שאלה של נענתה. אסטרוציטומה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה של נענתה. אסטרוציטומה
    רחל
    04/04/2011

    עקב בלבול ואובדן זכרון אושפז חמי בן 77 לבדיקות . הבדיקות הצביעו על תהליך מוחי אינפילטרטיבי טמפרו פריאטו אוקסיפטלי משמאל, בחומר הלבן, נלקחה ביופסיה להלן ממצאים: אבחנה פתולוגית אסטרוציטומה דרגה 3 ראה הערה: למרות הרושם שמדובר בתהליך ניאופלסטי, קיימת אבחנה מבדלת מרוחקת עם לויקואנצפלופתיה רב מוקדית פרוגרסיבית, תהליך אשר לעיתים מחקה תהליך גליאלי נאופלסטי. מומלץ על קורלציה עם ממצאי PCR ל JCVIRUS. אבחנה מרוחקת נוספת הינה קסנטואסטרוציטומה פלומורפית (PXA?) מומלץ על קורלציה מולקולר גנטיצ כולל לנוכחות מוטצית חסר בכרומוזומים 1P/19Q לנוכחות היפרמתילציה של הפרומוטר של הגן MGMT ולנוכחות מוטציה בגנים ל-IDH1/IDH2 וכן לנוכחות BRAF-V600E MUTATION שתוארה לאחרונה ?(REF)כנפוצה במספר גידולים גליאלים, כולל PXA. שאלותיי הן: האם הבדיקה המולקולארית יכולה לתת אינדיקציה לגביי סוג הגידול ותגובה לטיפולים כימותרפיים. 2. ישנה התלבטות בתוך המשפחה אם להתחיל בטיפולים או להכנע מראש. 3. האם הסבל מהמחלה גדול יותר מאשר הסבל הכרוך בטיפולים. תודה וסליחה על ריבוי השאלות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה של נענתה. אסטרוציטומה - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    05/04/2011

    אם הבדיקה הפתולוגית הסופית תקבע שמדובר באסטרוציטומה דרגה 3 הרי שהטיפול הסטנדרטי הוא קרינה וכימותרפיה ע"י טמודל, ובהתאם למצבו הכללי של החולה גודל הגידול ומיקומו - נקבעים סיכויי התגובה וההישרדות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו