סרטן גרורתי - דחוף!!!

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן גרורתי - דחוף!!!
    שרית
    10/06/2011

    להלן תוצאות בדיקת CT + מיפוי עצמות. מדובר באמי, בת 63, עם היסטוריה של סרטן השד פעמיים לפני 14 שנה (כריתת שד ימין), עברה טיפולים כימותרפיים + הקרנות. האבחנה כעת היא גרורה בריאות הריאה וגרורות נוספות בעצמות. אודה מאוד על חוות דעתך.


    להלן ממצאי בדיקת CT של בית החזה, הבטן והאגן במנח אקסיאלי:
    הבדיקה בוצעה ביום 10/04/2011

    סיבת הבדיקה – ממאירות בשד, גרורתית.

    הפעם, בהשוואה לבדיקה הקודמת מ 12.12.2010, יש לציין הממצאים הבאים:
    בסריקת בית החזה – התהליכים הנודולרים שתוארו אחוריים באונה העליונה מימין גדלו
    והתרבו.
    בלוטות הלימפה המוגדלות שנראו בשער הריאה הימנית אף הן גדלו.
    קשריות ליפה פרה-טרכיאליות מוגדלות הודגמו, כמו קודם.
    לא זוהו ממצאים מוקדיים נוספים בריאות.
    נתיבי האוויר ברוחב תקין.
    בסריקת הבטן – גם הפעם, כמו בבדיקה הקודמת, הודגמה עכירות בשורש המזנטריום (פניקוליטיס) וכן קשריות ליפה קטנטנות רבות באזור זה.
    שאר אברי הבטן והאגן הודגמו ללא שינוי.

    לסיכום: החמרת הממצאים בריאה הימנית, לפי הפרוט לעיל.



    בשחזורים שבוצעו עם חלונות עצם הודגמו ממצאים ליטים לשדיים בחוליות:
    C7, T11-12, L1, L5, S1, בחלק מהנגעים נראה חסר קליפתי (פיזור משני קרוב לוודאי), ממצאים אלו ברובם חדשים בהשוואה לבדיקה קודמת מדצמבר 2010.



    תוצאות מיפוי העצמות:
    מוקדי קליטה מוגברת פתלוגית בע"ש גבי תחתון, מותני עליון, מספר צלעות, בעיקר מימין. מוקד קליטה מוגברת באזור קריסטה של איליום מימין. בסיכום: הממצאים יכולים להתאים לתהליכים משניים (SOL)בעצמות. בנוסף שינויים ניווניים בע"ש, כף רגל שמאל. המיפוי בוצע לאחר שהוזרקו 20 מיליקוריס של Tc99-MDP לתוך הווריד.

    תוצאות בדיקת דם CEA גבוהים מאוד - 193.8.



    האבבחנה הפתולוגית בבדיקת ברונכוסקופיה שבוצעה ביום 15.2.11 : compatible with matastatic carcinoma of breast origin.

    האם מדובר במחלה במצב מתקדם (שלב 4)? האם מאחר והמחלה הבסיסית היא סרטן השד, התפשטות המחלה לריאות ולעצמות היא משנית? האם זהו מצב אופטימלי יותר מאשר שהמחלה היא ראשונית בעצמות?

    האם ניתן להביא לריפוי מלא של המחלה? מה הטיפול המומלץ ביותר לדעתך בשלב זה של המחלה?
    האם מספיק טיפול הורמונאלי של אינפוזיה (ארדיה) בשילוב זריקות (פסלודקס)? או שכדאי להתחיל ישר בטיפול כימותרפי?

    בתודה מראש,
    שרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן גרורתי - דחוף!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן גרורתי - דחוף!!! - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    10/06/2011

    מדובר במחלה גרורתית מפושטת שמקורה בסרטן שד - שלב IV. לא ניתן לריפוי אלא להארכת חיים ולהקלה. הפרוגנוזה נמדדת בממוצע בחודשים עד מספר שנים. מטפלים ע"י הורמונים או כימותרפיה, על פי השיקול המקצועי של האונוקלוג - קשה לתת המלצה ב"שלט רחוק"

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן גרורתי - דחוף!!!

    שרית
    13/06/2011

    ראשית, תודה על תשובתך.

    לפי המלצת האונקולוג, ניתן להתחיל בטיפול הורמונלי, אמנם אין ערבות שהטיפול יצליח - מאחר ולא הגיבה טוב לטיפול קודם של ארימידקס (במשך 3 חודשים), ולטענתו ייתכן ופיתחה עמידות לטיפול ההורמונאלי?!

    שאלתי, האם לא כדאי להתחיל כבר מראש בטיפול כימותרפי? שהרי ניסיון נוסף עלול להיות "בזבוז זמן" והמחלה עלולה להתפשט עוד יותר??

    מה הכוונה ב"הארכת חיים והקלה", האם באופן חד-משמעי לא ניתן לרפא את המחלה??

    האם בשלב זה לא ניתן לעצור לגמרי את התפשטות המחלה?

    אני אובדת עצות ומלאה בחששות......

    אנא עזרתך.

    תודה
    שרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן גרורתי - דחוף!!! - תגובה

    פרופ` אברהם קוטן
    13/06/2011

    שתי האופציות באות בחשבון, בתלות במצב הקליני. על הטיפחול המתאים יותר - כימותרפיה או הורמונים - לא ניתן להחליט מרחוק ב"שלט רחוק".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן גרורתי

    שרית
    15/06/2011

    מה המשמעות של סרטן שד מפושט-גרורתי? ומה הכוונה שבמצב כזה אין דרך להביא לריפוי אלא להקלה בסימפטומים ולהארכת חיים???
    האם טיפול הורמונאלי משולב (ארדיה+פסלודקס) לא עשוי לעצור לגמרי את התפשטות המחלה בגוף ובכך להביא ריפוי?? ומה אם הטיפול ההורמונאלי לא יעזור???
    האם מומלץ לבצע בדיקת CT לאחר חודש וחצי מתחילת הטיפולים? נאמר לנו שמדובר בקרינה רבה ומסוכנת?

    שאלה נוספת, האונקולוג המליץ לפנות ל"אונקוטסט טבע" על-מנת להביא לדיוק מירבי בטיפול הרצוי. האם מומלץ?
    מקווה שהנך מבין את החששות והדאגה הרבה...

    תודה מראש,
    שרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שרית

    שלומי גון
    15/06/2011

    שרית שלום, צרי עמי קשר, אני מאמין שאוכל לסייע לך, 0507637617 שלומי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו