מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבים בלחי שמאל כבר קרוב לשנתייםיבגני15/12/2008
שלום דוקטור. אני בן 22 , לפני שנתיים בערך התחילו אצלי בצבא כאבים בלחי והיא התנפחה...הלכתי לרופא בצבא הוא אמר לי פשוט לשתות לימון וזה עבד ועד לפני חצי שנה זה לא חזר. לפני חצי שנה התחלתי לסבול מאותם סיפטומים שוב והלימון הפעם לא עזר ...הנפיחות באה והולכת לבד פשוט...ועכשיו זה לא רק בלחי שמאל אלא גם בימין...הייתי אצל אף אוזן גרון עשיתי אולטרה סאונד .הוא יצא תקין...ושמתי גם לב שאני לועס זה פשוט נותן כאבים לאוזנים ומקרין להם...מה יכולה להיות הבעיה? יש לציין שלפני שזה התחיל עברתי טיפול שיניים ואחרי זה חזרתי לרופא לבדיקות והכל תקין מבחינת בריאות השיניים...יש לציין גם שגודלות אצלי עכשיו שיניי ביני אבל לפי מה שהרופא אמר לי גודל באופן תקין וללא זיהום. אשמח עם תעזור לי .תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
ד``ר דניאל ניצן15/12/2008שלום יבגני
ייתכן והכאב ממקור של שרירי הלעיסה. אנא פנה לכירורג פה ולסת לבדיקה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב אוזניי ועקירה כירוגיתא14/12/2008
האם יש קשר שלאחר עקירה כירוגית יש כאב באוזן הקורבה לעקירה ??? ממש כואב לי לאחר העקירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
ד``ר יזהר שוחט14/12/2008לעיתים לחאר עקירה מוקרנים הכאבים- בייחוד משיני בינה תחתונות - לכיוון האוזן. הדבר עשוי לקרות בימים הראשונים לאחר העקירה אולם מומלץ להבדק ע"י הרופא המטפל.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קול רםורה14/12/2008
שלום ,אני בת 24 ,נשואה , הבעייה שלי אולי נשמעת מוזרה אבל זה כך , אני סובלת מטון קול גבוהה כשאני מדברת , אחרים מסביבי סובלים מזה ,בעלי , הצוות שלי בעבודה , בנוסף אופי העבודה שלי הוא עם לקוחות וצריך כל הזמן לדבר בקול נמוך לטובת פרטיות הלקוחות , אולי תחשבו על זה כפשוט או אדיוטי אבל זה ממש כואב לי ומזיק לי ביחסים החברתיים , לפעמים אני מנסה להנמיך אבל זה בכלל לא עזר לא יוצא לי הדיבור מהפה. מה אני אעשה עזרו לי זה בכלל לא פשוט ??!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קול רם
ד``ר יזהר שוחט14/12/2008אנא פני לפורום העוסק ברפואת אף-אוזן וגרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי אוזניים ולסתדניאל11/12/2008
מזה חודשיים אני סובל מכאבי אוזניים חזקים מאוד במשך כל היום. הכאב עובר לראש לאזור המצח ונע בין האוזניים. רק בשבוע האחרון נאמר לי שזאת כנראה בעיה של TMG ואני זקוק לסד לילה. כמו כן גם צומחות לי שיני בינה ויש צורך לעקור אותן לפני שמכינים את הסד. יש לי קליקים וכאבים במפרק הלסת, עקרו לי כבר שן בינה מצד ימין והאוזן בצד הזה נורא כואבת לי (מן תחושת לחץ ודקירות חזקות). כל היום אני בתחושת לחץ ודיכאון ומטופל בקלונקס. מה הסיבה לכאבים? האם הסד לילה יוכל לעזור לי באמת? מה הסד עושה? מה השיני בינה עושות, שכל כך כואב לי באוזניים כל היום? ואם דבר זה חולף.. האם יחזור שוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי אוזניים ולסת
ד``ר דניאל ניצן12/12/2008שלום דניאל
סביר ששיני הבינה לא "אשמות" בתחושת הלחץ שיש לך. ייתכן שצריך לעקור אותן, אך לא זו הסיבה, והעקירה לא תשנה את התחושה הזו.
בעיות בפרקי הלסת בהחלט יכולות לגרום לתחושות הללו. סד לילה עשוי לעזור, אך רק במידה ואתה אכן שוחק או מהדק שיניים בלילה.
ליעוץ נוסף, פנה לכירורג פה ולסת.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוסיטיס אחרי הרמת סינוסדיטה11/12/2008
שלום לרופאים, לפני יותר משנה עשיתי ניתוח השתלת עצם והרמת סינוס מימין בפה. במשך חודשיים לאחר הניתוח ירדו לי גרירי ההשתלה לגרון אפילו ממש גושים של גרגירים. לאחר מכן הצטננתי ומאז יש לי ליחה ירוקה כל הזמן. בבדיקה קלינית הרופאים לא מצאו כלום. היום עשיתי צילום סינוסים ונמצא שיש עיבוי רירית ומלאות בתחלתית סינוס מקסילרי בצד ימין. הרופא אמר שזה סינוסיטיס כרונית ורשם לי אוגמנטין ומטרוג'יל ואחר כך לעשות c.t. אני חוששת שלאחר שאסיים את האנטיביוטיקה שהיא קשה, ימצאו ב-c.t. בעיה. אני מפחדת שההשתלה לא טובה ולכן זה קרה. איזה טיפולים מלבד אנטיביוטיקה יתנו לי? והאם האנטיביוטיקה יכולה לעזור לי לגמרי עם הבעיה? בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוסיטיס
ד``ר דניאל ניצן12/12/2008שלום דיטה
לפי הסיפור נשמע שההשתלה שעברת לא הצליחה, אולם צריך לבדוק את המצב בסינוס לפני ההשתלה ולהשוות למצב היום ורק אחר כך ניתן לקבוע בוודאות את המצב.
אנא התיעצי עם הרופא שטיפל בך.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חזקים בלשון ובאוזן ונגע בלשוןלימונית10/12/2008
ד"ר שלום רב, יש לי כאבים חזקים מאוד בדופן הלשון לכיוון הלוע מצד ימין. כואבת לי מאוד גם אוזן ימין. מאז הילדות סבלתי מאוד מאפתות, אך בשנים האחרונות אני סובלת גם מפצעים בלשון (בד"כ הרגשה כאילו יש לי קוצי סברס), מלשון מאוד לבנה, וכל פעם נגעים בכל מיני מקומות בפה שמכאיבים לי. הנגעים בד"כ היו לבנים. לפני מס' דקות, בעקובת הכאבים החזקים, הצצתי עם פנס, וראיתי שבאזור הלוע יש צבעים של אדום-לבן, ובדופן הלשון הימנית, מאחור, יש נגע מאוד גדול שנראה עם חור בפנים. הנגע בצבע חום, קצת קשקשי. הלשון, כאמור, מאוד מאוד לבנה. אני לא מעשנת ולא שותה אלכוהול. נכנסתי לפחד מאוד גדול, לאחר שקראתי שאלו בדיוק הסימפטומים לסרטן חלל הפה. אציין שאני בת 42.6, בטיפולי IVF. כרגע בעיצומו של טיפול. מאוד חוששת ולא יודעת במה לטפל קודם, שכן בשבוע הבא אמורות להתבצע השאיבה וההחזרה ולא נראה לי שאצליח להגיע קודם לכן לרופא השיניים. (היום יום ה', שעה 20:50). אנא הצע לי מה לעשות? בתודה מראש, החוששת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בלשון
ד``ר דניאל ניצן10/12/2008שלום לחוששת
קשה להבין מהתיאור שלך מה יש לך בפה. אנא גשי לבדיקה של מומחה לכירורגיית הפה והלסתות, או מומחה לרפואת הפה.
בהצלחה בטיפול
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לעקור שיניים?גילה10/12/2008
לאמי כבר מספר חודשים כואב באיזור הלסת, והיא טוענת שהכאבים מקרינים גם לאיזור הלשון והראש. מצילום+C.T שעשתה עולה כי כניראה לפני כ-20 שנה עקרה שן וכניראה נשארו שאריות שורש, או שאולי זה ציסטה או משהו יותר גרוע (חס וחלילה). במח' פה ולסת בבה"ח אמרו שחובה לעקור 2 שיניין (בריאות!!) על מנת להגיע לאיזור זה, ואילו כשהתיעצנו עם רופא שיניים+הכירורג שלו סיפרו לנו שניתן לשמור על השיניים ולנתח את החניכיים מהצד. אנו מאוד מבולבלים, ולא מעונינים לעקור שינים אם ניתן לעשות זאת בדרך אחרת, מה דעתכם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר יזהר שוחט10/12/2008שלום מזי
יש צורך בבדיקת הצילומים ובדיקת האיזור על מנת לתת תשובה אנא גשי למומחה לכירורגית פה ולסת לייעוץ
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינה כלואהרעות08/12/2008
שלום , שמי רעות ובחצי שנה האחרונה אני סובלת מדי כמה חודשים מהתפתחויות דלקתיות שמטופלות באנטיביוקה ,בשני צדי הלסת התחתונה כתוצאה משתי שיני בינה כלואות. נבדקתי ע"י כירורג פה ולסת והוא המליץ להוציא אותם ואת שיני הבינה שעוד לא בקעו בלסת העליונה. שאלתי היא עד כמה קריטי העקירה של השיניים האלה ? מה קורה אם לא עוקרים אותם ? בתודה, רעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה כלואה
ד``ר דניאל ניצן08/12/2008שלום רעות
כדי לענות על השאלה צריך לבדוק אותך עם הצילם הפנורמי
בברכה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן הפהחסוי05/12/2008
שלום רב ד'ר. אני בן 17 בקרוב אך הבנתי שהמחלה יכולה לקרות גם בגילאים אלו. כשאני מסתכל על רצפת הפה שלי או מתחת ללשון יש לי שם מן כמה גושים ממש קטנים לבנים שאני לא בטוח שהיו פעם כי פעם גם לא הייתי מסתכל .. שמתי לב שיש שתי גושים אדומים גם כן קטנים ובקיצור רצפת הפה נראת לי כל כך חשודה משום מה וזה מבלבל אותי. אני יציין שכבר 4 ימים בערך יש לי כאבים בחניכיים מאחורי השן ואני לא יודע אם זה קשור. רציתי לדעת לאיזה רופא כדי לפנות בכדי שיעשה לי בדיקה של הפה? ועוד שאלה האם בגילי ייתכן מחלת סרטן הפה? ישנם בני נוער שחלו בסרטן הפה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן הפה
ד``ר יזהר שוחט07/12/2008שלום מארק
ראשית על מנת להרגיע אותך - סרטן הפה נדיר בקבוצת הגיל שלך ומאוד לא שכיח למצוא אותו אצל בני נוער. לא ניתן בפורום הזה לתת אבחנות לכן מומלץ שתיגש לבדיקה אצל רופא השיניים המטפל שיפנה אותך להמשך בירור במידת הצורך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לסת תפוסה בצד ימיןאסי04/12/2008
ד"ר שלום רב. התופעה הזו החלה בהיותי מדריך בצבא לפני 4 שנים, בה בעת סגירת הפה, לסת צד ימין נתפסת. (שומע תמיד "קליקים כאשר אני לועס..) לשיחרורה, לפעמים אני "משחק" עם הפה, לפעמים מצליח, ולפעמים מצליח עם כאב... הדבר מאוד לא נעים, ומופיע באופן תדיר כאשר אני מדבר לאורך זמן... זה למה כתבתי שתופעה זו החלה בהיותי מדריך בצבא. מה ניתן לעשות בנידון?.. האם יש לכך טיפול? המון תודה. אסי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה?? ... תודה.
אסי07/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלסת תפוסה
ד``ר דניאל ניצן08/12/2008שלום אסי
קליקים בפרקי הלסת הם תופעה נפוצה. הם ממקמים אותך בקבוצת סיכון לבעיות כפי שאתה מתאר, ולצערנו התופעות הולכות ומחמירות עם השנים.
יש מספר דברים שכדאי לדעת, כדי להאט את ההחמרה של התופעה, אולם בשביל זה יהיה עליך להבדק על ידי כירורג פה ולסת.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול יעיל לפטריה בלשוןד``ר דניאל ניצן03/12/2008
שלום רב,
אני בת 30 וסובלת מאסטמה לפני מס' חודשים רופא המשפחה המליץ לי על שימוש במשאף סמביקורט אשר כולל סטרואידים .
השתמשתי במשאף שימוש מושך (פעמיים ביום שאיפה אחת) למשך כחודשיים /שלושה .להפתעתי הבחנתי כי במהלך הזמן הזה הופיעו בקצה הלשון שלי 3 עיגולים או חצאי עיגולים קטנים שהיו תחומים במעין פס לבן דק ולא ממש בולט , חשוב לציין שזה היה בקצה הלשון בלבד ואף חשתי צריבה .
ניגשתי לרופא המשפחה והוא הפנה אותי למשטח לשון . תוצאות המשטח היו כך: קנדידה אלביקנס- צמיחה דלה .
מיד קיבלתי כדורי מציצה אורלטן 3 פעמים ביום למשך 10 ימים . הכדורים לא הועילו והפטריה המשיכה בעקשנות , הרופא נתן לי עוד שבוע של אורלטן אך ללא הועיל .
לבסוף , הוא נתן לי ניסטטין רדי מיקס שאלו טיפות שאני שמה על הפטריה . הטיפול ניתן 3 פעמים ביום למשך 30 יום .
חשוב לי להדגיש כי שבוע וחצי לאחר השימוש בניסטטין הפיטריה נגמרה ואני ראיתי כי טוב אז הפסקתי .
לאחר שמס' ימים לא היה לי כלום על הלשון שוב צצו להם שלושת העיגולים בתיאום מושלם באותם מקומות.(שזה בעצם קרה השבווע). הניסטטין עומד להסתיים לי וחשוב לי להדגיש שאני כרגע גם מקבלת אנטיביוטיקה ציפרודקס לחיידק בשתן , שגם היא עשויה לגרום לפטרת ....
לפני כ- 4 חודשים עשיתי בדיקות כלליות והן יצאו טובות , הרופא אמר שהוא לא רואה טעם לשלוח אותי לבדיקות כלליות שוב.
שאלתי אליכם , האם פטריה בלשון היא בד"כ כ"כ עקשנית או שזה מעיד על איזשהו כשל חיסוני ?
האם יתכן שהיא נרפאת וחוזרת ? או שמא היה זה בגלל שהפסקתי את הטיפול טרם הזמן..
מה הסיבה שזה לא חולף ..? אני מודאגת וחוששת ומפחדת שזה מעיד על איזושהי מחלה אחרת ...
האם יש טיפול יותר חזק לפיטריה ..
אני רוצה להדגיש שאני כבר למעלה מחודש לא משתמשת במשאף עם הסטרואידים. האם זה מצב שכיח מה שתארתי כאן ? מה הייתם ממליצים לי לעשות . נראה לי שהפיטריה במצבה הנוכחי די שיטחית.
אודה לכם מאוד אם תוכלו להשיב לי ולהפיג מעט מחששותיי. סליחה על אורך הדברים.
.
תודה , גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פטריה בלשון
ד``ר יזהר שוחט04/12/2008שלום גלי
הפטריה אותה את מתארת- קנדידה אלביקנס הינה פטריה השוכנת דרך קבע ע"ג הלשון אצל מרבית בני האדם אולם אינה מתבטאת. במצבים כגון נטילת אנטיביטיקה הפוגעת בחיידקי הפה או במצבי ירידה בתנגודת החיסונית כמו שימוש במשאפים שמכילים סטרויאדים עשויה הפטריה לצמוח היות והיא לא נתקלת בהתנגדות מהגוף או מחיידקי הפה. המדובר בתופעה שכיחה החולפת לאחר טיפול אנטי פטרייתי כפי שקיבלת. במידה ולמרות הטיפול שציינת ממשיכה הפטריה להופיע מומלץ שתגשי לבדיקת רופא המןמחה ברפואת הפה לצורך בדיקה וחוות דעת.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך ד"ר שוחט
גלי05/12/2008שלום , ראשית , אני מודה לך על תגובתך המהירה . ברצוני לדעת עוד משהו , האם יתכן שפטריות אלו הן עקשניות ולוקח להן זמן רב לעבור ? האם לאחר שסיימתי 2 קופסאות אורלטן , בקבוקון ניסטטין והיא חזרה יש טעם לראות מומחה לרפואת הפה או שניתן לבקש מרופא המשפחה המשך טיפול ניסטטין (משום שהוא עזר לי). הפיטריה היתה אצלי בלשון חודשיים ללא טיפול רק אחרי חודשיים התחלתי לטפל בה ועכשיו אני כבר חודש בטיפול . חשוב לי לדעת אם זה מצב שכיח שאחרי חודש טיפול הן לא ממש עוברות . אבל שוב חושב לי להדגיש שהניסטטין עוזר לי ... אודה לך אם תוכל להשיב לשאלותיי. גלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפטריה
ד``ר יזהר שוחט07/12/2008שלום גלי
ראשית לעיתים אכן מדובר בזיהום עיקש המצריך טיפול ממושך או שילוב של תרופות אולם יש בכל מקרה צורך בבדיקה אצל מומחה לרפואת הפה על מנת שיבדוק את הסיבה להופעת הפטרייה ויתאים את הטיפול המתאים.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר שוחט
גלי07/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשון גאוגרפית
גלי21/12/2008שלום ד"ר שוחט, בהמשך להודעות הקודמות שלי ולפי המלצתך פניתי למומחה לרפואת הפה אשר הינו פרופסור דרך קופ"ח מכבי . הוא איבחן זאת כלשון גאוגרפית ולא כפיטריה . לדבריו, לשון גאוגרפית זוהי בעיה אשר נולדים עימה . חשוב לי לציין שמעולם למעט החודשים האחרונים לא הופיו לי ה"טלאים" הללו על הלשון, ואני בד"כ מסתכלת על הלשון מאחר ואני מנקה עם מנקה לשון . מוזר לי שהוא אמר שיתכן ולא הבחנתי בה . הייתכן? בנוסף , בבדיקת משטח הלשון שלקחו לי הופיעה פיטריית קנדידה אלבקינס-צמיחה דלה . לדבריי המומחה לרפואת הפה , קנדידה מופיעה אצל 50 אחוז מהאוכלוסיה ...אבל הבחנתו היתה חד משמעית !לשון גאוגרפית. האם תוכל בבקשה להסביר לי מהי לשון גאוגרפית יותר בברור, לפי מה שהוא הסביר לי זה אכן מתאים לממצא שיש על הלשון , צורת הטלאים , התדירות שבה זה מופיע -כמעט כל שבועיים ... מאיזה סיבה נוצרת לשון גאוגרפית? האם יתכן שזה קשור לשימוש בגלולות למניעת הריון ? חשוב לי לציין ולהדגיש כי מאחר ואני סובלת מאנדומטריוזיס אני מטופלת עפ"י הוראת רופא מומחה בגניקולוגיה בגלולות רצוף כלומר כל 3 חודשים אני עושה הפסקה לקבלת מחזור ולא כל חודש . האם יש טיפול נוסף למניעה או שמא הטיפול הוא רק סיפטומטי? המומחה אמר לי להימנע ממזונות שצורבים בפה. אשמח אם תוכל להשיב לשאלותיי , אני נורא מודאגת שזה מהגלולות ...אשמח אם תוכל להתייחס לכך . תודה , גלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשון ג"ג
ד``ר יזהר שוחט22/12/2008שלום גלי
לא מוכר לי קשר בין גלולות להופעת לשון ג"ג. הגורם לטלאים הוא שינוי במשטח פני הלשון אשר נעשה חלק ולא מחוספס כפי שבד"כ והדבר מופיע בתקופות ומשתנה במיקומו עם הזמן. טוב עשית שפנית למומחה ברפואת הפה וכדאי להמשיך את המעקב אצלו.
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול רפואי
גלי22/12/2008ד"ר שוחט שלום , ראשית , אני מודה לך על תשובתך והתייחסותך . בנוסף , הייתי רוצה לדעת האם יש טיפול שהוא מעבר לטיפול סיפטומטי ומדוע אני צריכה להיות במעקב אצלו ..אני שואלת זאת מאחר והוא ציין בפניי שאין לזה איזשהו טיפול אלא רק לסיפטומים של הצריבה . אשמח אם תוכל להשיב לי שוב . תודהה, גלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כירורג שינייםחסוי02/12/2008
שלום, אני בן 16 שדי חושש ללכת לרופאי שיניים, אני לא כל כך אוהב את הנושא הנ"ל. שמעתי שיש ניתוח בהרדמה מלאה שמסדרים את כל השיניים.. יש לי שיניים מוזנחות.. אבד לי החיוך.. מהסיבה הפשוטה שאני מתבייש לחייך.. האם זה מתאים לגיל הזה הניתוח? כמה זה עולה? היכן עושים? זה כרוך בכאבים קשים לאחר הניתוח? אשמח לשמוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כירורג שיניים
ד``ר יזהר שוחט03/12/2008אנא פנה לפורום העוסק ברפואת שיניים משקמת - פרוטטיקה על מנת לקבל תשובה לשאלתך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לי הצעה חשובה
pelov guli06/03/2009יש לי הצעה חשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניב כלואבת 2030/11/2008
שלום! רציתי לדעת האם ניתן לעקור ניב כלוא ובמקום זאת לבצע שתל? מה המחירים של ניתוח בסדר גודל כזה כיום, ומהם הסיבוכים האפשריים? כי העניין הוא שזו השן היחידה שאינה ישרה בלסת העליונה.. ואני מעדיפה שלא להתחיל טיפול אורטודנטי בגיל כזה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניב כלוא
ד``ר דניאל ניצן01/12/2008שלום בת 20
כדי לענות על השאלה צריך לבדוק אותך קלינית ורנטגנית. באופן כללי יש מספר אפשרויות לטפל במצב כזה, אבל - כל מקרה לגופו ולכן, כאמור, צריך לבדוק אותך ורק אז ניתן לענות על השאלה.
בהצלחה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליהי30/11/2008
לפני כ7 חודשים הייתי אצל רופא השיניים שעשה לי צילום.ואמר שיש לי שלושה חורים. אחד עמוק השני רגיל והשלישי חור קטן מאוד.בשניים הראשונים טיפלתי אך בקטן טרם טיפלתי היות ונכנסתי להריון(אני בשבוע ה15) ופחדתי לעשות סתימה. אך התברר לי שאני טועה א.האם זה נכון שסתימה/צילום מסוכן לנשים בהריון? ב.יש סיכוי שאצטרך טיפול שורש בחור שהיה קטן לפני 7 חודשים? כי כבר קצת כואב לי. ואני ממש פוחדת מטיפולי שיניים.(קבעתי תור אך רק לעוד שבועיים) בתודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד``ר יזהר שוחט30/11/2008שלום ליהי
כעקרון אין מניעה מביצוע טיפולי שיניים במהלך השליש השני של ההריון. אין גם סכנה בביצוע שחזור או צילום שיניים תוך מיגון מתאים. אנא התייעצי עם הרופא המטפל בנוגע לדחיפות הטיפול והאפשרויות העומדות בפנייך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בלסתעדה27/11/2008
שלום, אצל אבי אובחן סרטן בעצם הלסת התחתונה. הגדרתו: SQUAMOUS CELL CA OF ALVEOLO MANDIBULAR RIDGE RT .על פי הבנתי המועטה , ישנם סוגים שונים של גידולים , וזה נחשב לאגרסיבי במיוחד. שאלותי הן: למה הכוונה "אגרסיבי"? בהתפשטותו או בחוסר היכולת לרפא אותו? עד כמה הקרנות הן אפקטיביות בסרטן מסוג זה והאם ניתן להמנע מניתוח לאורך זמן?(אבי אינו יכול כרגע, לעבור ניתוח זה) תודה עדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן
ד``ר דניאל ניצן27/11/2008שלום עדה
1. המונח "אגרסיבי" מתייחס להתנהגות הביולוגית של המחלה, ויש לו השלכות על סיכויי הריפוי וההחלמה.
2. הטיפול העיקרי הוא בדרך כלל כירורגי, עם או בלי תוספת של הקרנות.
3. ישנם פקטורים רבים שצריך לקחת בחשבון לפני שמחליטים על הטיפול המתאים, והם כוללים את גודל הנגע הראשוני, מיקומו, הסווג ההיסטולוגי שלו, נוכחות גרורות, ועוד. רק לאחר ההערכה הראשונית של כל הנ"ל ניתן לקבוע את השלב בו נמצאת המחלה, ולקבוע את סיכויי ההחלמה לפי סטטיסטיקה שנעשתה על אלפי חולים הסובלים מאותה המחלה.
5. אני מניח שאביך התיעץ עם מומחה בתחום, ואת כל המידע הספציפי והרלוונטי לגבי אביך כדאי לקבל ממנו.
רפואה שלמה
ד"ר דניאל ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




