דוד חולה סרטן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דוד חולה סרטן
    עינת
    10/04/2011

    שלום רב. לצערי דוד שלי אובחן כחולה סרטן. טרם יודעים היכן ממוקם הגידול בדיוק, אך ככל הנראה מדובר בגידול אחד גדול בקנה הנשימה ועוד אחד בקרבתו. לפי CT PET (כתבתי נכון) ?הראות והדרכים המובילות אליה נקיות.

    מה הפוצדורה כעת? האם לוקחים ביופסיה? אם כן, מהיכן?
    ושאלה נוספת וחשובה לא פחות- אמא שלי קנתה לו "דבש מלכות" בהמלצת אשה שלקתה בסרטן ואכלה את זה. האם זה מוכר? מומלץ?

    תודה ובשורות טובות לכולם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דוד חולה סרטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוסיפה תוצאות של בדיקות

    עינת
    10/04/2011

    תוצאות pet ct:

    צוואר: קליטה פתאלוגית של FDG בעוצמה גבוהה בבלוטה כ-1.8 סנטימטר בצוואר תחתון מימין ובבלוטות נוספות אינפרא -קלוויקולריות מימין.
    אברי הצוואר שמורים.

    חזה: קילטה פתאלוגישל FDG ברמה גבוהה בהיקף גוש כ7.5 סנטימטר במדיאסטינום העליון מימין חודר לטריכאה ובבלוטות במאדיסטינום קדמי ואמצעי עד 2.8 סנטימטר.
    בית השחי ושאר קבוצות דופנות בית החזה שמורים
    הראות נקיות.
    שערי הראות חופשיים.
    אין עדות לתפליט פלאורלי או פריקרדיאלי

    בטן ואגן- כתוב שהכל תקין.

    לסיכום: קליטה פתלוגית של FDG בעוצמה גבוהה כמתואר, מתאימה לתהליך שאתי.


    תוצאות נוספות של בדיקה: סריקה טומוגרפית ממוחשבת של בית החזה:




    במדיאסטינום הימני עליון מודגם רקמה רכה נרחב ללא מישור הפרדה בין הגוש לבין כלי הדם המדיאסטנילים העליונים.
    קנה הנשימה דחוק קלות לשמאל. דופנו האחרוית בלתי סדירה ונראה שהגוש הרקמתי חודש אל הקנה.
    מוגשמת בלוגה מוגדלת של 1.4 ס"מ פרא-טרכיאלית מימן הנטמעת עם קצה הגוש ונצפות בלוטות קטנות נוספות ברטרופריטונאום.הושט הפרוקסימלי מורחב עם פלס נוזלים, המשכו בגובה הכניסה למדיאסטינום לחוץ על ידי הגוש המתואר ודיסטלית הושט נצפהשוב באזור החיבור אל המעי שהועלה לבית החזה.
    בתוך המעי שבבית החזהפלסי נוזלים ותוכן.

    לסיכום: תהליך רקמתי נרחב המשתרע בין שולי הצוארהתחתון והמדיאסטנום עליון וחודר אל קנה הנשימה.

    ראשית כל תודה רבה.
    שנית- מדובר באדם בן 59 שלפני 7 שנים לקה בסרטן בושט. הושט הוצאה והכונסה במקומה ושט מלאכותית. אנחנו מאוד דואגים לו. אשמח לשמוע חוות דעתך המקצועית.בברכה, עינת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוסיפה תוצאות של בדיקות - תגובה

    ד''ר דניאלה כץ
    11/04/2011

    אין מנוס מביופסיה עבר הרבה זמן מהגדול הראשון ויתכן בהחלט כי מדובר בגדול ראשוהי אולי מהריאה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוד חולה סרטן - תגובה

    ד''ר דניאלה כץ
    11/04/2011

    השלב הבא הוא ביופסיה בברונכוסקופיה-צינור עם מצלמה המוכנס דרך קנה הנשימה.
    דבש מלכות הוא טיפול פופולרי לשמור על ספירות הדם תחת טיפול כמותרפי. בכל אופן אין כל בעיה בנטילתו
    רפואה שלמה
    דר' כץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו