מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ריח מהפהאור03/03/2010
שלום ,
בני בן ה-15 סובל מריח לא נעים מפיו במהלך כל היום, היינו בבדיקה אצל רופאת שינים , הוא עבר צילומים ולא התגלו חורים , הוא עבר ניקוי אבנית.
למהלך מספר ימים היתה הקלה בנושא אך לאחר מספר ימים ריח חזר שוב.
מה עושים ? ואיך מטפלים בבעיה זו?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריח פה
ד``ר עדי אריאלי04/03/2010ראשית יש לצחצח שיניים + לשון פעמיים ביום וניתן לשלב גם שטיפת פה. מומלץ לבצע סילוק אבנית לפני כן. אם אין שיפור לאחר כשבועיים יש לגשת לבדיקה נוספת אצל רופא שיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לדוקטורים עדי וגלית !!סיוון01/03/2010
ראשית כול אני רוצה לברך אותכם על עבודתכם בפורום אתם עושים עבודה ניפלאה !!!!!
אני ממש מעריצה אתכם .....החלום שלי!!!! הוא להיות רופאת שיניים אבל לצערי נישארתי עם החלוםרק בגדר חלום וכעת אני סטודנטית למקצוע שלא מושך אותי כאשר בליבי רפואת שיניים..:(
אוקיי לעינייננו
אני בת 26 עם סתימה אחת בשן מגיל קטן יחסית ן אולי 6
לאחרונה אני ממש מעוניינת לעבור הלבנת שיניים (אולי אחרי שאני רואה את כול שחקני הוליווד וכו' עם שיניים לבנות מבריקות מה שעושה חשק ....נאמר לי שמה שיש להם זה ציפוי חרסינה שרק זה משווה את הגוון הצחור !)
יש לציין ששיני בקושי צהובות אבל הייתי רוצה ללבן אותם יותר אם אפשר
השאלה שלי מה אתם ממליצים
ערכה ביתית . אפטיבית ? אם כן היכן אניי יכולה להשיגה?
ואם כול הלבנה בוודאות תלבין את השיניים או לא בהכרח ? כלומר ייתכן שבערכה ביתית לא אראה תוצאות של הלבנה ?
אשמח לתגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנה
ד``ר עדי אריאלי04/03/2010תודה על הברכות...
זה נכון ש"חיוך הוליוודי" מתקבל לרוב על ידי ביצוע ציפויי חרסינה (למינייט) המעניקים תוצאה אסתטית מצויינת!
הלבנה עובדת על חומר שן ולא על שיחזורים (סתימות או כתרים) ולכן תחילה יש לבדוק האם קיימים שיחזורים שלא יאפשרו הלבנה אחידה (בנוסף יש לוודא שאין מוקדי עששת לפני ביצוע ההלבנה).
הלבנת שיניים ביתית ניתנת לביצוע רק תחת פיקוח של רופא שיניים במרפאת שיניים. מידת ההלבנה שאליה ניתן להגיע משתנה ממטופל למטופל אך אם מבוצעת נכון היא יעילה ברוב המוחלט של המקרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדוקטור עדי
סיוון05/03/2010אוכל להגיע אליך למרפאה לראשון לייעוץ ?
תסתכל על שיניי ותמליץ לי על צורת הטיפול ....כמובן שאעשה אצלך
הייעוץ יעלה לי כסף ?
מחכה לתגובה
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן קדמיתספיר01/03/2010
שלום, אני בת 18 והבחנתי שבשן הקדמית שלי יש ממש בצד כתם אפור קטן ,מה זה יכול להיות והאם יש טיפול שיכול להעלים את זה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם אפור
ד``ר עדי אריאלי04/03/2010רוב הסיכויים שמדובר בעששת (חור) המשתקפת ולרוב נראית בצבע אפור. יתכן שמדורב בצביעה חיצונית. בכל אופן דורש בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבת וטיפול שינייםלבנה28/02/2010
שלום
בת 33.
תמיד כשאני באה לשיננית חדשה שואלים אותי האם היתה לי צהבת פעם..?
רציתי לדעת למה שואלים ובמידה והייתה צהבת, מה זה משנה לטיפול?
לא ידעתי שהיתה לי בגיל 7 לא אמרתי בטיפול ניקוי אבן-האם זה מסוכן?
(דרך אגב אין לי מושג אם זה היה A או B...ואף אחד אחר לא יכול לומר כי אין תיעוד).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת
ד``ר עדי אריאלי28/02/2010על פי חוק על הרופא למלא שאלון רפואי לפני טיפול שיניים. הטיפול בחולי צהבת זהה לטיפול בחולים אחרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימה שבורהגילה28/02/2010
שלום!
היתה לי סתימה קוסמתית בצבע שן בין שיניים קידמיות. הרופא עמר שישנה אששת וצריך להחליפה. הוא עשה במקומה סתימה לבנה שרואים אותה, שבר אותה בסוף התהליך וגם סרת לי 2 שיניים קידמיות חזק כך שרגישות בשיניים עלתה והם לא חלקות. המנהל קבע שצריך לעשות את הסתימה מחדש. אבל אני לא רוצה להמשיך במרפאה זות. העם אני יכולה לקבל החזר כספי מלא על סתימה שבורה? וגם למי להגיש תלונה על הנזק הבלתי-אפיך שנגרם לזגוגית השיניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זהו פורום רפואי ולא משפטי
ד``ר עדי אריאלי28/02/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיננית בהריוןנירית28/02/2010
לאחר כתיבת השאלה הקודמת ראיתי שאתם ממליצים לא לטפל במהלך ההריון טיפולים אלקטיביים. האם ניקוי שגרתי ע"י שיננית נחשב לטיפול אלקטיבי? אולי עדיף להימנע ממנו במהלך ההריון ולדחות אותו לאחריו?
אבהיר שחשבתי ללכת לניקוי עכשיו רק משום שאני נוהגת לעשות זאת פעם בחצי שנה, ועכשיו המועד. אין לי כרגע רגישות או כאבים מיוחדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיננית בהריון
ד``ר עדי אריאלי28/02/2010כאמור, סילוק אבנית במהלך הריון (תקין כמובן) חשוב מאוד כדי להמנע מדלקות חמורות ותגובות סוערות של חניכיים שעלולות לגרום לנזק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקוי שיניים בהריוןנירית28/02/2010
אני בשליש שני להריון ורוצה ללכת לניקוי השיניים השגרתי אצל שיננית. במהלך ההריון אני נוטלת מדללי דם (אספירין וקלקסן).
האם יש סיכון כלשהו בניקוי שגרתי בהריון? האם יש סיכון הקשור למדללים? האם צריך להפסיק את המדללים לפני הטיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניקוי שיניים
ד``ר עדי אריאלי28/02/2010ניקוי שיניים בהריון מאוד חשוב מכיוון ששינויים הורמונליים המתרחשים בהריון משפיעים לרעה על רקמת החניכיים ותגובתה לגירויים כמו פלאק ואבנית. מכיוון שאת מקבלת גם קלקסן רצוי לברר עם הרופא המטפל האם יש הוראות מיוחדות לטיפול אצל שיננית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שינייםנירית28/02/2010
רופא השיניים שלי נוהג לעשות צילום רנטגן בכל בדיקה שנתית. כלומר, פעם בשנה אני נחשפת לקרינת הצילום.
רופאי השיניים של חבריי אינם נוהגים כך, ומסתפקים בבדיקה ללא צילום.
מי צודק? האם יש ערך לצילום שנתי (מדובר בשני צילומים בכל פעם) שעולה על הנזק המצטבר של הקרינה? ואולי אין לכך כל הצדקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילומי שיניים
ד``ר עדי אריאלי28/02/2010כמות הקרינה בצילומי דנטליים היא נמוכה מאוד. מקובל לבצע צילומי נשך (זוג צילומים) פעם בשנה לשם ביקורת ומעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בהרדמת איזור מסויים בפהמאיה26/02/2010
שלום רב,
במהלך חיי עשו לי סתימות רבות בשיניים. איני חוששת מן ההליך ובד"כ הוא עובר ללא כאבים או בעיות מיוחדות. יותא מן הכלל הוא המקרה בו נעשית לי סתימה בלסת התחתונה, ובמיוחד בצד שמאל. אז אני מרגישה כאב לאורך כל ההליך, גם לאחר מספר זריקות. בפעם האחרונה שעברתי שם טיפול החדירו את חומר ההרדמה גם בחלק הפנימי של החיך (קרוב ללשון) בטענה שלעיתים באופן זה יש להרדמה אפקט חזק יותר, אך ללא הועיל. שאלתי היא, האם ידועה סיבה לתופעה כזאת ואם יש איזושהי דרך לעקוף את הבעייה. לצערי עליי לעבור עקירה של שן בינה שוכבת באיזור המדובר, ואני חוששת מהכאב שכרוך בכך.
מודה מראש על התייחסותכם,
מאיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קורה לעיתים ששן מעוצבבת מכמה מקורות
ד``ר גלית כהן28/02/2010לעיתים מנסים להרדים במעין זריקת "לחץ" את שורשי השן הספציפית. לגבי עקירת שן בינה כלואה, זה לא יעזור . במקרה קיצוני מרדימים הרדמה כללית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורש + כתראלמוני24/02/2010
היום השלמתי את הטיפול שורש
הרופא שיניים עשה צילום ואמרה שהכל נקי
וקבעה לי ליום שישי לעשות מבנה
אבל שאני מעביר מידי פעם לשון על השן עם הסתימה הזמנית בנתיים יש לפעמים כאבים
קטנים כאלה
זה בסדר לעשות מבנה שהשן לפעמים כואבת לי
הרופאה אמרה שיתכן שיהיה רגישות 3-4 ימים אבל היא קבעה לי למבנה לפני ה3-4 זה בסדר ?<
אשמח לקבל תשובה במהירות האפשרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש ומבנה
ד``ר גלית כהן28/02/2010ככלל מחכים עד שהשן תתייצב, אך יש מקרים בהם יש חשש לשבר השן ואז ממשיכים מהר עם המבנה והכתא הזמני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתרים בשניים קדמיותשימי23/02/2010
שלום רב!
מדובר בשיניים למעלה 7 שיניים קדמיות.רופא השיניים שלי אמר שצריך לעשות 7 טיפולי שורש.
וכתרים.הוא אמר לי שהוא משתמש במתכת חצי אצילה והוא עושה לי גשר של 7 כתרים שלטענתו זה טוב יותר מכתר לכל שן כי כתר לכל שן לא יהיה יציב וחזק....
יש לי כמה שאלות:
1. האם עושים מבנה שעושים טיפול שורש ורק אח"כ עושים כתר? אם כן מהו המבנה?
2. האם זה בסדר לעשות כתרים שהם גשר אחד של 7 שנייים או שעדיף לעשות כתר לכל שן?
מחכה לתשובתכם
תודה מראש
שימי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתרים
חן25/02/2010לפי דעתי כדאי לך בודדים ,זה יותר יפה,וגם אפשר להכנס עם חוט דנטלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגשר או כתרים
ד``ר גלית כהן28/02/2010ככלל כתרים בודדים צחקים טוב יותר את המצב הטבעי, אך יש מקרים רבים בהם מומלץ גשר , למשל במצב של בעיות חניכיים מסויימות ואז הגשר מהווה גם ספלינט פריודנטלי.
בכל מקרה לא ניתן לענות ללא בדיקת השיניים במקרה זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נגע בחיך עליוןרון23/02/2010
שלום רב,
הצגתי את השאלה גם בפורום פה ולסת.
מזה כחודש אני סובל ממעין נגע בחיך העליון הקשה בקרבת השיניים. ההרגשה היא של כמעין יבלת על פני החיך, ממש כאילו יש מעין טלאי על החיך, עם שוליים בולטים. היום גם אחד הקצוות התנפח קלות.
הייתי בטיפול אצל רופא שיניים לפני כשלושה שבועות והוא הסתכל על זה ואמר שזה נראה לו לא בעייתי ויחלוף תוך כשבועיים. עברו כשלושה שבועות מאז וזה עדיין נשאר באותו גודל והיום אפילו התנפח. אני מרגיש את זה בעיקר בעזרת הלשון.
מה זה יכול להיות?
בתודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לפנות למומחה
ד``ר גלית כהן28/02/2010לרפואת הפה או מומחה לכירורגיה פה ולסת שיבדוק בדיקה קלינית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לד"ר עדי אריאלי וד"ר גלית כהן שלוםאיתן23/02/2010
לפני כחצי שנה עשיתי סתימות לבנות בכ-6 שיניים.
מאז שעשיתי את אחת הסתימות שמתי לב שכל דבר שאני אוכל "נתקע" בין השיניים האחוריות, במקום בו עשיתי את אחת הסתימות. מדובר גם במזון רך כגון ירקות וגם במזון קשה כגון גרעינים (קצח, שומשום, גרעיני פסיפלורה וכו').
יש לציין שתופעה זו לא הייתה קיימת טרם ביצוע הסתימה.
שאלתי היא האם ניתן לבצע תיקון כלשהו לסתימה בכדי שלא יתקע אוכל בין השיניים, ומן הסתם יגרום להיווצרות חורים נוספים. במידה וניתן לבצע תיקון כזה-האם רופאת השיניים שעשתה לי את הסתימה צריכה לגבות תשלום נוסף על התיקון?
שאלה נוספת היא האם ריח רע מהפה יכול להיגרם כתוצאה מביצוע הסתימות או מחומר כלשהו שרופאת השיניים השתמשה במהלך טיפולי השיניים.
בתודה מראש,
איתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודת מגע פתוחה מדי
ד``ר גלית כהן28/02/2010קורה לעיתים בעת ביצוע שחזור בין שיניים שנותרת נקדת מגע פתוחה בין השיניים. מומלץ לחזור למרפאה לתיקון. ניתן בהחלט לתקן זאת עי שינוי צורת נקודת המגע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יששור שינים בזמן קצר.מתוסכלת23/02/2010
שלום, אני מתחתנת עוד כשלושה חודשים וכרגע מתחילות לצוץ לי שיניי הבינה בלסת העליונה. מה שקורה זה שהן דוחפות לי את השיניים הקדמיות ואלה מתעקמות. האם יש אפשרות למנוע את ההתעקמות בזמן קצר? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיני בינה
ד``ר גלית כהן28/02/2010אם הגורם אכן שיני הבינה ניתן לעקור אותן.
אין יישור שיניים בזמן כה קצר, אלא אם כם באמת מדובר בתועה מינורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלים בשיניםשוש21/02/2010
יש לי שתי שאלות :
1. נאמר לי ששתל שלא נקלט, אין לו החזר כספי. האם זה אומר שעלי לשלם כל שתל שהוחלף
במקומו (?)
2. האם השתלים שנעשים בשני צידי הפה במקום השיניים הטוחנות בחלק התחתון של הפה לא
מוחלפות על ידי שיניים זמניות עד תום הטיפול, או רק במקרה שההשתלה נעשית בחזית הפה
הן מוחלפות על ידי שיניים זמניות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתלים
ד``ר גלית כהן28/02/2010הנושא הכספי נקבע עי כל מרפאה ומרפאה. אין חוקים לכך.
שתלים באזור אחורי - עד לקליטתם ניתן להכין תותבת זמנית, אך בד"כ אם היה קיים חסר השיניים מקודם מוותרים על התותבת מטעמי נוחות המטופל. תותבת היא אביזר לא ככ נוח והרבה אנשים לא משתמשים בתותבת אם השימוש בה אינו הכרחי, אבל זו בחירה שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




