מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לחדש טיפול שורש- או לעקור ?אבי07/04/2010
שלום
2 רופאי שיניים בדקו אצלי את שן נספר 15
רופאה אחת טענה שיש לי פיסטולה בשן- והמליצה לעקור
רופא אחר שבדק, המליץ על חידוש טיפול שורש בלבד
אז- מה ההמלצה שלך ?
תודה
אבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איני יכול לענות ללא בדיקה
ד``ר עדי אריאלי08/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לשייף מלמטה שן קדמית?12306/04/2010
שלום רב,
לפני כחצי שנה קרה לי דבר מוזר: החצי הימני של הלסת שלי "צנח" טיפה. זה לא ממש ניכר, אבל מה שכן ניכר זה ששתי השיניים הקדמיות אינן שוות בגובהן. השן ש"צנחה" בולטת כלפי מטה טיפה, ובדיבור זה ניכר למדי - כשאני מדבר רואים בעיקר את הלסת התחתונה, אבל גם את השן הסוררת ההיא.
שאלתי את רופא השיניים שלי האם ניתן "לשייף" את השן הבולטת על מנת להשוות אותה לשן הקדמית השנייה, אבל הוא אמר שאם אעשה כך - זה יפגע בשכבת האמייל, ותוך זמן קצר אצטרך לבצע בשן טיפול שורש. מצד שני, התייעצתי בנושא גם עם אורתודנט, והוא אמר שאכן יש אמת בדבריו של רופא השיניים, אם כי ניתן לעקוף את הבעיה. אפשר, כך הוא אמר, לשייף כל פעם חלק קטן מאוד, ולשייף שוב תוך חודשיים וחוזר חלילה, עד ששתי השיניים יהיו שוות בגובהן. לגבי שכבת האמייל הוא אמר שהשן יודעת לבנות לבד שכבה כזו בפרק זמן מסוים, כך שכעבור חודשיים מהשיוף הראשון - שכבת האמייל תגדל, ואז ניתן יהיה לבצע שיוף שני, לחכות שוב, לבצע שלישי וכן הלאה.
בשורה התחתונה, מי צודק - רופא השיניים או האורתודנט? האם אכן ניתן לבצע שיוף בחלקים וכך זה לא יהרוס את שכבת האמייל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפחתת גובה שן
ד``ר עדי אריאלי08/04/2010יש מקרים בהם ניתן לבצע השחזה סלקטיבית של השן ואכן מומלץ לבצע זאת בשלבים כאשר יש צורך בהורדה ניכרת של חומר שן. שכבת האמייל אינה בונה את עצמה מחדש אך השכבה הפנימית יותר של השן (הדנטין) כן עושה שינויים לאורך זמן. כדאי לבדוק מהי הסיבה לבקיעת היתר של השן ולטפל בה, ולא, יתכן שהשן תבקע שוב. בנוסף, כדאי לשאול את האורתודונט האם ניתן לטפל בבעיה על ידי דחיפת השן בחזרה למקומה המקורי במקום להשחיז אותה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני חולת סרטן חונכת תלמידהשלומית ויסוקר06/04/2010
אני חונכת תלמידה בת 16 מראשון לציון תלמידה ממוצא אתיופי עם הרבה בעיות בבית.
תלמידה עם בעיה בשיניים, תלמידה מקסימה מבחינה אישית שמתביישת לצחוק ולחייך ומסתירה ביד את הפה כל פעם שמדברים אליה. לקחתי אותה למרפאה כדי לבדוק איזה בעיות יש לה וקיבלתי הצעת מחיר מהמרפאה בסך של 10,260 ש"ח לא כולל את עלות הצילומים שהם גם הכרחיים (בערך 500 ₪), ההצעה הזו לאחר הנחה אך אין לי אפשרות לעזור לנערה אני בעצמי חולת סרטן ויש לי את הבעיות שלי לכן אני פונה אליכם בבקשה לעזרה לנערה. רק האם בתמונה. שחיים מקיצבת ביטוח לאומי.
אוכל לשלוח לכם את הצעת המחיר אם תבקשו.
בתודה
שולמית ויסוקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיימות מסגרות מטעם משרד הרווחה
ד``ר עדי אריאלי08/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עדיף - לצחצח או לווסת מזון?נחום06/04/2010
שלום,
רציתי לדעת האם אכילת דברים שאינם מבושלים בלבד, והמנעות מוחלטת ממאכלים ממותקים, ושתיית מים בלבד, יכולה להוות תחליף סביר לשמירה על בריאות השיניים, בהנחה שמשתמשים פעם ביומיים-שלושה בחוט דנטלי.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה והגיינה
ד``ר עדי אריאלי08/04/2010דיאטה כפי שאתה מתאר בהחלט רצויה לשמירה על בריאות הפה אך היא אינה תחליף לניקוי וציחצוח יומיומי שכן פלאק מכל סוג מזון נצמד לשיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בפהyuval05/04/2010
אני לא בטוחה עד כמה השאלה הזאת קשורה לפורום אבל תנסו לעזור לי
כבר כמה שעות כואב לי בפה בחלק במעל הלשון בפה למעלה [איפה שיש בליטה כזאת] יש שם נקודה ספציפית שיש בה כאב פנימי חזק כמו לפני שצומחת שן.
מה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא ניתן לענות ללא בדיקה
ד``ר עדי אריאלי08/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שינייםיוסף04/04/2010
1. באיזה גיל אדם זכאי לסבסוד בטיפול שיניים? 2.מה הם הקריטריונים לפיהם קובעת לשכת הרווחה את הזכאות לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפולי שיניים מסובסדים
ד``ר גלית כהן04/04/2010אין חוק בעניין. פנה ללשכת הרווחה, לפעמים הם יכולים לעזור. ניתן לקבל טיפולי שיניים כמעט בחינם בבתי הספר לרפואת שיניים בירושליים ובת"א
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםיעלה03/04/2010
אני בחורה בת 20,כבר הרבה זמן אני מתלבטת בנוגע להלבנת שיניים.
מה הדרך המומלצת?
האם הערכה הביתית משנה משהו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים
ד``ר גלית כהן04/04/2010הלבנת שיניים היא פרוצדורה אסתטית.
לא לכל אחד מתאימה הלבנה, י להתייעץ עם רופא השיניים שלך. אם יש לך כתרים או סתימות קדמיות אולי יהיה צורך ךהחליפם לאחר ההלבנה ולכן הייעוץ חיוני.
לגבי שיטות ההלבנה: אם את מתכוונה לחומרים הנמכרים ללא מרשם בבתי מרקחת יעילותם די נמוכה. ישנה ערכה ביתית המותאמת אישית במרפאת שיניים, ערכה זו עובדת מצויין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן בינה?טלוש03/04/2010
שלום רב ,
לפני מספר ימים התחלתי לחוש בכאב בבשר שנמצא מאחורי השיניים התחתונות בצד ימין של הפה.
כאשר הסתכלתי במראה ראיתי שהאיזור נפוח.
האם יתכן שמדובר בשן בינה שצומחת או שמדובר בדלקת מקומית?
שטיפות פה עוזרות להרגיע את המקום אך האיזור עדיין נפוח..
אשמח לקבל תשובה בהקדם האפשרי..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן בינה
ד``ר גלית כהן04/04/2010התאור נשמע כמו דלקת סביב בקיעת שן בינה, בשפה מקצועית פריקורוניטיס. כמובן שאבחנה מדוייקת מצריכה בדיקה. הטיפול הוא שטיפות וצחצוח טוב של האזור, אבל פעמים רבות צריך גם אנטיביוטיקה ושוב אנו חוזרים לצורך בבדיקת רופא שיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים חזקים שלא נמצאה הסיבה לכאבאלסי03/04/2010
כבר שנים רבות שאני סובלת מכאב חזק מאוד שמשבש את התיפקוד שלי. הוא מופיע לפני המחזור בכמה ימים בצד שמאל של הפה בחניכיים העליונות. יש לי שן אחרי טיפול שורש לפני כמה שנים אבל לא רציתי לשים כתר כי הופיעו כאבים שהרופא לא ידע מאיפה הם באים. עשיתי צילום של האזור, עקרתי שן אחת שחשבתי שמשם הבעיה, אחר כך המליצו לי לעשות צילום ct וגם שם לא מצאו כלום. במשך שנים אני מחפשת את מקור הכאב, ואף רופא לא יודע. לפני חודש בפעם הראשונה לפני המחזור הופיע לי פצע במקום עם כאב חזק ונעלם תוך כמה ימים. אבל תמיד יש רק כאב חזק באותו מקום בלי שום פצע. הכאב מופיע או במחזור או לפני המחזור בכמה ימים. ונעלם תוך 3 ימים, אני סובלת גם ממיגרנה שבאה לפני מחזור וגם הוא נמשך 3 ימים. האם יש קשר ביניהם?הכאב בלתי נסבל וחיי כבר הפכו לגיהנום. לאן אני יכולה לפנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פני לנוירולוג
ד``ר גלית כהן04/04/2010ברור שהכאב אינו ממקור דנטלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר למשחת שינייםרמי03/04/2010
איך אני יכול לדעת איזה גודל של מברשת שיניים מתאים לפה שלי ?
מה קורה אם אני לוקח מברשת שיניים לא בגודל המתאים לפה שלי ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ככלל צריך מברשת קטנה
ד``ר גלית כהן04/04/2010מברשת גדולה מדי תדלג על שיניים בצחצוח. הכי טוב המלצה של השיננית או רופא השיניים שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקוי אבניתנירית03/04/2010
שלום
אני בת 34
עשיתי ניקוי אבנית לפני כמה חודשים
וכחודש אחרי הניקוי החלה להצטבר אצלי אבנית שוב
יש לי כמה שאלות
כל כמה זמן כדאי לעשות ניקוי אבנית, שמעתי חצי שנה ושמעתי גם שלרא כדאי יותר מידי
אמרו לי שייתכן שלא עשו לי טוב את הפוליש ולכן האבנית חוזרת כ"כ מהר
מה דעתכם?
תודה
נירית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשרות אחרת היא
יואב03/04/2010שאת לא מצחצחת שיניים בצורה נכונה. ייתכן שאינך מצחצחת בזווית של 45 מעלות לחניכיים.
חפשי סרטונים באינטרנט המדריכים כיצד לצחצח שיניים בצורה נכונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצטברות אבנית
ד``ר גלית כהן04/04/2010קצב הצטברות האבנית שונה מאדם לאדם. האמירה של ניקוי כל צי שנה מתאימה לרוב האוכלוסיה, אך לא לכולם, יש מי שזקוקים לתדירות גבוהה יותר ויש מי שלתדירות נמוכה יותר.
צודק ביותר יואב, אם את מרגישה הצטברות אבנית כבר תוך חודש, רוב הסיכויים שאינך מצחצחת נכון. פלאק (החומר הלבן הרך המצטבר על השיניים) הופך לאבנית תוך יומיים, ביומיים הללו זה עדיין חומר רך הניתן לסילוק פשוט עי מברשת השיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
נירית04/04/2010ורק עוד שאלה
האבנית שכבר הצטברה אצלי
האם אני יכולה לפתח עששת תחתה?
כדאי לי עכשיו לעשות שוב ניקוי אבנית?
אפילו שעשיתי כבר ניקוי אבנית לפני שחודשייים ,
אולי כדאי לחכות עוד קצת , לפחות חצי שנה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש לי שאלה בהודעה מעל זו
נירית07/04/2010.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת CT סינוסיםלירון02/04/2010
קיבלתי תשובה:
מודגמת רציפות של רצפת הסינוס המקסילרי משמאל קרוב לודאי על רקע הכנסת שתל. מודגם איוורור תקין של מערות הפנים. למעט תפיחות רקמה רכה הממלאת את הסינוס המקסילרי כולל האוסטיום. ה- OMC מימין פתוח. מחיצת האף סוטה לימין. קונכות האף תקינות וחלל האף פתוח דו"צ. מבנה הנאזופרינקס תקין.
השאלה שלי האם מה שרשום כאן אומר שאני צריכה לעבור ניתוח לניקוז. אשמח לתשובה מהירה בגלל החג שאין רופא מומחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התשובה ככלל תקינה
ד``ר גלית כהן04/04/2010אבל את חייבת לחזור לרופא ששלח אותך לבדיקה, כי הוא כנראה חפש דבר ספציפי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים מתנדנדותשירן02/04/2010
שלום לכולם,
בזמן האחרון שתי השינים הקדמיות שלי מרגישות קצת שהן מתנדנדות בייחוד אחר שאני נוגסת במשהו קשה. אני מרגישה אותם קצת זזים וזה מלחיץ אותי מאוד.
אני ב 22 בריאה ואין דבר שיכול להצביע על מקור הבעיה... מה לדעתכם זה אומר והאם יש מקום לדאגה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לפנות לרופא שיניים או מומחה לחני
ד``ר גלית כהן04/04/2010או מומחה לחניכיים.
ניידות מצביעה בד"כ על בעייה במערכת האחיזה של השיניים. אם מזניחים בעיות חניכיים הן מחריפות וגורמות לנזק בלתי הפיך לעצם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים תותבותטובה01/04/2010
האם שיניים תותבות שנמצאות בפה כל הזמן- יום ולילה- יכולות לגרום למחלה כלשהי באיזור הפה? האם כדאי להוציא אותן בלילה? האם החומר ממנו עשויות השיניים מתכלה ומסוכן עם הזמן? תוך כמה זמן מחליפים תותבת? תודה על תשובותיך וחג שמח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תותבות
ד``ר עדי אריאלי04/04/2010מומלץ לא לישון עם התותבות כדי לאפשר לרקמות חלל הפה לנוח. אי הסרת תותבות בכלל עלולה לגרום לגירוי הרקמה הרכה בפה. התותבות עשויות מאקריל ולכן עם הזמן השיניים נשחקות ויש להחליפן. מידת שחיקת השיניים ותדירות החלפת התותבות תלוי באופי הסגר ובמשנן הנגדי ולכן זה אינדיבידואלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים תותבותטובה01/04/2010
האם שיניים תותבות שנמצאות בפה כל הזמן- יום ולילה- יכולות לגרום למחלה כלשהי באיזור הפה? האם כדאי להוציא אותן בלילה? האם החומר ממנו עשויות השיניים מתכלה ומסוכן עם הזמן? תוך כמה זמן מחליפים תותבת? תודה על תשובותיך וחג שמח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים תותבות
ד``ר גלית כהן04/04/2010לא חייבים להוציא שיניים תותבות בלילה.
אבל חובה לשמור על הגיינה מצויינת של התותבת ושל החניכיים עמ שלא תתפתח פטרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




