מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עצב השןרינת30/07/2010
שלום,
האם אפשר לראות את העצב של השן בצילום?
איך הרופא אמור לדעת אם עדיין העצב חי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ניתן לראות בצילום את מצב העצב
ד``ר גלית כהן31/07/2010ניתן לראות רק דברים אחרים שעשויים להשפיע על העצב, כמו עששת עמוקה, תהליך דלקתי בקצה השורש שמצביע על תחלואה בעצב. או להניח על מצב העצב מתגובותיו הקליניות, תגובת העצב לגירויי חום וקור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לציחצוח נכון של שינייםרמי29/07/2010
אני מבקש לדעת מה היא העוצמת לחץ שצריך בשביל ציחצוח שיניים נכון ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציחצוח
ד``ר עדי אריאלי29/07/2010שלום רמי,
מומלץ לצחצח בעדינות ללא הפעלת כוח במברשת איכותית עם סיבים רכים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
רמי18/08/2010והאם לצחצח בעדינות זה לא נקרא למרוח במקום לצחצח ?
כי אני רואה שאני מצחצח בחולשה אז אני לא מרגיש שהקצף של המשחת שיניים מופעל,
אז מה הדבר הנכון לעשות במצב זה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציחצוח עדין
ד``ר עדי אריאלי18/08/2010בכל זאת, רצוי לצחצח בעדינות כדי להמנע מנסיגות חניכיים ומשחיקת אמייל. ציחצוח עדין ויסודי יכול להשיג את אותה רמת ניקיון וללא נזקים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מבין אבל
רמי22/08/2010שאני מצחצח שיניים בלחץ חלש אני מרגיש לא רק שאין קצף מהמשחת שיניים אלא גם שהמשחת שיניים לא נמרחת בכל המקומות שבהם יש חלקיקי אוכל,
אז אני אשמח אם תוכל להסביר איך בדיוק לצחצח את השיניים בצורה נכונה,
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצחצוח
ד``ר עדי אריאלי22/08/2010אי אפשר להסביר בכתב וצריך הדגמה חיה, ולכן אני ממליץ שתבקש הדרכה לשמירה על היגיינה אורלית מהשיננית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהופה מתחילה הבעיה
רמי22/08/2010שהשיננית אמרה לי ששיניים מצחצחים בחוזקה כי רק בצורה כזאת כל המשחה מגיעה לכל המקומות שיש בהם ליכלוך,
ואת טוענת שמצחצחים בחולשה למניעת נסיגת חניכיים ?
אז אני כבר לא יודע מה לעשות עם זה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסליחה שרשמתי קודם בלשון נקבה
רמי22/08/2010התבלבלתי קודם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשןשי29/07/2010
שלום ד"ר
יש לי כאבים בשן אך שאני פותח את פה ורואה את השן שכואבת לי אני רואה דבר שחור ממש קטן על השן..
האם זה יכול להיות חור או משהו אחר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב
ד``ר עדי אריאלי29/07/2010שלום שי,
כאב באזור חלל הפה יכול לנבוע מהרבה סיבות ואחת מהן היא חור (עששת). עלייך לגשת לבדיקה אצל רופא השיניים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינה נוספת???טל28/07/2010
שלום,
עקרו לי שן בינה לפני חודש, ועכשיו אני מרגישה שיוצאת לי עוד שן ממקום העקירה (או לפחות יש שם בליטה משמעותית שלא הייתה שם לפני שבוע).
האם יכול להיות שצומחת לי עוד שן בינה?
אגב עקרו לי שן בינה בצד השני לפני כמה שנים, והכל היה בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה
ד``ר עדי אריאלי29/07/2010שלום טל,
כדאי שתלך לרופא שביצע את העקירה לביקורת ומעקב אחר הריפוי
לרוב אין עוד שן בינה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת סתימותתמר27/07/2010
שלום ,
האני בת 28 הייתי אצל שני רופאי שיניים להתייעצות יחד עם צילום פנורמי.
רופא אחד אמר שהכל תקין והשני אמר שצריך להחליף סתימות מפני שהסתימות שיש לי הן ישנות(מעל 10 שנים).
האם זה נכון שיש להחליף את הסתימה גם אם הכל נראה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימות
ד``ר עדי אריאלי29/07/2010שלום תמר
בוודאי שאם הכל נראה תקין אז לא צריך להחליף סתימות. אגב, צילום פנורמי אינו הצילום המתאים לאבחנת עששת וצורך בסתימות- לשם כך יש לבצע צילומי נשך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימה בשן קדמית בהריוןאימא מירי27/07/2010
שלום,
אני בהריון בחודש השלישי,
גיליתי להפתעתי היום שיש לי חור בשן קדמית העליונה.
ברצוני לדעת האם כדאי/ לא כדאי לבצע סתימה בשן בהריון?
האם יכול להזיק? (הזריקה או הטיפול).
אשמח לתשובה בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימה בהריון
ד``ר עדי אריאלי29/07/2010שלום לילי,
ניתן לבצע טיפולי שיניים בהריון שאינם אלקטיביים. ההמלצה היא להעדיף לטפל בטרימסטר 2. אם יש חור (עששת) אז כדאי לטפל שכן עששת היא מחלה מתקדמת ולא כדאי להמתין. אין בעיה עם מתן חומרי ההרדמה מקומית בהריון. הכל בתנאי שמדובר בהריון תקין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן להלבין כתרים?נאור26/07/2010
שלום לפני כשבוע שמו לי כתרים זמניים בשיניים הקדימיות כי שברתי אותן לפני כחמש שנים והם התחילו להשחיר... בכל מקרה הכתרים שיש לי עכשיו אני כל הזמן מסתכל במראה ומרגיש שהם לא הכי לבנות זה כמובן שיפור למה שהיה לי קודם אבל כשדמיינתי את הכתרים חשבתי על צבע לבן.. והסיפור לא ממש ככה, לפי דעתי ניתן לראות איזה הבדל בינם לבין שאר השנייים.. אז השאלה שלי היא האם ניתן להלבין את הכתרים שיש לי עכשיו בעזרת ערכה ביתית להלבנת שיניים או אפילו באמצעות רופא השניים? תודה על העזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ניתן להלבין כתרים בשום דרך
ד``ר גלית כהן31/07/2010כתרים זמניים מצהיבים מהר מאד, רופא שיניים יכול ללטש אותם, זה עוזר מעט מאד. אבל הם זמניים. כתרים קבועים, מחרסינה אינם משנים את צבעם (וגם אינם ניתנים להלבנה). הם יותאמו בדיוק לצבע השיניים הסמוכות שלך. אתה צריך לראות ולבחון היטב את הצבע וההתאמה לפני ההדבקה כי זה לא בר תיקון לאחר הדבקה קבועה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם שטיפת פה עם מיי פה שמכילים מעטrom25/07/2010
אלכוהול יכולה להזיק או לגרום להצהבתן?
2.תמיד בבוקר הפה שלי יבש ועם טעם מר זה גורם לבתרבות חיידקים בפה ובכך לפגיעה כלשהי בשיניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגיינת הפה
ד``ר גלית כהן25/07/2010שטיפה עם אלכוהול אינה מומלצת ויכולה לגרום ליובש פה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עשיתי השלמת שיניים ואני לא מרוצה...מתוסכל25/07/2010
ערב טוב....
עד לא מזמן השיניים הקדמיות העליונות שלי היו קטנות מהרגיל והיה רווח גדול בין שן לשן. לא אהבתי את המראה של השיניים {כנראה גם בגלל השפעת החברה מגיל קטן...אבל במיוחד כי אני לא אהבתי לראות את מה שאני רואה במראה}. יום שישי, אחרי ציפייה ארוכה עשיתי השלמה {מדבקות} לשיניים הקדמיות העליונות. השיניים החדשות יפות כשל עצמן, אבל הן מאוד בולטות בפה שלי. במיוחד בגלל העובי שלהן שגורם לשפה העליונה שלי להמתח טיפה קדימה ובמיוחד בגלל הרוחב שלהם....אני נראה כמו חמור...זה ממש מדכא ומתסכל אותי ואני לא יודע מה לעשות...הייתי היום אצל הרופא שיניים והוא אמר שמקסימום אפשר להשחיז אותן טיפה שיהיו פחות ארוכות אבל לא יותר מיזה, ושאני צריך פשוט לתת לפה שלי להתרגל אליהן....אבל זה לא עניין של הרגל, זה עניין של מראה, לדעתי זה פשוט לא מראה טבעי....
מה אני יכול לעשות? אני כבר אובד עצות :(* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא כל דבר ניתן לשנות חזרה
ד``ר גלית כהן25/07/2010השיניים מושחזות כבר, לחזור אחורה כבר לא ניתן. ניתן להשחיז מעט מאד, כי עובי הלמינט דק.
אם ממש מפריע ניתן להוריד ולהכין למינט חדשים בצורה וגודל שתאהב, אבל זה יותר מכל העבודה מחדש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי
מתוסכל26/07/2010מה ז"א להכין הכל מחדש? את כל המדבקות? אבל אז זה יצריך תשלום חוזר של 9000 ש"ח.....ומדוע זה יותר מכל העבודה עד כה? {לפי דברייך}....ובנוסף, יש אפשרות לעשות את השלמות יותר קטנות אבל שבכל זאת לא יהיה רווח בין השיניים המטופלות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא ראיתי אותך ולא בדקתי
ד``ר גלית כהן26/07/2010אבל אם התוצאה של הציפויים לא נראית לך ושינוי קל אינו מספק, קיימת אפשרות להוריד אותם. ההורדה קשה יותר מההשחזה הראשונית ולכן אמרתי שזה יותר עבודה. וליצור ציפויים חדשים.
אין ניסים, אם יש מרווחים גדולים הסגירה שלהם מרחיבה את השיניים. ניתן לעשות כל מיני שינויים וביעות לפני ההדבקה עד שיראה לך יפה ומתאים. אבל כל שינוי משמעותי יצריך החלפה והנת שחזורים חדשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה אחרונה
מתוסכל26/07/2010קודם כל תודה רבה על ההתייחסות שלך....
השאלה האחרונה היא- אז ממה שאני מבין, יש אפשרות להוריד את ההשלמות ולחזור למצב הקודם של שיניים טבעיות? כי הרופא שיניים שאצלו אני מטופל אמר לי שזה לא אפשרי עכשיו להתסובב רק עם השיניים הטבעיות שלי כי הוא כבר הוריד שכבה מסויימת שמגנה עליהן {או משהו בסגנון..לא זוכר בדיוק}* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד שאלה אחרונה שבאמת שכחתי אותה
מתוסכל26/07/2010אני מצטער על החפירה :)
אפשר לעשות פוליש על שן טבעית? {בלי השלמה או כל דבר אחד שעוטף אותה..רק על השן עצמה}* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ניתן לחזור אחורה
ד``ר גלית כהן31/07/2010גם לאחר הורדת הציפויים תצטרך ציפויים, אפילו ציפויים שיחזירו אותך בדיוק למצב הקודם כי הרופא כבר השחיז את השן והוריד שכבה. השיניים שלך כבר לא נראות אותו דבר וגם יהיו רגישות מאד. השיניים כבר חייבות כיסוי, אפילו כדי להיות בדיוק במצב הקודם עם הרווחים.
שיננית עושה פוליש על השיניים בסוף כל ניקוי. הפוליש מוריד כתמי צביעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאפרת25/07/2010
אני צרכיה לעקור ארבע שיני בינה שאלתי היא אחרי שעוקרים שן אחת תוך כמה זמן אפשר לעקור שן שניה ועד כמה זמן אפשר לחכות כדי לעשות את העקירה השניה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שיני בינה
ד``ר גלית כהן25/07/2010ניתן לעקור את כל השיניים בפעם אחת וניתן בפעמיים. בד"כ עוקרים 2 שיניים באותו צד ביחד ואח"כ צד שני.
כמה זמן ניתן להמתין? תלוי במצב השיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקום ואסתטיקהזהבה25/07/2010
איך אני אמורה לדעת שרופא השיניים שלי אכן
נותן לי את הטיפול שעליו שילמתי
לדוגמא:
1. ציפוי שיניים למנייט- איך אני אדע שאכן זה הציפוי, אולי הוא בכלל ישים לי ציפוי שדומה לו?
2. כתרים גלאוונו קאפטק- כנ"ל איך אני אדע שהכתר שהוא ישים לי הוא מהסוג הזה?
האם יש לכך הוכחות תוך כדי העבודה או שעלי לחכות לסיום הטיפול.
אני מאוד רוצה להיות רגועה שמה ששילמתי עליו אבל את התמורה המלאה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם אין אמון בסיסי - אין פתרון
ד``ר גלית כהן25/07/2010אם את לא מאמינה לרופא המטפל בך יכולות לענות שאלות רבות נוספות בנושאי חיטוי, חומרים ועוד...
אמון הוא מילת המפתח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה קשור אמון ברופא
זהבה27/07/2010שאלתי האם יש איזשהו הוכחה תוך כדי עבודה על השיניים
שעפ"י זה אני אדע שהציפויים אכן הן ציפויי לימנייט (הם די יקרים)
וכנ"ל גם לגבי הכתרים?
הרי היום יש הרבה סוגים של ציפויים וכתרים
זה לא קשור לאמון זה לא נשמע גם הגיוני שאם על כל טיפול שאת עושה
הוא מסתמך אך ורק על אמון, בטוח שיש עוד אמצעים לדעת זאת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן אפשר לבדוק
ד``ר גלית כהן31/07/2010לקחת את הכתרים למעבדה ולבדוק את החומר ממנו הם עשויים, לעיתים זה יצריך חיתוך של הכתר ובדיקתו (דהיינו להרוס את הכתר)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בשןאביטל25/07/2010
לפני כשבועיים ביקרתי אצל רופאת השיניים שלי עם צילום פנורמי שנתבקשתי על ידה לעשות לאחר שילדתי , והיא החליטה שיש לי דלקת באחת השיניים שכלל לא כאבה לי לאחר שעשתה לי טיפול שורש כאבה לי מאוד השן לקחתי אנטיביוטיקה וזה לא עזר לאחר שבוע של כאבים היא החליטה לעבור לשן שליד ולהוציא לי את הכתר שהיה ליד השם עם הדלקת ,לאחר שהוציאה את הכתר הרגשתי הקלה, יש לציין שהתנפח לי כל צד שמאל של הפה, והתחלתי לקחת אוגמנטין והיום זה בשלבי החלמה אין באפשרותי לדעת אם אכן היה שם דלקת ואני ביחסים טובים אם הרופאה לכן אני לא יכולה לבקש את הצילומים כדי לבקש חוות דעת מרופא אחר, איך בכל זאת אני יכולה לדעת אם באמת היה שם דלקת? וגם אציין שלפני טיפול השורש השן שלי נהייתה קצת צהובה אולי לפי זה אפשר לדעת עם היתה שם דלקת?
אשמח אם תעזרו לי זה משגע אותי שלפני שהגעתי אליה לא היתה לי שום בעיה בשן ועברתי גהנום בשיניים במשך יותר משבועיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשה בלי בדיקה ובלי צילומים
ד``ר גלית כהן25/07/2010אין דרך לדעת אם היתה דלקת. את בעצמך אומרת שהרופאה ראתה את קיום הדלקת בצילום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני יודעת שהרופאה ראתה דלקת השאלה
אביטל26/07/2010היא האם היא באמת ראתה דלקת או שהיא המציאה את זה, כי לא כאב לי שום דבר עד שהיא נגעה
ושוב אני מציינת שהשן הזאת נהיתה לי קצת צהובה יותר משאר השיניים, אולי לפי זה אפשר לדעת אם אכן היה דלקת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמובן שאי אפשר לדעת.
ד``ר גלית כהן31/07/2010אם היא ראתה משהו בצילום, זה ניתן לראות גם היום. אבל פעמים רבות אנחנו מאבחנים דלקת בשן מבלי לראות דבר בצילום רנטגן. אם השן מעט צהובה יותר , זו יכולה להיות עדות לנסיגה של העצב בשל מכה או חבלה בעבר, תופעה כזו יכולה מצד אחד להגן על העצב ומצד שני יכולה להגיע לשורש. הכל נראה בבדיקה רנטגנית וקלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בכתר חדשאורלי24/07/2010
שלום רב
בחודש מאי השנה נשברה לי חתיכת שן 35 עקב אכילת בוטן אמריקאי
הרופא שיניים עשה צילום ואמר שצריך טיפול שורש מבנה וכתר
עשיתי טיפול שורש ואחרי שבוע מבנה ועכשיו אני עם כתר קבוע עם דבק זמני כי יש כמה בעיות שהרופא לא מצליח למצוא פיתרון
לאחר המבנה התלוננתי שיש לי כאבים בבשר לא כשאני אוכלת משהו
אלא כשאני נוגעת שם אני מרגישה רגישות בבשר
אציין כי כל הזמן הזה שביצעו לי את הטיפולים לא אכלתי על הצד הזה כך שאין שם שאריות של אוכל או משהו וגם אציין שאין לי כאבים בזמן שינה או חום קור זה לא העניין רק בזמן שאני נוגעת שם
הרופא אמר לי שהוא לא רואה סיבה לתחושה שאני מתארת
וגם הצילום נראה בסדר
המשכנו את הטיפולים זה אומר עשה כתר זמני ואחכ כתר קבוע עם דבק זמני
ועדיין כשאני מזיזה את הכתר יש כאבים בבשר משני צידי השן וגם בחיבורים בין השן הקודמת לבין השן של הכתר
כשאני מקישה עם האצבע בשולים של הכתר אני מרגישה לעומת השיניים האחרות מזיזה את הכתר ימינה ושמאלה מרגישה כאב וגם עשיתי שיננית ובאזור של הכתר בבשר יש רגישות
אינני יודעת מה לעשות כבר חודשיים אני הולכת כל שבוע למרפאת השיניים והם לא יודעים מה לעשות. כל שבוע עושים צילום ולא נראה שיש בעיה בטיפול שורש או בדלקת כלשהי .
אני ממש מיואשת לא יודעת מה לעשות
מהאת מציעה לי לעשות
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יכול להיות שיש סדק בשן?
ד``ר גלית כהן25/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתוסכלתמתוסכלת24/07/2010
שלום רב,
מזה כ-4 שנים יש לי "למנייט" בשתי השיניים הקדמיות
עקב שחיקה של האמייל בשתי שיניים אלו.
השן הימנית לעולם לא נפלה ואילו השמאלית כל כמה חודשים נופלת לי.
אני חיה בפחד תמידי שמה תיפול לי השן ולא אמצא אותה (זה עסק יקר!)
ובכלל...... זה הורס לי את איכות החיים!!!!!
כל פעם שאני מגיעה לרופא שלי הוא מדביק לי אותה ומנסה להסביר את נפילתה
בעובדה שהשן, עליה מודבק הלמנייט, עברה טיפול שורש ועקב כך לא חזקה ולכן נופלת.
לפני כמה רגעים שוב נפלה לי השן.
אני מתוסכלת!!!!!!!
יש לי אירוע בערב.
אני מעוניינת לדעת האם יש פיתרון אחר לזה שמציע לי הרופא?????
(הדבקה עד הפעם הבאה)
אני בטח לא היחידה!
זהו רופא טוב, פרטי, שכל המשפחה לדורותיה מטופלת אצלו.
אבל קצו כל הקיצים!!!! אני חייבת למצוא פיתרון אחר ועמיד לאורך זמן!!!
תודה מראש.
מתוסכלת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחייב בדיקה
ד``ר גלית כהן24/07/2010אבל אם זו שן שעברה טיפול שורש, ניתן לשקול כתר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צחצוח השינייםחסוי24/07/2010
אני מצחצח שיניים פעמיים ביום, בוקר וערב.
כל צחצוח לוקח לי בערך כ-10 דק', מכיוון שאני מצחצח צחצוח יסודי, למעלה ולמטה, בצדדים ולא מפספס אף חלק של השיניים.
בעקבות זאת אני מצחצח את השיניים שלי זמן רב מדיי. (חייב לציין שאת השיניים אני מצחצח בעדינות רבה). אבא שלי אמר שזה יכול לעשות נזק לשיניים בגלל שאני מצחצח הרבה זמן והן יכולות ליפול לי.
מה לעשות? כמה זמן צריך לצחצח את השיניים?
שמתי לב שכשאני מחליף את מברשות השיניים יורד לי דם (רק בתחילת הצחצוח עם המברשת החדשה). למה זה קורה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צחצוח שיניים יסודי
ד``ר גלית כהן24/07/2010הוא חשוב ביותר לבריאות השיניים והחניכיים.
יש לוודא שאתה לא משתמש במברשת שיניים קשה מדי, שכן אז עלול להווצר נזק עם השנים. יש להשתמש רק המברשת soft או x-soft.
הדימום בעת השימוש במברשת חדשה יכול לנבוע מכך שהמברשת קשה מדי ופוצעת את החניכיים כשהסיבים קשים מדי, או מכך שיש לך אבנית הגורמת לדלקת. פנה לבדיקה אצל רופא שיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגלית
חסוי25/07/2010תודה על התשובה.
כמה זמן אני צריך לצחצח את השיניים? בסביבות 9-10 דק' זה לא קצת מוגזם?
ויורד לי דם רק בפעמים הראשונות של הצחצוח עם המברשת החדשה.
בכל פעם שאני מתחיל לצחצח עם מברשת חדשה יורד לי דם, אבל רק בפעמים הראשונות.
כבר הפסיק לי הדימום, ואני תמיד מצחצח עם מברשת רכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה9-10 דקות נשמע לי קצת הרבה
ד``ר גלית כהן25/07/2010כמובן תלוי במצב השיניים.
רופא שיניים שמכיר אותך יענה טוב יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




