לאחר סרטן שד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לאחר סרטן שד
    אישה 64
    17/05/2011

    עברתי כריתה מלאה אחרי מציאת 3 גידולים בשד אחד. הוצאו גם מעל 10 בלוטות לימפה. בגלל נשאות הסרתי לחלוטין גם את השד הבריא ושחזרתי את שני הצדדים. שאלתי היא: איזו בדיקה עלי לעבור כדי להיות בטוחה שאין חזרה של הסרטן. ממוגרפיה? קרוב לודאי שלא. MRI - אסור לי בגלל השתל בקר אולטראסאונד? ומה לגבי גרורות בעצמות, ריאות, כבד? איך לודא שלא תופענה כאלו? אני 3 שנים בערך לאחר גמר הטיפולים (כימו והקרנות). שאלתי את רופאת המשפחה לאחר שבתיק הרפואי שלי היתה הפנייה לממוגרפיה, אם לדעתה יש בדיקה שנדרשת. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לאחר סרטן שד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר סרטן שד - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    17/05/2011

    המעקב אחר המצב המקומי בחזה מתבצע ע"י בדיקה גופנית, ניתן לבצע ממוגרפיה (לעתים נשארת רקמת שד בבסיס השתלים וניתן לעקוב אחריה). על פי השיקול הרפואי ניתן לבצע בדיקת CT של החזה. לגבי מעקב לעניין גרורות מרוחקות - אין הצדקה לגילוי מוקדם של גרורות מערכתיות מפושטות, שכן על פי רוב גילוי מוקדם שלהן לא מאריך את ההישרדות. יש רוטינה סטנדרטית של מעקב קליני, מעבדתי ודימותי לאחר כריתת שד, היא מתבצעת בכל המכונים האונקולוגיים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו