מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צילום נשךאורנה14/07/2010
כל כמה זמן מקובל לעשות צילומי נשך כחלק מבדיקה תקופתית שגרתית? האם פעם בשנה זה מסוכן מבחינת הקרינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילומי נשך
ד``ר גלית כהן18/07/2010כל חצי שנה או כל שנה לפי המצב. יש לזכור שכמות הקרינה נמוכה ביותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם לבצע עקירה ?דן14/07/2010
ד'ר שלום,
יש לי שן (מס' 36) בנשך העליון המועמדת לעקירה בעקבות צילום שהצביע על דלקת במקום.
כרגע אינני חובה כאבים ורגישות כלשהיא ואינני מרגישה צורך לבצע עקירה.
האם כתוצאה מהשהיית הטיפול יפגע לי העצב או נאמר , הדלקת "תזלוג" לשיניים סמוכות ויגרם לי נזק בלתי-הפיך ?
מצפה לתשובה,
רב תודות, דנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ?
דן16/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתלוי מה הסיבה לעקירה
ד``ר גלית כהן18/07/2010ללא בדיקה איני יכולה לענות בדיוק, אך בדכ אם צריך לעקור יש סיבה ומניעה עלולה ךהחמיר את הסיבה ו"להדביק" שיניים סמוכות אם יש גם עששת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאז שהתחלתי...ריימון14/07/2010
שלום רב,
מאז שהתחלתי (לפני כחודש) לצחצח שיניים באופן סדיר וקבוע- פעמיים ביום, התחלתי לפתח כל מיני כאבים בשיניים באזורים שונים , למשל: דימום בחניכיים, או שכרגע השן עצמה נורא כואבת (באזור אחר) ויש עליה מן נקודה כזאת והיא חצי לבנה בחלקה התחתון (מה זה אומר?).
פרדוקס?
אודה לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיש דלקת חניכיים
ד``ר גלית כהן18/07/2010וזה כמובן לא התחיל בצחצוח. פנה לטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליחה ורוק בפה כתוצאה מתוספת שיינים.חווה14/07/2010
איך אפשר לרפא את הליחה והרוק ולאיזה רופא שיינים צריך ללכת תייעצו לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מומחה לרפואת הפה
ד``ר גלית כהן18/07/2010העוסק בבלוטות רוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגבי הלבנה.....סיוון13/07/2010
שלום רב
אני בחורה בת 26
עם טפו טפו שיניים בריאות ללא סתימות ו או כתרים או מלאכותיות .....גם לא סובלת משיניים צהובות או שחורות . אבל תמיד שאני רואה ת השחקנים והדוגמנים הם ניחנים בשיניים צחורות ומדהימות ואני גם רוצה שיניים מושלמות כאלה.
ממפגש מקרי עם רופא שיניים הוא אמר לי שהוא ממליץ לי על הלבנה שבה הוא לוקח לי מידות של השיניים והפה בעזרת סדים
ונותן לי לשים את הסדים האלה
ואחכ לבוא להסתכלות
ושהלבנה מסוג זה תהיה לי מעולה כי אין שיניים מלאכותיות והכי מומלצת ואף תחזיק ל מספר שנים .
הוא אמר שהיא נקראת שיטת הופייזין או הומפייזן משהו כזה אני משום מה ל זוכרת את השם.
אז השאלה שלי היא האם לאור מצבי (הטוב) עליי לגעת בשיניי ולעשות את הההלבנה הנל או שאולי עדיף שלא כי חברים אומרים שזה ישחיר לי עוד יותר
והאם השיטה הנל מוכרת לכם ? ואם כן מה שמה המדוייק ?
אודה על תשובה
שיהיה לכם כל טוב
:)))
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים
ד``ר גלית כהן18/07/2010הלבנת שיניים בסדים היא שיטה בטוחה שאינה גורמת נזק.
השיניים לא משחירות אחכ
אני לא מבינה לאיזה שם את מתכוונת, אבל הטיפול סטנדרטי לחלוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד נוראי מרופא שיניים\שינניתאביה13/07/2010
היי,
מה שלומכם?
אני סובלת מחרדה ופחד נוראים מרופא שיניים.
כמובן שכמו כן גם נמנעתי מללכת לשיננית במשך שנים.
כעת הגיע הזמן שאני לא יכולה לדחות את זה יותר.
אני מחפשת שיננית שעושה טיפולים בשימוש בגז צחוק או באמצעי אחר היאפשר לי להרגע.
האם יש כאלו?
תודה רבה!
אביה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש מרפאות רבות
ד``ר גלית כהן18/07/2010המשתמשות בגז צחוק, סדציה ואף הרדמה כללית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי תופת לאחר סתימה...טל13/07/2010
שלום,
כתחלק מטיפולי שיניים נרחבים שנאלצתי לעשות בעת האחרונה (2 עקירות כירורגיות של שיני בינה ו-5 סתימות), עשיתי את הסתימה האחרונה ביום חמישי שעבר...
כל תהליך הסתימה היה כואב ולא נעים, ולאחר שפגה ההרדמה היו לי כאבי תופת בשן שנמשך כמה ימים עד שחזרתי לרופא השיניים שלי ביום שני, הוא אמר שהסתימה הייתה גבוהה מידי ושייף אותה, הכאבים אכן פחתו אך היוםכשאכלתי (קוראסון שוקולד) פשוט הרגשתי כאילו השן עומדת להישבר..
ממש הרגשתי כאילו היא זזה...מה זה יכול להיות?
הסתימה שבוצעה בשן הזו לא הייתה עמוקה,הסתימה היא סתימה לבנה מחומר שיחזור מורכב-קומפוזיט, ועד לפני שנעשתה בשן סתימה היא לא כאבה ולא ידעתי בכלל שיש בה חור, וכעת לאחר הסתימה אני ממש סובלת ולוקחת משככי כאבים... :(
ושאלה נוספת..
אני שוקלת ללמוד רפואת שיניים...האם כדאי ללמוד זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימה עמוקה
ד``ר גלית כהן18/07/2010עששת מבודדת מצויין וחומר סתימה לא כך שמאד הגיוני שלא כאב לפני וכואב אחרי. אם הכאב חריף ולא עובר אולי הכיע לטיפול שורש?
אם את אוהבת לעבוד עם אנשים ויש לך ידיים טובוץ, רפואת שיניים זה מקצוע נפלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתרים לשיניים קדמיותטל13/07/2010
שלום רב,
לפני כחודשיים ביצעתי שני טיפולי שורש בשיניים קידמיות 11 ו12 , נאמר לי הטיפול היה עמוק.
לשיניים לחץ של סוגרים כולמי כשאני סוגרת את הפה השינים לא נוגעות בשיניים התחתונות.
רציתי לשאול האם אני חייבת לעשות כתרים?
כמה זמן אני יכולה לחכות עם זה לפני שהשיניים יצהיבו?
ואהם כתרי זרקוניה זה הפתרון הכי טוב לשיניים קדמיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתרים בשיניים קדמיות
ד``ר גלית כהן18/07/2010כל מקרה לגופו. מצריך בדיקה. שן אחרי טיפול שורש נהיית שבירה. כמה זמן היא תחזיק בלי כתר . תלוי במזל, בכמה חומר שן נותר, בסגר, הרגלים וכד...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימת אמלגם מסובכתשימרית13/07/2010
שלום,
היתה לי סתימה בשן תוחנת שחלק ממנה נשברה. כשהרופא פירק את הסתימה במטרה להחליף בסתימת אמלגם חדשה, הוא גילה שהכותרת (הקרובה ללשון) איננה ויש ריקבון מתחת לסתימה. לפיכך הוא מלא את כל השן באמלגם עם דבק לחיזוק. הוא אמר שתהיה לי רגישות לקור וחום ואם יהיו לי כאבים אז כנראה שאצטרך טיפול שרש. האם הטיפול שהרופא בחר בו מקובל ? האם הסתימה הזו לא תשבר במהרה (כי אין כותרת)...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוא ניסה להציל את השן
ד``ר גלית כהן18/07/2010כמובן שלא ברור אם יצליח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן מאפירהירדן13/07/2010
שלום רב,
לפני כשנה וחצי בוצע טיפול שורש באחד מן הניבים העליונים שלי. לאחרונה קיים הרושם שהשן החלה להאפיר. מהן אופציות הטיפול ליצירת מראה אסטתי?
בתודה,
ירדן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן אחרי טיפול שורש
ד``ר גלית כהן18/07/2010הלבנה פנימית או מבנה וכתר. תלוי כמה חומר שן נותר מהשן, האם יש עששת, צורת הסגר וכד...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי פה בהריוןשני12/07/2010
יש לי בעיית חנייכים רגישות.. אלו מי פה מומלץ לנשים בהריון??
האם אפשר להשתמש במי פה ליסטרין בהריון??
תודה ויום נפלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוב מי הפה מאושרים לשימוש בהריון
ד``ר גלית כהן12/07/2010אם יש התווחת נגד , זה יהיה רשום על המדריך לשימוש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת חיספוס בשינייםדליה12/07/2010
שלום,
מזה שבועיים כאשר אני מעבירה את הלשון על הצד הפנימי של השיניים העליוניות הקדמיות אני מרגישה תחושה מוזרה של חיספוס, אני נוהגת לצחצח את שיניי מידי יום, בוקר וערב אך התחושה אינה נעלמת עם הצחצוח.
הייתי אצל רופא שיניים והוא לא ידע להגיד לי ממה זה נובע, הוא פשוט "ניקה" לי את זה אבל זה חזר במשך היום.
את התפריט לא שיניתי, ואני אוכלת את אותם דברים שתמיד אכלתי....
האמת זה קצת מלחיץ אותי כי אני לא יודעת ממה זה נובע :(
לעזרתכם אודה ,
דליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יכול להיות ממאכלים חומציים
ד``ר גלית כהן12/07/2010או הקאות תכופות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן להשתמש במשחה להלבנה מעל 3רם12/07/2010
שבועות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיותר
ד``ר גלית כהן12/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלגיא יעקובי12/07/2010
שלום רב,
אני עברתי ביום חמישי האחרון טיפול שתל וקיבלתי לאחריו אוגמנטין כניראה שלא תתפתח דלקת אך האוגמנטין גורם לי לכאבי בטן עזים ושילשולים האם אפשר להחילף באנטיביוטיקה אחרת כמו מוקיספן למשל ?בהנחה שלקחתי כבר כבר 3 ימים אוגמנטין ואני מסיים בעוד ארבעה ?
תודה רבה על העזרה
גיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתן להחליף רק אחרי פניה לרופא שלך
ד``ר גלית כהן12/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן עם סתימה גדולהירדן11/07/2010
שלום לפני כשנה חידשתי סתימה בשן טוחנת. והחלטתי בטיפשוטתי לעשות סתימה כסופה. חודשיים הכל היה תקין.. ואז התחלו כאבים מציקים של קור לפעמים חום.. לא משהו רציני וכואב, אבל כו מציק.. מין תחושה שמשהו לא בסדר "מסביב" לשן - בחניכיים. הרופאה אמרה שהסתימה מאד קרובה לשורש, אבל אני יכולה להגיד שזה לא אותו הכאב שהיה לי בשן שכן עברתי טיפול שורש.. אלא בהרבה פחות.. הרופאה אמרה שהכל תקין ליטשה קצת מלמעלה...אבל עדין הכאבים חוזרים מדי פעם. אני מאמינה שהסתימה משפיעה מאחר והיא כסופה והיא בטח מעבירה ריגשויות ברמה גבוהה יותר.
השאלה שלי האם כדאי לעשות סתימה חדשה ולבנה לפני שמגיעים למצב של טיפול שורש... ז"א השאלה אם כדאי לתת לשן עוד צ'אנס לפני ש"הורגים אותה"? הרי בכל סתימה חופרים עוד קצת ועוד קצת בשן.
האם זה משהו שאני אמורה לשלם עליו? ז"א האם מבחינת הרופאה השן באמת קרובה לשורש והיא תגיד לי לעשות טיפול שורש רק כדי לא לנסות לעשות לי סתימה חדשה בחינם? ופשוט תגיד לי "קרוב לשורש, זו לא אשמתי".
אשמחה לתשובה כנה לפני שאגש לרופאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימה עמוקה
ד``ר גלית כהן12/07/2010סתימה עמוקה יכולה להגחע לטיפול שורש. החלפה לסתימה לבנה לא תשנה את המצב.
הרופאה היתה הגונה ביותר כשניסתה להציל את השן ולא לעשות מראש טיפול שורש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




