מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ציסטותרוני12/08/2008
שלום . אני בחור בן 27סובל לעיתים קרובות מציסטות שגדולות לי באיזור הסנטר והלסת (חיצוני),לפעמיים למיימדים שנראים בבירור לעין . השאלה שלי אם יש טיפול אחר לבעייה זו חוץ מהתערבות כירורגית ,ו האם ישנה סיבה למיקום המסויים של הנגעים . תודה רוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטות
ד``ר דניאל ניצן12/08/2008שלום רוני
אני לא בטוח שהבנתי נכון את התיאור שלך.
אם הנגעים בעור - פנה לרופא עור.
אם הנגעים הם בחלל הפה - פנה למומחה לכירורגיית הפה והלסתות לצורך בדיקה ואבחון הבעיה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנגעים הם לא בעור
רוני קול20/08/2008השאלה היא איך אני יכולה להבטיח שאחרי שהכירורג ניקה את כל הדלקת שעכשיו אין לי שוב את אותו הסיפור מחדש? אני מרגישה קצת נפיחות בתוך חלל הפה שוב פעם וגם אי נוחות. השאלה שלי היא האם אני יכולה לבקש מהרופא לעשות לי צילום פנורמי לשלול מחדש דלקת / זיהום באזור הנגוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה והשתלהלירית09/08/2008
כמה זמן צריך לחכות בין עקירה לבין השתלת עצם והרמת סינוס? מה המינימום? וכיצד יודעים שהמקום אכן הבריא ומוכן להשתלת עצם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה ושתל
ד``ר דניאל ניצן09/08/2008שלום לירית
קיימות מספר אפשרויות טיפול. אחת כוללת טיפול בשלב אחד ללא המתנה, השניה כוללת המתנה של מספר שבועות בין העקירה לשתל, והשלישית כוללת המתנה נוספת בין השתלת העצם לשתל. כל אפשרות מותאמת למצב ולמטופל הספציפי. כדאי להתיעץ עם הרופא המטפל לגבי האפשרות הטובה ביותר המתאימה לך
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה... :-[שני09/08/2008
אני לא יודעת אם זה המקום לשאול, אבל אני די נואשת, אז אנסה בכל זאת. החל מאפריל האחרון החלו לי כאבים באיזור בו עשו לי כתר לפני שלוש שנים (לסת תחתונה, צד שמאל), כל פעם שאני נוגסת או נוגעת בכתר זה יוצר מעין לחץ על החניכיים וכואב, אבל כאב עמום ולא חד. הלכתי לרופאת שיניים שצילמה אבל לא מצאה כלום. הכאב נמשך ואז הופיעו פצעים קטנים, דומים לאפטות (אבל יש לי אפטות לעיתים ואני יודעת שזה לא אפטה), לא שורפים אלא יותר מקרינים כאב עמום על האיזור שלהם. אחרי כמה שבועות כל הלסת באיזור נעשתה רגישה גם כן, והופיע פצע לבן גם בצד ימין, אך שם לא כואב לאכול או לגעת. מאז עברו 4 חודשים, הכאב לא עולה או פוחת, ולא מתפשט. פרט לכאבים בפה אני מרגישה מצוין, לא חום לא חולשה ולא עייפות. הכל כרגיל. החניכיים באיזור ורודים ובריאים, אין נפיחות, אין אודם. לא הופיעו פצעים לבנים נוספים. הלכתי לרופא כללי שאבחן הרפס בחלל הפה. (חשוב לציין שאני כרגע חיה בדרום אמריקה ולא מאוד בוטחת ברופאים...). האם ייתכן שזה הרפס בחלל הפה? יש כזה דבר בכלל? לבעלי יש הרפס על השפה לעיתים אבל אנחנו מאוד מקפידים להמנע ממגע. הפצעים מאוד דומים לאפטה אבל עם מרכז בגוון לבן ולא צהוב, קוטר מילימטר או שניים. אחרי קריאה נרחבת באינטרנט ראיתי משהו על קנדידה בפה, ייתכן וזה מה שיש לי? אני מיואשת לגמרי, ולא יודעת מה לעשות.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה
ד``ר דניאל ניצן09/08/2008שלום שני
התיאור שלך יכול מתאים למספר נגעים בחלל הפה, ביניהם גם קנדידה, למרות שזה פחות סביר. הרפס בחלל הפה קיים ונפוץ מאוד, וההדבקה הראשונה יכולה להתאים לתיאור שלך, אך היא חולפת אחרי שבועיים וחוזרת לעיתים כמו הפצעים של בעלך, אחת לתקופה מסוימת.
כדי לתת אבחנה צריך לבדוק את הנגעים, ולכן כדאי שתיבדקי על ידי מומחה לרפואת הפה או מומחה לכירורגית הפה והלסתות. באנגלית - maxillofacial surgeon
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
שני10/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיבוך לאחר ניתוח הרמת סינוס והשתלתלירית08/08/2008
שלום רב, אני בסיבוך רציני של זיהום קשה לאחר הניתוח הנ"ל.-חודש לאחר ניתוח. מאושפזת בבי"ח ומועמדת לניתוח בהרדמה מלאה להוצאת כל הגועל נפש במערות האף והסינוסים. מטופלת בעירוי לווריד ע"י אוגמנטין וזינת. אך הזיהום לא עובר ונדמה שהאטיביוטיקה לא משפיעה כלל. שאלתי: האם יש פה רשלנות מצד הרופא? למה זה קרה בכלל? עליי לציין שבמשך שבועיים אני אומרת לרופא שיש לי נזלת מוגלתית, ליחה והפרשות מהשן ויוצא לי מהגרון חצץ(בדיעבד הסתבר שזה האמפולה של העצם שחדרה לסינוס). לפי דעתי היתה צריכה להידלק לו נורה אדומה. אבל הוא העדיף לחכות וכנראה יותר מידי.... מצפה לתגובתך בהקדם. המון תודה!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סבוך לאחר הרמת סינוס
ד``ר דניאל ניצן09/08/2008שלום לירית
זהום בסינוס לאחר הרמת סינוס, הוא הסיבוך הנפוץ ביותר הגורם לכשלון של הפרוצדורה הנ"ל. זהום יכול להיות אחרי כל התערבות כירורגית, והוא אינו בהכרח אידיקטיבי לרשלנות מצד הרופא המטפל.
אני מאחל לך רפואה שלמה ומהירה
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בבלוטה הרוק...........סהר07/08/2008
שלום בבדיקת אולטראסאונד נמצא :בבלוטת רוק תת ליסטית הודגמה בלוטת לימפמה שצורתה לא תקינה. מה אומרת הבדיקה מסוכן? מי מטפל בבעיה זו? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת רוק
ד``ר יזהר שוחט07/08/2008אנא פנה לבדיקה במרפאת פה ולסת עם תוצאות האולטרסאונד. לא ניתן ללא בדיקה קלינית לתת תשובה.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה והרמת סינוסשולמית05/08/2008
עלי לעבור עקירת שורשים של שן 27. מדוע מומחה לכירורגית פה ולסת אמר שיש לבצע עקירה ורק אחרי שהמקום יתרפא אעבור הרמת סינוסים והשתלה ושאין לעשות ההשתלה ביום העקירה? מה הגישה שלכם בנושא? לפי מה שהבנתי השורשים ממש נוגעים (ואולי יותר) בסינוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר יזהר שוחט06/08/2008צודק הרופא המטפל בגישתו להמתין עד לריפןי היות ויש לדאוג לאפשרות של סגירה טובה של החניכיים על אתר הניתוח על מנת להקטין את הסיכוי לסיבוכים. לא כל מקרה מתאים להשתלה מיידית לאחר עקירה וכנראה גם במקרה הנוכחי הטיפול המומלץ הוא לבצע זאת בשלבים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח ציסטהאורי05/08/2008
אני עברתי טיפול שורש , עשו מבנה וכתר בשן מס'26 לפני חצי שנה מאז יש לי כאבים חוזרים בשן , עשו צילום וגילו דלקת ו ציסטה באחד מה שורשים . אני לא מבינה בגלל מה זה קרה ? הם רוצים לנתח דרך הלסת , להוציא את הציסטה. עד כמה את הניתוח כזה מסוכן . מה אתה ממליץ לעשות. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטה
ד``ר יזהר שוחט06/08/2008לעיתים למרות ביצע טיפול שורש נותרים חיידקים בקצה השורש הגורמים לזיהום מקומי ותהליך דלקתי העשוי להוביל לציסטה. ניתן לטפל בכך ע"י חידוש טיפול שורש בחלק מהמקרים או ע"י הליך כירוגי במהלכו מסולקת הציסטה. מומלץ להתייעץ עם מומחה לטיפולי שורש לגבי אפשרות החידוש ודרך הטיפול המומלצת. ההליך הכירוגי אינו מסוכן וכרוך הנפיחות וכאבים למספר ימים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטותרינה01/08/2008
שלום רב, האם ציסטההמתחת לשן עלולה להתפחת לסרטן או משהו מורכב אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטות
ד``ר דניאל ניצן05/08/2008שלום רינה
ציסטות הן נגעים בלסתות, שעלולים להיווצר ממספר רב של גורמים, לכל נגע יש מאפיינים משלו, והתנהגות ביולוגית שונה.
הנגע הנפוץ ביותר הצמוד לשיניים הוא ציסטה הנובעת מזהום בשן. בדרך כלל ציסטה כזו לא עוברת התמרה לגידול לסרטני.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר אוזן לסתגלי28/07/2008
שלום רב, אני בת 26. לפני כשנה חוויתי חוויה מאד לא נעימה כשבוקר אחד קמתי והלסת ננעלה לי - לא הצלחתי לפתוח את הפה כמעט לגמרי ליום שלם ( במקצועי אני זמרת וזה היה אחרי ערב בו שרתי יותר מהרגיל) - הלכתי למטפל בדיקור וברגע שסיים להוריד את המחטים התחיל לי כאב חזק מאד באוזן מה שהוביל ל3 שבועות של רופאים למיניהם, חדרי מיון, מרלמ"ים, כל החלק השמאלי של הפרצוף נפוח, אוזן מקופלת, דלקת אוזן חריפה מאד, שאיבות על בסיס יומי, פתיל קבוע - בקיצור, סיוט. הרופאים החליפו לי מספר פעמים אנטיביוטיקה עד שזה הצליח עם ציפרו וטיפות דקסאוטיק. במשך השנה חזרתי וטענתי שזה בא מכיוון הלסת - ולי אמרו שזה רק כאב מוקרן מהאוזן. במשך כל השנה המשכתי להרגיש את האיזור ובכל פעם שפתחתי את הפה חזק מדי הרגשתי את האוזן, כמו כן, לא היה לי נח לישון על הצד - תמיד הרגשתי שם משהו. לפני כשבועיים זה חזר ובגדול - שרתי והתאמצתי מאד ויום למחרת נגעתי ניערתי קצת את האפרכסת - והיא בערה. הפעם ידעתי איזו אנטיביוטיקה והתהליך "נגמר" אחרי שבוע. האוזן בסדר אבל שוב כל רופא אומר משהו אחר. אף אחד לא שולח אותי לצילמים או בדיקות אחרות אלא רק משערים ונותנים עוד תרופה. הפעם חשבו שזאת בלוטת הרוק או הלסת - ואמרו שיוכלו לבדוק רק אחרי שהאוזן תירגע. האוזן נרגעה ושבתי לרופא אף אוזן שאמר שבטוח יש לי דלקת במפרק הלסת ונתן לי איבופן 400 ל10 ימים. זה קרה היום. לא נשמע לי הגיוני בכלל. אני לא מוצאת רופא פה ולסת שעובד עם לאומית מאיזור המרכז. רק אחד בירושלים. כל הזמן צובט לי שם משהו . הרגשה של צביטה או תחושת חמוץ/מר ממש באיזור שבין האוזן ללחי. מדובר בצד אחד ובאיזור די ממוקד של כאב - והוא כן קשור לפתיחת הפה. מה עושים??? יותר מאשמח לתגובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזן
ד``ר יזהר שוחט29/07/2008אנא גשי לבדיקת מומחה לכירורגית פה ולסת. לעיתים כאבים שמקורם במפרק הלסת מקרינים לאוזן וגורמים לכאבי אוזניים. ניתן חמצוא את רשימת המומחים באתר משרד הבריאות או באתר ההסתדרות לרפואת שיניים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפה עליונה קשורה לבן שנה וחציקרן26/07/2008
שלום רב, יש לי שני ילדים האחד בן 3 חודשים והשני בן שנה וחצי לתינוק בן ה - 3 חודשים אבחנו לשון קשורה ושפה עליונה קשורה ומאחר ורופאי המרפאה גרסו כי כדאי לחכות ולראות אם תהיינה בעיות כתוצאה מכך ולא למהר ולחתוך פניתי לרופא פרטי שביצע את החיתוך ללא הרדמה (יצוי כי חלפו 3 ימים מהחיתוך והתינוק עדיין מדמם וכן עלה לו חום - ניגשתי לבי"ח ונמסר לי כי אין זיהום וכי הדימום נובע מכך שהוא פותח את הפצע המצוי מעל השפה העליונה בכל פעם בו הוא מכניס יד לפה). נוכח העובדה שנאמר לי כי מדובר בבעיה תורשתית בדקתי בעצמי את בני בן השנה וחצי ונוכחתי לגלות כי יש לו שפה עליונה קשורה וכי כתוצאה מכך גם יש לו רווח בין השינים (לא ברור לי מה מצב הלשון שלו כי לא הצלחתי לזהות אם קיימת בעיה) מאחר והוא בן שנה וחצי רציתי לדעת מה הפרוצדורה לגביו? איך ניתן לעשות זאת (הרדמה/טשטוש)? אצל מי ניתן לעשות זאת (אין לי בעיה לעשות זאת פרטי)? ומה ניתן לעשות כדי שלא "יתעסק" לאחר מכן בפצע ויפתח אותו (האם יתפרו לו את המקום?) אודה לתשובתך שבוע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפה עליונה
ד``ר יזהר שוחט27/07/2008שלום קרן
מרווח בין השיניים הקדמיות בגיל זה הוא תופעה תקינה שאינה דורשת טיפול. מומלץ כי תגשי עם ילדך לבדיקת מומחה לכירורגית פה ולסת שימליץ בפניך על הצורך בטיפול והדרך הטובה ביותר לבצעו
בברכה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינה היושבת על עצבדנה25/07/2008
שלום רב יש לי שן בינה היוצרת כיס בינה ובין השן האחרונה. כמו כן היא יושבת על עצב. הרופא שלח אותי ל CT וייעץ לי להוציא אותה. הוא פירט בפני מהן הסכנות הטמונות בניתוח מסוג זה כאשר במקרים קשים עלולה להיווצר פגיעה בעצב, העלולה אף לגרום לעיוות בפנים! שאלתי היא: האם כדאי לי לחכות למצב של "אין ברירה" כלומר כאבים כדי ל"געת" במקום? האם כדאי לפנות לבית חולים? כיצד מוצאים את הרופא הטוב ביותר למקרים אלו? בתודה דנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה
ד``ר דניאל ניצן25/07/2008שלום דנה
גם במקרים הנדירים בהם יש פגיעה בעצב, אין שום עוות בפנים. הפגיעה היא תחושתית בלבד, באזור חצי השפה התחתונה בצד בו נמצאת השן.
הרופא המתאים להתיעץ עמו בענין הזה הוא רופא מומחה לכירורגית הפה והלסתות, ממנו תקבלי את המידע המדויק והעדכני ביותר .
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לסת בעקבות adenoid faceציפי24/07/2008
שלום רב, פניתי לרופא א.א.ג בשל העובדה שאני לא נושמת מהאף כבר המון זמן (לפחות כמה שנים)..הוא ישר זיהה שיש לי adenoid face ומיקרוגנטיה. ושלח אותי לייעוץ לפני ניתוח בתה"ש במרכז פה ולסת.(רשם לי ללכת לד"ר בלינדר/פלג) אמר שיש לי את מגיל צעיר וזה גרם לעיוות מסויים בפנים ..ושאני אצטרך סוג של ניתוח פלסטי בלסת. תחת אבחנה DENTOFACIAL ANOMALIES UNS אני בת 27 ומן הסתם..כבר אי אפשר לתקן את השוני בפנים (שפה עליונה קצרה יותר מהשניה..אך לא משהו שמישהו מבחוץ יבין..) רציתי לשאול..איך מתכונת של ניתוח לסתות מסוג זה ? הרדמה מלאה? מה סדר גודל של ימי אשפוז ? איפה אני יכולה לקרוא על הצלחה של ניתוחי ייושר מעין אלה? כמה זמן התאוששות? ניתוחים כאלה נמצאים בסל? אשמח אם תבארו את שאלותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לסת
ד``ר יזהר שוחט25/07/2008אנא פני ללינק http://pe-valeset.sheba.co.il/205/<br
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבנים בבלוטת הרוקמריה24/07/2008
שלום רב יש לי כאבים בעת בליע בגרון. רופא משפחה אמר לי שכנרא יש לי אבן בבלוטת הרוק האם אני צריכה לגשת לרופא אף אוזן גרון או רופא פא ולסת? ואולי יש רופא שמתמצא בנושא? מה יכול לגרום לאבנים בלוטת הרוק ומה הטיפול נמומלץ? תודה מראש מריה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבנים
ד``ר יזהר שוחט25/07/2008יש צורך בבדיקת מומחה לפה ולסת על מנת להעריך את גודל ומיקום האבן ובהתאם לכך את הטיפול הנחוץ. בחלק מהמקרים ניתן להוציא את האבן ובחלקם יש צורך בהוצאת כל הבלוטה. הגורם להן הוא שקיעת מלחים המצויים ברוק המתגבשים ליצירת אבן.
בהצלחה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בלסתמעיין23/07/2008
לפני 3 ימים הופיעו אצלי כאבים בלסת בזמן שאני פותחת את הפה לא קרה שום דבר לפני ה3 ימים האלה, אין לי גשר, לא עברתי טיפול ורופא לא נגע בפה שלי לפחות 3 חודשים .. (ו3 חודשים לפני עשיתי רק בדיקה שאין לי חורים בשיניים ואם הכל תקין,והכל תקין) פשוט התעוררתי והתחילו הכאבים ... למה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ואני בת 16 אם זה נחוץ..
מעיין23/07/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבים
ד``ר יזהר שוחט23/07/2008שלום מעיין
אנא פני לבדיקת רופא יתכן והמדובר במתיחת שרירי הלעיסה.
ד"ר שוחט יזהר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלטה לילדה בגיל 9דפנה21/07/2008
שלום, בתי נבדקה ע"י אורטודונטית ומסרה לי שבתי צריכה פלטה עקב שתי השיניים הקדמיות הנמצאות ברווח אחת מהשנייה, אבל לפני כן יש הליך כירורגי של השריר בין 2 השיניים- הוא נמוך מדי ויש לחתוך ולתפור- האם זה חיוני, מה הסכנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלטה
ד``ר יזהר שוחט23/07/2008המדובר בהליך פשוט ונטול סיכונים שמטרתו לאפשר את סגירת המרווח ביתר קלות ומניעת חזרתו בגמר הטיפול האורתודונטי.
למעט כאב מקומי למס' ימים לא נילוות להליך זה סבנות.
בהצלחה
ד"ר יזהר שוחט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




