מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רווחח בשיניים, כתב וקומפוזיטשיראל15/08/2010
יש לי רווח ב2 השיניים הקידמיות העליונות.
בשן אחת מהשתיים יש כתר (בגלל טיפול שורש שעשו לי בעבר).
ברצוני לצמצם את הרווח בשיניים עם קומפוזיט.
האם ניתן לבצע זאת גם בשן עם הכתר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רווח
ד``ר עדי אריאלי17/08/2010שלום שני,
בכדי לצמצם רווח בין השיניים ניתן לבצע אורתודונטיה (יישור שיניים) או לעשות זאת באמצעים פרותטיים (כמו כתרים או סתימות). אם הכתר מודבק קבוע אז לא ניתן להוסיף לו חרסינה שכן יש צורך בתהליכים מעבדתיים לשם כך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לפרדונטקסשירז15/08/2010
שלום,
בעקבות קצת דלקת חניכיים נתנו לי משחת שיניים פרדונטקס, זה עוזר?
על המשחה רשום להתייעץ אם משתמשים בפלואוריד מעוד תכשירים.
אני משתמשת גם במשחת שיניים קולגייט, וזה אמור להיות בסדר , כי אמרו לי 1 ביום לצחצח בפרדונטקס,ופעם 2ניתן בקולגייט, רמת הפלואוריד יחד, בסדר?
וגם אני משתמשת במי פה אוקסיפרש patented zinc , האם עם הפרדונטקס ומי פה אלה רמת הפלואוריד בסדר?
וניתן להשתמש יחדיו?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלואוריד
ד``ר עדי אריאלי17/08/2010שלום שני,
הפלואוריד ממשחות שיניים ומשטיפות הינו מקומי בלבד ואינו נבלע במהלך השימוש בו. מסיבה זו אין בעיה להשתמש במשחות שיניים ובשטיפות המכילות פלואוריד פעמיים ביום. אין בעיה לשלב משחות שונות בבקור ובערב.
כל הכבוד על ההקפדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בשןנוני14/08/2010
יש לי כאבים בשן כחודש וחצי, הכאבים הם כל היום ללא קשר לרגישות.
היית כבר אצל רופא השיניים הקבוע שלי - שטען שזו רגישות... ואולם אחרי מס' שבועות הלכתי לרופא שיניים אחר, אשר צילם באופן דיגיטלי וטען שיש חור בין השיניים, ולטענתו סתם.
לאחר מכן נשלחתי לצילום פנורמי דיגיטלי שלא נתן שום מידע חדש - כך שגם קצת הרגיע (הרופא שלל אפסס, וגם גידולים , דלקות וכו'.... )
הבעיה היא שהשן עדין כואבת !!! בינתיים הוא נתן לי לנסות נקסין לכמה ימים מינון אחד ליום -זה אכן השפיע למשך 12 שעות לערך. אינני מעוניינת להתמכר למשככי כאבים.
מה עוד ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
ד``ר עדי אריאלי17/08/2010שלום נוני,
משככי כאבים אינם מטפלים בבעיה אלא רק בסימפטום ולכן אינם הפתרון. איני יכול לאבחן ללא בדיקה ולכן אני ממליץ לך ללכת לחוות דעת נוספת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שינייםתהל14/08/2010
שלום רב,
ביום חמישי הייתי אצל רופא שיניים עקב כאבים
עשה לי צילום וראה שיש דלקת מתחת לשורש השן
נתן לי אנטיביוטיקה מוקסיוויט פורטה 3 פעמים ביום
היום אנחנו ביום שבת ועדיין יש כאבים
האם עלי לשוב לרופא
או להמתין עד שתהיה השפעה לאנטיביוטיקה?
אודה לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב שיניים
ד``ר עדי אריאלי17/08/2010שלום תהל,
עליך לשוב לרופא. האנטיביוטיקה לרוב מתחילה להשפיע תוך 24-48 שעות ואם זה לא עזר אז יש צורך בטיפול אחר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםמירי13/08/2010
שלום רב,
בתי בת 22, השיניים שלה די צהובות בעקבות טיפל אורטודנטי - קוביות וכו' - לפני כ-10 שנים.
היא מעונינת לעשות הלבנת שיניים ואני חוששת שייגרם נזק לשיניים.
1) האם ההלבנה עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ואם כן, איזה
2) האם ערכות להלבנה שנמכרות באינטרנט מומלצות או שעדיף שרופא שיניים יעשה את ההלבנה?
3)מה השיטות/חומרים השונים להלבנה? מה היעיל ביותר ולכמה זמן ההלבנה טובה?
אשמח אם תעזרו לי
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים
ד``ר גלית כהן13/08/2010הלבנה אינה גורמת נזק לשיניים.
החומרים הנמכרים חופשי חלשים יותר מהמוצרים הנמסרים עי רופאי שיניים.
ככלל יש שתי שיטות: הלבנה במרפאה, עם חומר חזק מאד (המצריך מיגון לחניכיים) ולייזר או אור מקוטב. והלבנה בעזרת סדי הלבנה (מותאמים אישית לשיניים) וחומר הלבנה מעט חלש יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסתטיקהשאולי13/08/2010
שלום, יש לי בעיה לא ממש רצינית אבל בכל זאת מפריעה השן שלי מקדימה החלק התחתון של השן לא ישר (שבור אבל ממש בקטנה ממש ) השאלה שלי אם אפשר לשייף ממש טיפה כדי לישר את זה.
והאם זה פוגע בשן?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר ללטש בד"כ
ד``ר גלית כהן13/08/2010אם הבנתי נכון את התאור שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגבי קושי המברשתדור13/08/2010
איזה קושי של מברשת שיניים הכי מומלץ ( קשה, בינונית או רכה)?
כשצחצחתי עם מברשת קשה ירד לי המון דם מהחניכיים ( ואני אחד שמצחצח טוב) וזה לא היה נראה לי שיש לי דלקת חניכיים כל כך הרבה זמן אז עברתי למברשת רכה ואז בכלל לא ירד לי דם.
אז שאלתי הסופית היא: איזה קושי מברשת הכי מומלץ לחניכיים כמו שתיארתי?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מברשת רכה
ד``ר גלית כהן13/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שכחתי לומר לרופא שנתן לי אסיול 2מ"גיום טוב13/08/2010
בשל כאב באוזן הרופא שלח אותי לדופא שיניים , רופא השיניים שאל אם אני לוקח כדורי הרגעה ושכחתי (לספר) שכדור הציטאלפורם שאני לוקח הוא כדור הרגעה. האם זה בסדר לקחת את שניהם יחד?הוא נתן לי בנוסף גם כדור מוסקול. האם לקיחת 3 הכדורים יחד אינה בעייתית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פנה לרופא המשפחה שלך
ד``ר גלית כהן13/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נסיגה בחניכייםיים12/08/2010
איך פוטרים בעית נסיגה בחניכיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיגת חניכיים
ד``ר עדי אריאלי12/08/2010נסיגת חניכיים יכול להגרם מהרבה סיבות כמו מחלות חניכיים, ציחצוח אגרסיבי ועוד. כדאי להיבדק אצל רופא מומחה למחלות חניכיים (פריודונט).
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כל רופא אומר משהו אחרעדי12/08/2010
הי דוקטור,
לפני כמה ימים עשיתי צילום סטטוס עקב כאב שהיה לי בשן. הלכתי עם הצילום לרופא פרטי שקבע שאין תקנה לשן ויש לעקור אותה ולעשות שתל. היה נראה לי קצת מוגזם בהתחשב בזה שאף פעם לא הייתה לי שום בעיה. הלכתי לרופאה של הכללית והיא אמרה שממש אין צורך לעקור את השן אלא רק לעשות טיפול שורש, מבנה וכתר. גם המנהל של המרפאה ראה את הצילומים ונסכים על כך.
עכשיו אני מאוד מתלבטת מה לעשות. יכול להיות שהרופא הפרטי טעה??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוות דעת
ד``ר עדי אריאלי12/08/2010שלום עדי,
ריבוי דיעות של רופאים שונים הוא דבר די מקובל בעולם הרפואה. ההתלבטות בין לנסות להציל את השן על ידי טיפול שורש מבנה וכתר לעומת עקירה והשתלה מוכרת ושכיחה. ההחלטה צריכה להתבצע על סמך סיכויי ההצלחה של כל אופציה. את ההחלטה יש לבצע ללא דיחוי שכן זיהום בשן עלול לפגוע בשיניים סמוכות ולדלדל את העצם הזמינה (מה שחשוב אם רוצים לבצע השתלה באזור). אם אינך בטוחה כדאי שתלכי לחוות דעת נוספת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מברשת שיניים חשמליתאור12/08/2010
אתמול קניתי מברשת חשמלית זו הפעם הראשונה שבה אני משתמשת במברשת החשמלית השאלה שלי האם זה יעיל לצחצח במברשת חשמלית?
ובמה זה שונה ממברשת רגילה? האם זה יעיל יותר? מנקה את השיניים טוב יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מברשת חשמלית
ד``ר עדי אריאלי12/08/2010שלום אור,
שתי השיטות יעילות (הידנית והחשמלית) ובלבד שהן מבוצעות כראוי. בשימוש במברשת חשמלית יש להניח את שערות המברשת על כותרת השן ובמגע עם החניכיים ולעבור שן שן. יש לחזור על כך מכל צידי השן (חיצוני, פנימי ובאזור הלעיסי). יש להזהר מהפעלת כוח רב מדי כדי להמנע מנסיגות חניכיים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחת שיניים דקפינול בהריוןסיון12/08/2010
עקב דלקת חניכיים קלה (שלוחצת לי מאוד על הכתר ומכאיבה לי מאוד) הרופא אמר שהוא מעדיף שאצחצח שיניים בדקפינול + שטיפות מי פה דקפינול במקום אנטיביוטיקה.
על המשחה כתוב "אין להשתמש אם הינך בהריון או מניקה" .
זה משמעותי? לא ברור לי למה מופיעה הנחיה כזאת על משחת שיניים .. זו הרי לא תרופה שבולעים..
אשמח לתשובה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למיטב ידיעתי אין בעיה
ד``ר גלית כהן12/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשחת שיניים דקפינול
נטלי09/10/2011שלום רב
לפי המלצת רופאה שיניים קניתי משחת שיניים דקפינול ועל האריזה רשום לא ממולץ להשתמש לנשים בהריון .
האם קיים סיכון?
מי יכול לתת מידע?
בברכה,
נטלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקפינול לאורך זמןדנה11/08/2010
עקרו לי שן והשתילו לי עצם לפני חודש ומאז אני לא מפסיקה להשתמש בדקפינול האם זה יכול להזיק? והאם זה מכיל אלכוהול שלפי מה שהבנתי מייבש את הרוק? עדיין יש אדמומיות בחניכיים ואני רוצה שהעצם תיקלט בצורה טובה ובלי סיבוכים, מה האלטרנטיבות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלו מי פה המיועדים לשימוש ממושך
ד``ר גלית כהן12/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום פנורמי.ישראל.11/08/2010
לרופאים שלום רב.
אני מודאג בנושא הקרינה מצילומי שיניים.
נא תשובתכם כל כמה שנים מותר לעשות צילום פנורמי חוזר ?
הרבה תודה מראש.
ישראל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום מבוצע לפי צורך רפואי
ד``ר גלית כהן12/08/2010אם אתה מודאג מהקרינה פנה לבצע צילומים דיגיטאליים הדורשים קרינה מופחתת בהרבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת הבהרה.
ישראל.12/08/2010קודם כל תודה רבה על התשובה.
הבנתי מהתשובה שצילום מבוצע לפי צורך רפואי , והשאלה היא לאחר כמה שנים צילום פנורמי קודם
כבר לא תקף לצורך השתלות חדשות ומתחייב צילום פנורמי חדש ומעודכן.
ושוב תודה רבה.
ישראל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהןדאי שלא
ד``ר גלית כהן13/08/2010צילום בן 3 עזר לבדיקת קצב התקדמות אבל לא במקום צילום שתלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירהאבי11/08/2010
שלום רב,
יש לי שן טוחנת (אחת לפני אחרונה בלסת התחתונה) שעברה טיפול שורש.
בעקבות כאבים בשן אחרת עשיתי צילום פנורמי ואז הרופא אמר לי שמתחת לשן הזו יש דלקת חריפה מאד ולכן אין ברירה וחיב לעקור את השן.
שאלתי היא האם כדאי לעקור הרי כיום אני לא מרגיש בכלל כאבים באותה שן?
כ"כ האם העקירה עצמה לא תהיה מאד כואבת?הרי השן ממש תפוסה חזק ובכלל לא מתנדנדת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה
ד``ר גלית כהן12/08/2010רופא בדק וראה צילומים. אני לא יכולה לחוות דעה בלי לראות צילומים ולבדוק. זה ממש לא מקצועי.
קירה כמובן שאינה כואבת. מרדימים בהרדמה מקומית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




