מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהשיר06/08/2010
שלום!
שני הניבים השתייפו לי בעקבות מגע שלהן עם הקוביות במהלך טיפול אורטודנטי. מגע אקראי של ניב אחת עם השן למטה הוא ממש לא נעים ואני מרגישה שהיא כמו מתפוררת לאט לאט. (בהרגשה) . האם יש דרך לתקן את זה?
אם כן מה שם הטיפול ומה העלות של זה?
תודה,
נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניבים
ד``ר עדי אריאלי07/08/2010שלום שיר,
שחיקה של ניבים כפי שאת מתארת עלולה לגרום לשינוי באופי הסגר. לצערי איני יכול לענות ללא בדיקה.
גשי לבדיקה אצל רופא שיניים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן שהאפירהישראלה05/08/2010
בתי החלה טיפול אצל שיננית וכשהשיננית מרחה לה על השינים את החומר ולאחר מכן ניסתה לטפל בעזרת מברשת בתי ניבהלה מהרעש ולא הסכימה להמשיך בטיפול ולא איפשרה לשיננית להוריד את
המשחה וכך היא חזרה הביתה כעבור כמה חודשים שמתי לב שהשן הקדמית האפירה האם יכול להיות שזה כתוצאה מהחומר שנישאר על השן , אני רוצה לציין שכשהיא מצחצחת את השן האפורה השן אחר הציחצוח פחות אפורה מה זה? ואיזה טיפול ניתן לעשות,
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן שהאפירה
ד``ר עדי אריאלי07/08/2010שלום יעל
המשחה מיועדת לפוליש של השן ואינה צובעת את השיניים. שינוי צבע בשן נגרם בדרך כלל מאובדן חיות של השן. כדאי לגשת לבדיקה אצל רופא השיניים לבירור העניין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בשן עם סתימהעידן05/08/2010
שלום.... לפני כמה חודשים ביצעתי סתימה בשן, ועד היום כואב לי כאשר אני מנסה ללעוס עליה מזון. כבר התלוננתי על כך בפני הרופאה והיא ביצעה לי צילומים דנטליים כאלה קטנים אך טענה שהיא פשוט לא רואה כלום...
מה יכולה להיות הבעיה?
תודה- יגאל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בסתימה
ד``ר עדי אריאלי07/08/2010שלום עידן,
מקור הכאב יכול להיות כתוצאה משחזור גבוה או בשל רגישות פוסטאופרטיבית. אם מדובר בשחזור גבוה אז יש לאזן אותו. אם מדובר ברגישות והכל תקין בבדיקה אז יש להמתין בסבלנות וברוב המקרים הרגישות חולפת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב...עידן05/08/2010
שלום רב.
מזה זמן רב מאוד יש לי דלקת חניכיים- מדמם הרבה, בזמן צחצוח או אפילו שתיית מים או אכילת בננה/תפוח...
הלכתי לרופאת שיניים ישר כשראיתי שיש בעיה וזה היה מזמן. לקחתי פעמיים אנטיביוטיקה, עשיתי פעמיים ניקוי מלא ומקיף של הפה ועדיין לא הצלחתי להיפטר מהדלקת.
אני מאוד חושש מזה. השאלה מה אפשר לעשות. האם לקבוע עוד פעם תור לרופאה? או פשוט להחליט על דעת עצמי לעשות משהו- למשל שימוש בחוט דנטלי, האם זה יכול לעזור (הרופאה לא דיברה על זה בכלל ולא הציעה את זה בכלל)??? בקיצור, מה עושים?? אני מאוד מוטרד.
תודה מראש,
עידן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רשמתי בפורום אחר
עידן05/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוג של סתימה?????אפרת04/08/2010
שלום,
לפני כשעה,בתי ,בת ה-16+,עשתה שתי סתימות.הרופאה חשבה על סתימה לבנה,אך ביקשתי סתימה יותר חזקה-אמלגם,כפי שהזכירה לי רופאת השיניים.כשהסתכלתי לפני כמה דקות בפיה של בתי,הסתימות נראו לבנות-אפרפרות.לא אמורות להיות אפורות כהות?
מחכה לתשובתכם,
תודה-אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימות
ד``ר עדי אריאלי04/08/2010שלום אפרת,
סתימות אמלגם (מתכתיות) הן בצבע אפור- כסף בהיר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקוי שינייםאהובה04/08/2010
לפני קצת פחות משלושה שבועות עשיתי ניקוי שיניים להורדת האבנית (ע"י שיננית). היום רופא השיניים אמר לי שאני זקוקה להסרת אבנית. האם משתמע מכך שהטיפול שנעשה לא היה מספק? האם יכולה להיות סיבה אחרת להופעת אבנית תוך זמן כל כך קצר?
אודה לכם על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבנית
ד``ר עדי אריאלי04/08/2010שלום אהובה,
בגדול, אבנית היא פלאק (שאריות מזון שעל גבי השן) שמתקשה באמצעות המינרלים שברוק. ולכן ככל שמנקים יותר טוב, כך תופעת האבנית פוחתת. אם ההגיינה אינה מספיק טובה האבנית יכולה להתארגן תוך שבועיים. אני ממליץ שתבקשי הדרכה מהשיננית לשמירה על הגיינה אורלית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינהמ03/08/2010
שלום,
מיום שבת התחילו להתנפח אצלי החניכיים מסביב לשן בינה שצומחת הייתי אצל רופא שיניים לפני יומיים הוא נתן לי אנטיביוטיקה בשם מוקסיויט למשך 5 ימים ושטיפת פה פעמיים ביום למשך 10 ימים
אני לוקחת את האנטיביוטיקה כבר יומיים ואת השטיפות כבר שלושה ימים אבל המצב לא משתפר אלא רק מדרדר הנפיחות גדלה עד כדי כך שאני לא יכולה ללעוס מפני שאני לא מצליחה לסגור את השיניים כי הנפיחות מעל השן בינה מפריעה לי אני לא אוכלת כמעט שומדבר כבר יומיים ואני לא יודעת מה לעשות
האם הטיפול אמור לעזור בהמשך? או שמא יש דרכים אחרות להוריד את הנפיחות באזור?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי04/08/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם בשן או שינוי צבע השןיוליה03/08/2010
שלום לפני ככמה חודשים הבחנתי שהשן הקדמית שלי התחילה לשנות צבע? השינוי התחיל מקצה השן בפינה והתחיל לאט לאט להתפשט לאמצע. השן בריאה לגמרי יש רק סתימה אחת(לא באזור שינוי הצבע) הצבע הוא צהוב אפור. זה מאוד מציק לי. האם הפתרון היחיד זה כתר,,? אני מדוכאת כי יש לי טיסה בעוד שבועיים ויהיו שם צילומים.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם
ד``ר עדי אריאלי04/08/2010שלום יוליה
יש לברר את הסיבה לצביעה. במקרה של שינוי צבע הפתרון יכול להיות שיחזור בצבע שן, ציפוי חרסינה (למינייט) או כתר- זאת בהתאם להיקף הצביעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי פהרועי03/08/2010
שלום רב
האם זה נכון שקיימים בשוק תכשירי מי פה שבשימוש לטווח ארוך צובעים את השיניים?
האם הכתמים האלה מוסרים בטיפול אצל שיננית?
כיצד עליי לבחון את התכשיר או את רכיביו בבואי לבחור מי פה לשימוש יומיומי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי פה
ד``ר עדי אריאלי04/08/2010שלום א
קיימות שטיפות שגורמות בשימוש ממושך לצביעה חיצונית של השיניים.צביעה זו מוסרת בקלות בטיפול שיננית ואינה מזיקה. כדי להפחית את מידת הצביעה כדאי לצחצח שיניים היטב לפני השימוש בשטיפה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רפואת הפה?דני03/08/2010
מומחה לרפואת הפה? מה זה? איזה טיפול נותן? האם טיפול שיניים רגיל, כמו כל רופא שיניים?או רק ייעוץ? פשוט מתפלא אף פעם לא שמעתי על רופא כזה? נראה משהו תאורטי. אשמח להשכיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רפואת הפה
ד``ר גלית כהן07/08/2010רפואת הפה היא תחום התמחות ברפואת שיניים המתמקד במספר תחומים: טיפולי שיניים במטופלים "מיוחדים" עם בעיות רפואיות נלוות (כמו מחלות לב, סכרת...), מטופלים הזקוקים לטיפול תחת סדציה או הרדמה כללית.
אבחון וטיפול בבעיות בריריות הפה ובבלוטות הרוק
אבחון וטיפול בכאבי פנים ולסתות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיהום בשןשולמית02/08/2010
שלום רב
לפני כשבועיים חשתי כאבים והבחנתי בנפיחות בצד ימין
הלכתי לרופא ולאחר צילום הוא אמר שבשן 16 בה יש כתר יש טיפול שורש שעשיתי לפני כארבע שנים שצריך לחדש או לעקור
הוא נתן לי אוגמנטין הנפיחות גברה והגעתי למצב שהעין כמעט נסגרה לי והלכתי לבית חולים וקיבלתי אוגמנטין לווריד
כעת לאחר עשרה ימים של טיפול באנטיביוטיקה הנפיחות ירדה אך לא לגמרי
רופא השיניים אומר שאי אפשר לחדש את טיפול השורש ושיש לעקור את השן עקירה כירוגית
הרופא נתן לי אוגמנטין ופלג'יל למשך חמישה ימים נוספים
אחותי מתחתנת בע"ה ביום חמישי הבא ואני מתלבטת האם לחכות עם העקירה הכירוגית עד אחרי החתונה או לעקור ביום ראשון הבא ארבעה ימים לפני החתונה.
רופא אחד אמר לי שאם לא אעקור אז הנפיחות עלולה לחזור
והרופא השני אמר שהעקירה יכולה להסתבך ולגרום לנפיחות ולכן כדאי לדחות
אשמח לעצתכם
תודה רבה מראש
שולמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זיהום בשן
ד``ר עדי אריאלי04/08/2010שלום שולמית,
ההחלטה תלויה במצב הקליני ובשיקול דעתו של הרופא המטפל, לצערי איני יכול לענות ללא בדיקה.
החלמה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינניות או סייעות??לינוי02/08/2010
שלום,
רציתי לדעת האם כדאי ללמוד להיות שיננית או סייעת רופא שיניים?
האם יש ביקוש לזה ?
איפה אפשר ללמוד את זה ?
ואיך שכר העבודה ??
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיננית או סייעת
ד``ר עדי אריאלי04/08/2010שלום לינוי,
שיננית וסייעת הם שני מקצועות נפרדים ושונים. הביקוש קיים תמיד לשני המקצועות. מסגרות הלימוד מתקיימות באונ' ת"א, בהדסה י-ם או במכללות פרטיות. השכר משתנה ממקום למקום.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות חניכייםזיו01/08/2010
הייתי בביקור אצל רופאת שיניים לא מזמן,עקב כאבי חניכיים,היא אמרה שיש לי איזורים חשופים מאוד עקב צחצוח חזק מאוד(וכנראה גם גנים) וקבעה לי תור למומחית חניכיים,שלצערי מתקיים רק עוד שבועיים. הכאבים ממש מפריעים לי,מעניין אותי לדעת אילו טיפולים בכלל יש שיכולים לעזור,מלבד ללמוד לצחצח נכון ושטיפות פה והכל(אני עושה את זה כבר וזה לא ממש משנה משהו) אני פשוט ממש במתח וגם מתכנן טיסה לעתיד הקרוב,לא רוצה לחשוב שאצטרך לדחות דברים בגלל הטיפולים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי04/08/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_מחלות_חניכיים' id=link]מחלות חניכיים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידת שכבת ציפוי של השן?!אושרי30/07/2010
שלום,
שמי אושרי, בן 22.
לפני כשבועיים החלתי בהלבנת שיניים ע"י פסי הדבקה של חברת CREST.
אתמול נרדמתי למשך מספר שעות עם הפסים, וקמת היום בבוקר עם שינוי בצבע השן הקדמית.
נראה כאילו ירד ממנה צבע, וכעת ישנה נקודה לא קטנה ששקופה יותר.
האם פגמתי באופן בלתי הפיך בשן??
האם יש מה לעשות????? אני ממש בלחץ מכל העניין.
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים
ד``ר גלית כהן31/07/2010החומרים לא יכולים להסיר שכבת שן. תמתין קצת. זה הפיך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום חברים.מאור30/07/2010
שאלה בבקשה.
שן חותכת לסת תחתונה לא זוכר מספר באיזור 45 46 .יש שם מבנה כנראה חזק מידיי "שיושב" באיזור 8 שנים .לא קרה כלום והכל בסדר.
הרופא שיניים אמר לי השבוע שחייב כתר. ואני שואל- הוא צודק או "מחרטט" אותי. רצוי לציין כי זה רופא שנחשב אמין כי המליצו לי עליו. אני אומר אם החזיק 8 שנים אז לא יפול. אבל האמת נראה לי שהוא צודק. רציתי דעיה אוביקטיבית. ואם כן- מה אני צריך להקפיד בכתר? איכות? סוג? אמלגם.
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן עם מבנה
ד``ר גלית כהן31/07/2010מבנה הוא מבנה חזק ועמיד. אבל קירות השן העוטפים אותו חלשים ואינם מחוזקים עי המבנה. החשש הוא שקיר ההקירות שנשארו ישבר ואז לעיתים עדיין ניתן לתיקון עי כתר , לעיתים כבר צריך ניתוח הארכת כותרת ולעיתים השבר עמוק כ"כ שהשן לעקירה, למרות שהמבנה על מקומו עומד.
מתי יקרה, אם בכלל שבר כזה? זו כבר נבואה ולא רפואה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




