מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עקירת שן בינהסיוון23/07/2010
רופא עקר לי שן בינה אחרונה שנישארה לי כעבור כמה ימים הפריע לי משהו דוקר ליד העקירה חשבתי שנישארה שן או חתיכת שןורש התברר שניזוקתי ועקב העקירה נשברה לי העצם היום אני אחרי ניתוח שני לסדר את הבליטה המאוד כואבת אני לא סוגרת את הפה השן האחרונה כניראה כתוצאה מהנזק גבהה ואין לי יכולת לסגור את הפה כראוי כניראה שאני הולכת לתביעה של נזק אבל השאלה שלי היא מה הנזק שעתיד לבוא במקרים אלו בנוסף לנזק הקיים.ועוגמת הנפש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקווסטרום
ד``ר גלית כהן23/07/2010שארית עצם שנפלטת לאחר עקירה וודאי עקירה מורכבת, כמו שן בינה, היא מהלך צפוי, קורה הרבה ושאינו משאיר כל נזק עתידי. ברור שכעת את נסערת כי האזור כאוב, כמו אחרי כל עקירה כירורגית, אבל אין לך מה לדאוג.
מבחינה משפטית, כמובן שאין זה הפורום המתאים לשאלות מן הסוג הזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחיצה על השינייםשני23/07/2010
שלום,
בתי בת ה- 17 מרגישה כאילו בשינה היא לוחצת את השיניים, העליונות והתחתונות.
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שחיקת שיניים -תופעה מוכרת
ד``ר גלית כהן23/07/2010פונים לרופא העוסק בבעיות סגר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיגת חניכייםשני23/07/2010
שלום,
אני בת 46.
בבדיקה הרופאה אמרה שמתחילה נסיגת חניכיים.
היום ראיתי ששתי השיניים הקדמיות זזו. אני מבועתת.
מה עושים??
בהנחה שזה לא מצב לניתוח, איך עוצרים את זה?
אודה לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פונים דחוף למומחה לחניכיים ומטפלים
ד``ר גלית כהן23/07/2010חניכיים מצריכים טיופל שוטף ותחזוקה שוטפת. זו לא סתימה , שעושים ושוכחים ממנה למספר שנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחיר עקירהזיו22/07/2010
אני מעוניין לדעת מה נחשב מחיר נורמאלי לעקירה פשוטה? המקרה שלי כזה: יש לי 4 שיניים לעקור,2 רגילות בשמאל ואחת עקירה כירוגית(שן כלואה) בימין. הלכתי לרופאה מומחית והיא הציקה לעקור קודם כל את שמאל. על העקירות הרגילות היא לוקחת 700 לשן,האם יש הצדקה למחיר כזה? זה לא מוזר להציע לעקור לי שיניי בינה רגילות כאשר המחיר לפי מה שידוע לי הרבה יותר נמוך? והאם חייבים לעקור את כל השיניים באותו צד או שאפשר לעקור רק את הכלואה ואת השאר אצל מרפאה רגילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפורום אינו עוסק במחירים
ד``ר גלית כהן23/07/2010זה שוק חופשי. כל אחד קובע את המחיר לפי כישוריו, הכשרתו, ידיעותיו וניסיונו. אתה לא מצפה שמומחה שלמד עוד מספר שנים ועבר בחינות התמחות יגבה כמו רופא שאינו מומחה. אבל הבחירה החופשית בידך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםורד22/07/2010
על מנת לקבע תוצאה של יישור שיניים נאמר לי שאצטרך פלטה ללילה לכל החיים, אחרת רווחים יפתחו שנית(מדובר על 2 שינים קדמיות בהן אמור להיסגר רווח). האם הדבר לא עלול להחליש את השיניים עקב הלחץ התמידי היופעל עליהן?עדיין לא החלתי בתהליך ואני חוששת להתחיל עקב כך, האם יש בכך אכן סכנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי22/07/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href=SelectedForum.aspx?ForumID=66 id=link]אורתודונטיה - יישור שיניים[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראשנועה22/07/2010
שלום.
הייתכן כאב ראש ממושך של חודש כתוצאה משיניים? אני לא מרגישה כאב בשיניים ך יש לי שתי שיניים אחת ליד השניה שנשברו לי הן רקובות ולא טיפלתי בהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב ראש
ד``ר עדי אריאלי22/07/2010שלום נועה,
כאבי שיניים לעיתים קרובות מקרינים לאזור ראש-צוואר. כדי לשלול את האפשרות שהמקור לכאב הוא מהשיניים עלייך לטפל בבעיית השיניים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצע לבן קצה החניכייםמיכל21/07/2010
שלום רב, מאחר ואני מאד חרדתית לכל נושא הבריאות הבחנתי לפני כמה ימים שיש לי שני פצעים לבנים על החלק הפנימי של החניכיים (מעל שן הבינה) הנ"ל בשני צידי הפה. אני מטופלת ע"י רופא שיניים תקופה ארוכה. רציתי לדעת אם יש מקום לדאגה וזה אמור לעבור? יש לציין כי לא מדובר באפטה כי זה לא מציק. וזה גם לא ממש פצע זה מן בליטה לבנה שדומה לאפטה .
לתשובתכם המהירה מודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע לבן
ד``ר עדי אריאלי22/07/2010שלום מיכל
לצערי איני יכול לענות ללא בדיקה. עלייך לגשת לרופא.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר זירקוניה או כתר GLAVANO CAP TEKזהבה21/07/2010
שלום,
אני רוצה לעשות כתרים בשיניים הקידמיות
כך שלא תהיה לי נסיגת חניכיים ושיראו כמה שיותר טבעיים.
לכן רציתי לדעת איזה כתר יותר טוב ומה ההבדלים ביניהם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Captek Vs Galvano
ד``ר עדי אריאלי22/07/2010שלום זהבה
שני הכתרים הם מסוג חרסינה מאוחה למתכת בעלת אחוז גבוה של זהב. שני הכתרים מיוצרים בטנולוגיה שונה ומעניקים תוצאה אסתטית טובה. הבחירה ביניהם נתונה לשיקול דעתו של הרופא ולהעדפה שלו. בין הכתרים האסתטיים קיימים גם כתרי חרסינה המאוחה לזירקוניה וגם הם מעניקים תוצאה אסתטית טובה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע עוקרים/מבצעים טיפול שורש כשישנתי21/07/2010
דלקת בשורשי השן?
השאלה קצת טיפשית, אבל עדיין הייתי רוצה להבין, מדוע לא מטפלים בדלקת מתחת לפני השן, כמו בכל דלקת אחרת בגוף?
הרי לא עוקרים חלק מהריאה, כשיש לך דלקת ריאות למשל.
מדוע לא ניתן לדוגמא, במקום טיפול שורש, שמשמיד את העצבים שקשורים לשן, פשוט לרפא את הדלקת ואז לחתום את השן בסתימה. כאילו לא היה בו חור מעולם.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש
ד``ר עדי אריאלי22/07/2010שלום נתי,
טיפול שורש היא הדרך השמרנית והיעילה ביותר לטיפול בזיהומים בתעלות השורש ובסביבתן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ישנו שימוש בבקטריופאג'ים ברפואתנתי21/07/2010
השיניים בארץ?
שלום,
בחיפושי כרגע באינטרנט אחר תחליף לאנטיביוטיקה, נתקלתי בקונספט המעניין של בקטריופאג'ים.
אני מבין שישנו שימוש מוגבל בהם ברפואה הקונבנציונאלית בארץ (וברפואה הוטרינרית).
האם זה תקף גם לרפואת שיניים?
האם ניתן בעזרתם להוריד דלקת מתחת לשן?
אני מנסה להציל את השן שלי מעקירה ולכן אקפוץ על כל הזדמנות.P:
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין שימוש קליני בבקטריופאגים ברפו"ש
ד``ר עדי אריאלי22/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע לא ניתן להחזיר שן שנעקרה?נתי21/07/2010
שלום,
קראתי עכשיו חומרים באינטרנט על השתלות וכמובן את כל המידע בוויקיפדיה שיש על שיניים, ועדיין לא כל כך הבנתי...
יש לי כעת שן, שחלק משורשיה "צפים בתוך מוגלה", כפי שאמר הרופא שלי. הפיתרון שלו זה לעקור את השן. במצב כזה, אני מניח שהשן נעקרת, המוגלה זורמת החוצה (עם דם מזוהם) והתעלה נקיה שוב. העצם שמחזיקה את השן (ALVEOLAR BONE), נמצאת במקומה. כדי לבצע שתל צריך להחדיר מוט ברזל, מהר-מהר לפני שהעצם מתמוססת.
אם כך לא ברור לי, מדו לא ניתן להחזיר את השן המקורית ולתת לגוף להחלים סביבה?
אני מביןן שכנראה ההבנה שלי של התהליך היא לקויה, ולכן הייתי רוצה לשמוע מכם, מה באמת קורה? מדוע? ואילו אפשריות עומדות בפני?
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן שנעקרה
ד``ר עדי אריאלי22/07/2010שלום נתי
שן שנעקרה כתוצאה מזיהום לא יכולה להיות מוחזרת למכתשית מכיוון שלא תהיה אינטגרציה בין השן לעצם ולחניכיים. לגבי שתלים זה סיפור אחר לגמרי וגם אז לרוב ממתינים לריפוי הזיהום לפני החדרתם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לחדש שיניים באולטרסאונד?נתי21/07/2010
שלום,
קראתי לפני מספר שנים על כך שבקרוב ('בקרוב' שהיה לפני מספר שנים) אמורה לצאת טכנולוגיה שמשתמשת באולטרסאונד לצורך חידוש שיניים. נדמה לי שמקור הטכנולוגיה היה בקנדה. האם העניין כבר ישים כיום? ואם כן, האם יש מקום מטפל בארץ?
(למקרה שיעקרו לי את השן).
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא הבנת את המאמר
ד``ר גלית כהן31/07/2010אין דרך לחדש שיניים .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום, יש לי מוגלה בשורש השן והרופאנתי20/07/2010
רשם לי אנטיביוטיקה (מוקסיפן), בנסיון להציל את השן מעקירה (הוא אמר לי שהוא היה רוצה לבצע טיפול שורש, אבל רוב הסיכויים שאצטרך עקירה).
יש לי 2 שאלות:
1) מדוע לא ניתן לנקז את המוגלה באופן פיזי מהשן ולחטא את השורשים שבהם נמצא הזיהום שגרם למוגלה?
2) האם כדאי לי בנוסף לאנטיביוטיקה לקחת תמציות אכיניצאה, שלפי מקורות שונים אמור לחזק את מערכת החיסון?
האם תהיה אולי התנגשות כלשהי עם המוקסיפן?
3)אילו עוד דרכים יש לשיפור המערכת החיסונית?
אני די בטטת כורסא, האם כדאי לי לעסוק ביומיים הבאים (עד התור הבא שלי עם הרופא), בספורט? אם כן מה בדיוק לעשות?
זה די דחוף, אז אשמח לתשובה מהירה!
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה די דחוף... תודה.
נתי20/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזיהום
ד``ר עדי אריאלי22/07/2010שלום נתי,
לעיתים ניתן לנקז את המוגלה אך זה לא תמיד אפשרי. סילוק הזיהום יכול להעשות באמצעות טיפול שורש או טיפול כירורגי בשורש בשילוב אנטיביוטיקה או בלעדיה. לגבי אכינציאה עד כמה שידוע אין בעיה עם מוקסיפן.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנביטיוטיקה מתאימהיעל20/07/2010
שלום רב !!!
אני לוקחת כרגע אופלודקס 200 מ"ג לדלקת בשתן, אמרו לי שזה מתאים גם לשיניים, מכיוון שיש לי דלקת באחד מן השיניים, האם זה מכסה באמת?
כי אני יודעת שזה מתאים לדלקת בשתן
בבקשה עזרה דחופה !!!
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיביוטיקה
ד``ר עדי אריאלי22/07/2010שלום יעל,
אופלודקס לרוב אינה אנטיביוטיקה שמקובל לתת לזיהומים בחלל הפה . איני יודע איזה זיהום יש לך ויתכן שהיא תקל על הבעייה אך לא באופן מיטבי לעומת אנטיביטיקות אחרות שמתאימות יותר. אם את כבר נוטלת אופלודקס בשל דלקת שתן אל תפסיקי כמובן והתייעצי עם רופא השיניים המטפל לגבי מתן אנטיביוטיקה לאחר סיום האופלודקס אם יש צורך. אופציה אחרת היא החלפה של האנטיביטיקה לכזו שתכסה את שני מקורות הזיהום אך רק באישור רופא המטפל.
החלמה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים לא יציבותמישהו20/07/2010
שלום
לא מזמן אחרי הרבה זמן של אי התעסקות בכל הקשור לזה (והזנחה מוכרחים להודות..) שמתי לב שהרבה מהשיניים שלי (בעיקר המלתעות) לא יציבות וזה מתבטא בכך שאחיזה בהן והפעלת טיפה כוח גורמת לתזוזה קלה בהם שאמנם קשה להרגיש אבל מרגישים. חשוב לציין שזה אמנם לא מציק לי אבל עצם התזוזה מטרידה אותי.
המצב שלי בחניכיים הוא שיש לי דלקת כבר כמה שנים ואפשר לומר שגם נסיגת חניכיים כלשהי שעד היום לא טיפלתי בה. יש לי גם טיפה עששת ויש אבנית (למרות שעברתי ניקוי לפני שנתיים). המצב הכללי הוא שיש טיפה צפיפות בשיניים.
האם ניתן לומר שזה בגלל הדלקת? או שלאבחנתך מדובר בבעיה קשה יותר?
אם מדובר בדלקת- האם זה הפיך לאחר ההבראה ממנה (שהשיניים יתייצבו ולא תיהיה תזוזה כלשהי)? ואם לא מדובר בדלקת (השאלה החשובה ביותר) האם יש מקום לחשש והאם זה הפיך?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים לא יציבות
ד``ר עדי אריאלי22/07/2010שלום,
ניידות שיניים נגרמת כתוצאה מאובדן מערך התמיכה של השן (חניכיים ועצם) וזה לרוב קורה בשל מחלת חניכיים. איני יכול לאבחן ללא בדיקה ולכן כדאי לגשת לבדיקה ולטפל בבעיה כדי למנוע החמרה של המצב.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




