האם כדאי לגשת לאונקולוג?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם כדאי לגשת לאונקולוג?
    יעלה
    13/04/2011

    ד"ר שלום,
    אמי בת 58, בשנה האחרונה יש לה כאבים במרום הבטן (קצת מתחת לקשת של עצמות החזה, כאב משמעותי יותר בצד הימני של מרום הבטן אך גם במרכז ובצד שמאל).
    עד כה טופלה אצל רופאת גסטרולוג, לא הופנתה לאונקולוג. כיוון שיש לה מספר תסמינים מדאיגים, אני מעוניין לשאול האם לדעתך כדאי לה לגשת לאונקולוג על סמך התיאורים שבהמשך? ואילו בדיקות נוספות לדעתך כדאי לה לבקש, או שהבדיקות נראות מקיפות?
    ברקע: לפני כשנתיים אירוע לבבי – הושתל סטנט, לפני כחצי שנה אירוע מוחי חולף קל, תת-פעילות של בלוטת התריס, סוכרת, יתר לחץ דם.
    תסמינים: יש לה מספר תסמינים מדאיגים שחלקם חזקים יותר בזמן האחרון:
    - מתלוננת על עייפות (לאחרונה משמעותי יותר).
    - מתלוננת על קוצר נשימה (לאחרונה משמעותי יותר).
    - כאבים במרום הבטן כפי שציינתי לעיל.
    - ניתן להרגיש משהו במישוש מתחת לקשת של צלעות החזה. רופאת הסוכרת כתבה לפני כחצי שנה: "מיששתי כבד ענק שנמוש כ- 15 ס"מ מתחת לקשת, או לפחות אני חושבת שזה כבד... אני מקווה שמדובר רק בכבד, שלחתי אותה ל- US, אבל אני לא אוכל להמשיך בבירור אחרי שתבוא התשובה".
    - יש לה רפלוקס תקופה ארוכה מאוד, עוד לפני שאר התסמינים.
    בדיקות שביצעה ותוצאותיהן בקיצור (לחלק אני מוסיף פירוט למטה):
    1. בדיקת U.S. בטן עליונה (כולל כליות). תשובות הבדיקה: כבד מוגדל שומני.
    2. צילום חזה PA+LAT: צל פסי בבסיס של ריאה שמאלית. .-פס פיברוטי?תמט לוחי?
    3. קולונסקופיה – תוצאות תקינות (אם אני זוכר נכון).
    4. אין לה בעיה בעצמות (מיפוי עצמות תקין פרט לעצמות הברכיים וגב תחתון, וגם צילום צלעות ברנטגן תקין).
    שאלותיי:
    1. האם על סמך הנתונים הנ"ל לדעתך כדאי לה לפנות לאונקולוג?
    2. אילו בדיקות נוספות היית מציע לה לעשות על מנת לשלול שמדובר בסרטן? או, לחלופין, האם לדעתך הבדיקות שבצעה עד כה נראות מקיפות מספיק?

    פירוט נוסף על הבדיקות:
    1. א.ס. בטן עליונה (כולל כליות)
    *סיבת ההפניה:
    כאבים
    * ממצאים:
    בדיקה תת מיטבית, קשה טכנית.
    הכבד מוגדל מרקמו שומני בלתי חדיר..
    כיס המרה ללא אבנים בתוכו, דופנו אינו מעובה.
    דרכי המרה התוך והחוץ כבדיות ברוחב תקין.
    הלבלב הודגם חלקית, ללא ממצא גס באזור.
    אין עדות לקשרי לימפה מוגדלים או גושים ברטרופריטונאום העליון.
    האאורטה הבטנית ברוחב תקין.
    הטחול בגודל תקין, מרקמו הומוגני.
    הכליות בגודל דומה ותקין.
    פרנכימה בעובי ואקוגניות שמורים.
    לא נצפו גושים סולידיים, אבנים או הידרונפרוזיס.
    * סיכום:
    כבד מוגדל שומני

    מודה מראש על תשובתך וסבלנותך לקרוא את ההודעה הארוכה הזו,
    בברכה, אבי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם כדאי לגשת לאונקולוג?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם כדאי לגשת לאונקולוג? - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    13/04/2011

    בשלב זה אין טעם לפנות לאונקולוג
    יש להשלים הבירור, למשל ע,י בדיקת CT כך גופני וכ"ה, בפיקוח של פנימאי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה כ"ה?

    אבי
    13/04/2011

    שלום פרופ' אברהם קוטן, תודה על תשובתך.
    כתבת: "יש להשלים הבירור, למשל ע,י בדיקת CT כל גופני וכ"ה, בפיקוח של פנימאי".
    מה זה סיטי כ"ה? כלומר מהם ראשי התיבות כ"ה?

    בברכה,
    אבי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה זה כ"ה? - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    13/04/2011

    וכך הלאה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו