כימותראפיה לפי פרוטוקול FOLFOX 6

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פרוטוקול FOLFOX6 -המשך

    עופר
    07/06/2011

    פרופ' קוטן שלום,

    לא הבנתי את נושא ההסננה של קשריות הלימפה,לא נאמר לנו שום דבר בנושא,יתרה מזה הבנתי שיש מצב בו נולדים עם 10 קשריות לימפה ולא 12 ,אף שאינני סגור מה פירוש הדבר.
    בכל מקרה ,מצרף קובץ של הדו"ח הפתולוגי :האם לפי דו"ח זה היית פוסק T3N1M0 ?
    בתודה מראש,עופר


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כימותראפיה לפי פרוטוקול FOLFOX 6
    עופר
    06/06/2011

    שלום רב,
    אישתי עברה ניתוח להסרת גידול סרטני ממאיר-ADENOCARCINOMA במעי הגס בסוף פבואר 2011(כריתת סיגמא קולון),הפתולוגיה לא הראתה גרורות ,ונמצאו 10 קשריות לימפה לא נגועות,אבל :Focal free metastases within the fatty tissue were seen.
    לאור כל זה האונקולוגים פסקו הגדרה לפי שיטת TNM :T3N1M0 .
    אי לכך התחלנו בטיפול הכימוטראפי לפי הפרוטוקול שלעיל.
    כרגע אנחנו לפני הטיפול הרביעי כאשר זו הפעם השניה שהטיפול נדחה בשבוע עקב ספירות דם נמוכות מידי.
    האם במידה והטיפול איננו עקבי לפי הפרוטוקול(כלומר פעם בשבועיים) יש ירידה ביעילותו,ועד כמה ניתן למתוח את הזמן שבין טיפול לטיפול?
    בקיצור האם יש בטיפול זה במתקונתו הנוכחית טעם?
    אודה על התייחסותכם ,
    בברכה,עופר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כימותראפיה לפי פרוטוקול FOLFOX 6 - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    06/06/2011

    כמובן שרצוי לעמוד בלו"ז, אך ללא ספק שחשוב לקבל הטיפול גם אם יש הפסקות. האם שקלו להוסיף גורמי צמיחה למניעת ירידת ספירת הדם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוטוקול FOLFOX6 -המשך

    עופר
    07/06/2011

    אכן ,האונקולוגית דיברה על נתינת זריקה ,אולם לא פירטה איזו זריקה ,אני מניח שמדובר במתן תוסף חלבוני מסוים שמעודד פעילות מיח העצם-המדוכא ע"י הכימותראפיה,ולא למתן אנטיביוטיקה מניעתית!
    כמו כן לגבי שינוי המינונים של הכימותראפיה-האונקולוגית טענה שבמידה וייעשה -יעילות הטיפול תיפגע באופן משמעותי ביותר -כלומר LAST RESORT .
    ועוד נקודה: מה יעילות הטיפול הכימותראפי ,כטיפול אדג'ובנטי,לסרטן המעי הגס (לא גרורתי)? אם אפשר לדבר על אחוזי הצלחה במניעה עתידית של הופעת המחלה?
    עלי לציין שגילה של אישתי בעת גילוי המחלה-42 ,עוד סיבה להתעקשות על הכימותראפיה ,מצד האונקולוגים!
    מה שלי נראית קצת מוזרה היא העובדה שכל האונקולוגים טוענים שלהופעת תהליך סרטני באדם ,אין קשר למערכת החיסונית של אותו אדם ולמצבה בותו זמן.בניגוד לתומכי הרפואה המשלימה הטוענים שזו מחלה מובהקת של כשל במנגנוני המערכת החיסונית!
    אודה שוב על תגובתך.
    בברכה,עופר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוטוקול FOLFOX6 -המשך - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    07/06/2011

    אני מניח שרוצים לתת -G-CSF (נויפוגן) שהוא גורם צמיחה המעודד שגשוג השורה הלבנה. אין הצדקה לאנטיביוטיקה מניעתית. משתדלים לא להפחית מינונים מהנימוק שהעלית - שכן יעילותו של הטיפול הכימותרפי המשלים נבדקה והוכחה במינונים ספציפיים אשר על כן החשש הוא, שמא הפחתת מינון תפחית יעילות. על פי התאור שלך, יתכן והיו בלוטות נגועות שהוחלפו לחלוטין ע"י הסננה גידולית ולא נותרה רקמה לימפתית, כך שהקשריות שנצפו בנפרד מהגידול העיקרי הן בלוטות לימפה מסוננות ע"י גידול. בסרכטן מעי גס עם בלוטות חיוביות משפר הטיפול הכימותרפי המשלים את סיכויי ההישרדות בכ-10-15%. לגבי מערכת החיסון - הדברים הרבה יותר מסובכים ולא פשטניים, הטיפולים המשלימים שמוצעים ע"יח גורמים שונים לצורך "חיזוק מערכת החיסון" הם חסרי יעילות, אין להם שום בסיס מדעי או מעבדתי מוכח, ברובם ההשפעה נמדדת לפי קריטריונים לא מדעיים ומשותף לכולם ה-PLACEBO EFFECT, יצויין, כי יעילותם של טיפולים אימונולוגיים משלימים (כגון ע"י חיסוני BCG ) בסרטן המעי הגס נבדקה בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת והמחקרים לא הראו שום יעילות כך שהטיפולים הללו נזנחו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו