתמים הופיע על קרסול שמאל, נעשה שחור וגדול, והרגל התנפחה, תוך כדי כאבים עזים. באבחון התגלה שזה ככל הנראה ואסקוליטיס, והיא קיבלה איזה ג'ל, שהרגיע את המקום במעט. אחרי כשבוע-שבועיים הנפיחות והכאבים חלפו, רק נשאר כתם שחור גדול.
זה היה לפני כשנה. לפני כחודשיים שוב יצא לה כתם עגול גדול באותו אזור, והתופעה חזרה על עצמה. הג'ל עזר והרגל נרפאה אחרי כשבועיים. לפני כשבועיים שוב זה קרה, ולפני שבוע הופיע נגע נוסף באזור אחרי של הקרסול.
כל הרופאים שאצלם אמי ביקרה אינם יודעים כיצד לפתור את הבעיה. חלקם מקשרים זאת ללימפומה הפוליקולרית וחלקם לא מקשרים. רופא אחד אמר שאולי זה סרטן עורי, אבל לא בטוח. אנחנו אובדי עצות - מצד אחד הרופא המטפל (בהדסה) הציע לא לתת לאמי שום טיפול, כי מדובר בלימפומה חלשה (דרגה 1), מצד שני הוא לא מתייחס ברצינות לכתמים שמופיעים ונעלמים. מצד שלישי, הכתמים מתחילים להופיע בתדירות גדלה והולכת, והקרסול מתנפחת וכואבת מאוד - שוב ושוב.
אנחנו כבר לא יודעים למי לפנות כדי לקבל אבחנה בטוחה ומדויקת. האם תוכלו בבקשה לחוות את דעתם ולהמליץ לנו מה לעשות? נודה מאוד על כל עצה שתואילו לנדב לנו.
תודה רבה ולילה טוב,
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ואסקוליטיס ולימפומה פוליקולרית - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/02/2011אני מציע להיוועץ בהמטולוגים. מדובר לדעתי בתופעה פרה-נאופלסטית (קרי, תופעה משנית למחלה ממארת), או אולי יש חלבונים מסוימים בסרום שגורמים לסתימות נימיות הדם ?
אשר על כן - אנא הפני שאלתך לפורום ההמטולוגי - סרטן דם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

