מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאביי שיניים נודדים משן לשן.מורן אלפסי01/04/2010
שלום רב לדוקטור אריאלי וכהן.
בעיתי סבוכה , ובטוחני שתהווה אתגר עבורכם:אני בת 32 בחורה בריאה ,נשואה ואם לשתי בנות, מורה במקצועי.
מזה 3 שנים ,סובלת מכאבי שיניים בשיניים שונות. זה התחיל משן טוחנת שהתגלה בה סדק, עבר לטיפול שורש בצד השני של הפה, ונדד לשיניים שונות, כולן טוחנות,
במהלך התקופה הזו , עברתי טיפוליי שורש נוספים וגם עקרתי 7 שיניים, חלקן כאבו לי בצורה נוראית, חלקן עם סדקים וחלקן כתוצאה מעששת...
הגעתי לטובי מומחי השיניים, למרפאת פה ולסת ברמב"ם, משם הופנתי למרפאת כאב , כשהאבחון הוא בעייה עיצבית ניורולוגית.
כיום אני מטופלת אצל מומחית לרפואת הפה שהפנתה אותי לבי"ח הדסה, אל הכוהן הגדול- פרו' שרב
,שנתן לי טיפול תרופתי -גבאפיינטן במינון נכבד.
במקביל ביקרתי אצל ניורולוג שייעץ לי להתחיל טיפול "בטריל "בעבר ,וכעת ב" למיקטל",מכיוון שהטריל לא מתאים לכדוריות הלבנות שבדם שלי...
כעת אני עתידה לעבור שתי עקירות נוספות מכיוון שהשיניים הנ"ל "גמורות" כלשון הרופאה שלי.
ברצוני לציין שאני מטופלת אצל טוביי הרופאים ואינני רואה את הסוף...
אין לי איכות חיים, אני מוצאת את עצמי מסתובבת עם מסטיקים כל היום ,כי זה מקל עלי , ולו במעט את הכאב.כל הזמן יש לי כאבים בשיניים האחוריות , אני בחרדות וכך גם כל הסובבים אותי!
הלוואי ותוכלו לייעץ לי, לתת לי כיוון נוסף!!!
בתודה מראש, מורן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אם כבר הגעת לפר' שרב
ד``ר גלית כהן04/04/2010באמת שאין באפשרותי להוסיף עוד דבר. את באמת ביידיים הכי מקצועיות שיש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טעם מר בפה ושן שבורהדליה01/04/2010
לפני מספר ימים נשברה לי שן. הלכתי לרופא שיניים שיישר את השן, צילם ואמר שיש סדק קטן. כמו כן הוא אמר שניתן להשלים את השן או להשאיר אותה ככה. מאז יש לי טעם מאוד רע בפה, טעם מר, לא משנה מה אני אוכלת, כמה אני מצחצחת שינים עדין יש לי את אותו טעם (לעיתים גלים חזקים יותר). דברתי עם הרופא שוב שאמר שצריך להשלים את השן.
האם יכול להיות שהשן השבורה מתחילה להתפורר?ממה הטעם המר? האם השלמת השן תעצור את הטעם?
אודה לתשובה
חג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הטעם לא קשור לשבר
ד``ר גלית כהן04/04/2010אולי את מצחצחת פחות באשור בגלל הרגישות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- על ריח פה וסודה לשתייהגיל31/03/2010
הי,
לאור היעילות (גם אם הזמנית) של סודה לשתייה בנטרול ריחות רעים (כלשהם, וגם ריחות פה), רציתי לדעת האם ידוע על ניסיון שנעשה פעם ליצור כדורי סודה לשתייה למציצה, אשר יאפשרו נטרול ריחות פה באופן נייד ונוח. האם יש בעיה בריאותית בפתרון שכזה? האם בליעת סודה לשתייה ע"י מציצת כדורים מסוכנת לגוף?
אני יודע שזו שאלה קצת מוזרה, אבל מכיוון שאני נלחם בריח הפה שלי כבר 15 שנה, הכל קביל..... וזה דווקא נשמע הגיוני לשם שינוי.
תודה, גיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איני מכירה כדורי סודה לשתיה
ד``ר גלית כהן04/04/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת שן דמויית ציפורן ליד שן קיימתטליה30/03/2010
שלום רב,
לאחרונה התחילו לי כאבים באיזור השיניים התחתונות של הפה, בצד ימין, בין אחת השיניים הבחנתי בצבע מעט אפור,
צחצחתי היטב, השתמשתי במי פה והקפדתי על הגיינת המקום.
כעבור מס' ימים עברו הכאבים, אולם אכילה על השן גרמה ללחץ באיזור והרגשת כאב
יש לציין שזוהי שן בצד התחתון של הפה בצד ימין, שעברה סתימה לבנה בעבר.
בנוסף, הבחנתי במשהו דמוי חתיכת ציפורן שצומח מהחניכיים ליד השן עם הסתימה והוא בצבע אפרפר.
כרגע יש לי כאבים רק שאני אוכלת על האיזור.
מה הסיבה להם ומהי התופעה שאני חווה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריך בדיקה וצילום
ד``ר גלית כהן04/04/2010יכול להיות שהתפרקה הסתימה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים חסרות ורווח בין השינייםשירז29/03/2010
שלום.. אני בת 14 וחסרות לי שני שיניים קדמיות לפני הניבים.. זה גורם לרווח גדול בין שני השיניים הקדמיות האם אני יכולה לעשות ניתוח כלשהו כדי להשלים את השיניים החסרות או שאני צריכה לעשות גשר..
מה אתם ממליצים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסר שיניים
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010כדאי לבצע שחזור זמני עד לסיום גדילת הפנים והלסתות (בנשים מדובר בגיל 18-20) ורק אז לבצע גשר על שיניים או על שתלים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלטרוקסין וזריקת הרדמהרינת28/03/2010
האם מי שלוקח אלטרוקסין (תרופה לבלוטת התריס) מקבל זריקת הרדמה אחרת מאשר יתר האנשים? פעם קראתי שמזריקים זריקת הרדמה ללא אדרנלין למי שלוקח את התרופה הנ"ל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלטרוקסין
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010למטופלים עם תת פעילות בלוטת של בלוטת התריס ניתן לתת חומר הרדמה עם אדרנלין. הבעייה היא במטופלים עם יתר פעילות של בלוטה זו שאז אסור אדרנלין (בעיקר בכאלה שאינם מאוזנים). יש רופאים שמעדיפים לתת הרדמה ללא אדרנלין בשני המקרים כדי "ללכת על בטוח" ובהנחה שפעילות הבלוטה אינה מאוזנת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמח לי בפה ליד השיניים...גלי אלאיזה27/03/2010
היי,
לפני מס' ימים החלו לי כאבים בפה, בנוסף כאבים באוזן הקרובה לאזור ובגרון..
עכשיו שאני פותחת את הפה אני רואה משהו לבן ומבצבץ שצמח לו ליד השן האחרונה שליבצד ימין (שם גם היו לי הכאבים באוזן),בהתחלה הייתי בטוחה שמדובר בשן בינה, עכשיו אני כבר לא בטוחה, מכיוון וכאשר אני נוגעת אני שמה לב שזה מאוד רך וזז לאיזה כיוון שאני מזיזה אותו.
אני ממש רוצה לדעת במה מדובר זה די מלחיץ אותי, כיוון ועכשיו זה ממש לא נראה כמו שן בינה,אולי זה משהו גידולי?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגשת להיבדק אצל רופא השיניים
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בשן לאחר טיפול שורש ראשונירינת27/03/2010
לפני 4 חודשים רופא השיניים קבע שצריך טיפול שורש בשן שלא כאבה בכלל. הלכתי אליו כי היתה רגישות לחום וקור. עשיתי טיפול שורש ראשוני ומסיבות שאינן תלויות בי עדיין לא עשיתי את הטיפול השני. מאז הטיפול השן כואבת ואני נמנעת מלנגוס איתה.
האם זה נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב לאחר טיפול שורש
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010רצוי לחזור לסיים את הטיפול. הפסקת הטיפול באמצע עלולה לגרום לזיהום מחודש ולכאבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשהלי27/03/2010
יש לי כאבים בשיניים התחתונות בפנים על החניכיים הפנימיות לשיניים התחתונות ממהזה נובע?יש לציין שאני מטפלת בקביעות בשיניים ומשתדלת לשמר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איני יכול לענות ללא בדיקה
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיננית עם גז צחוקמיכל26/03/2010
שלום,
האם בארץ יש שינניות (למבוגרים) העובדות עם גז צחוק ? האם אפשר בבקשה להפנות אותי לכאלה (חיפוש באינטרנט מביא תוצאות של רופאי שיניים המטפלים בגזז צחוק) ?
תודה וערב טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גז צחוק
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010בשימוש בגז צחוק רופא שיניים חייב להיות נוכח בטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיוון במשחות שינייםשמוליק25/03/2010
לרופאים שלום,
האם יש ערך מוסף/חסרון בלגוון עם משחות שיניים מסוגים שונים (הלבנה/ סנסטיב/חניכיים רגישות וכו') וחברות שונות?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחות שיניים
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010כדאי לבחור משחת שיניים שמתאימה לך ולהתמיד איתה. שאל את רופא השיניים או השיננית שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בשן 35טליה25/03/2010
שלום רב!
השבוע נשברה לי שן 35 בחלקה התחתון צמוד לחניכיים, השבר יצר חור גדול - רופא השינים הצליח להחדיר את הדוקרן כולו לתוך החור- הדבר לא כאב כלל!
נקבע שעלי לעבור טיפול שורש ( השורש מת) + מבנה וכתר , אולם בנוסף עלי לעבור גם ניתוח להארכת כותרת - מה פרוש הדבר? האם זה כואב ? ( תפרים וכו) ומהי העלות של ניתוח מעין זה?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הארכת כותרת
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010הארכת כותרת מבוצעת כאשר יש צורך בכותרת ארוכה יותר לשם ביצוע כתר- כמו במקרה שלך שבו כנראה ששבר השן עמוק לכיוון החניכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עד כמה החיטוי במגבונים יעיל?גל23/03/2010
דר' שלום.
הייתי אתמול במרפאת שיניים פרטית באזור מגורי (מרפאה מאוד נחשבת ומוכרת),
וביצעתי שם ניקוי אבן - אצל השיננית.
שמתי לב שלפני ששכבתי על מיטת הטיפול, השיננית הוציאה ערכת עבודה סגורה ומנוליינת,
שעברה סטריליזציה (אפילו העזתי לשאול אותה), אבל לגבי שאר המכשירים שמחבורים
להם כבלים (כמו כבלי חשמל), היא ביצעה חיטוי בעזרת מגבון שלדבריה זהו מגבון חיטוי.
במהלך הטיפול - יצא לי דם (לא בכמויות - אבל דם), ושקמתי להתארגן ללכת ראיתי אותה
מנקה שוב את המכשירים עם המגבון חיטוי.
שאלתי היא: האם המגבון חיטוי שמשתמשים במרפאת שיניים אכן מחטא ב - 100% ???
אני יכולה להיות רגועה, כי רק לחשוב שלפני היה אדם שגם לו ירד דם מהחניכים,
עושה לי הרגשה רעה מאוד.
אנא ממך תשובתך הכנה - תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיטוי
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010במרפאות שיניים משתמשים במגבונים מיוחדים המיועדים לחיטוי כלים ומשטחים ומכילים אלכוהול, מי חמצן וכלורהקסידין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחרונה סתימות לא מחזיקות מעמדורד23/03/2010
בס"ד
שלום וברכה,
אני בת 48. יש לי סתימות ברוב השיניים, חלקם טיפולי שורש ו- 3 כתרים.
בשנה-שנתיים האחרונות סתימות לא מחזיקות מעמד: נופלות, נשברות.
לדוגמא:
סתימה נשברת אחרי חודשיים (הרופא עשה חדשה חינם),
כתר נופל אחרי חודש (הרופא עשה חדש ללא תשלום).
ממה זה יכול לנבוע?
האם זה משהו שקשור לגיל (שהשיניים נחלשות)?
האם יש לך המלצה לשיפור המצב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איני יכול לענות ללא בדיקה
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים שחורים בשינייםמורן23/03/2010
יש לי כתמים שחורים בשיניים כבר זמן מה אני הולכת לשיננית כל שנה
וזה יורד. אני חושבת שזה נקרא חיידק כרומטופורמי (צבען). האם זה מדבק?
קיבלתי תשובות סותרות מהשינניות שלי
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים שחורים
ד``ר עדי אריאלי29/03/2010מדובר בחיידקים המשאירים עקבות של פיגמנטים שחור. מלבד העניין האסתטי, מדובר בחיידקים דווקא מועילים בכך שהם גוברים על חיידקי העששת. כמו עששת גם זנ מדבק מפה לפה. הטיפול הוא ביקורים יותר תכופים אצל השיננית להסרת הכתמים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיידקים כרומטופורמים - צבעניים
מוטרדת02/11/2010א. האם גם לאחר ניקוי השיניים אצל שיננית, יש סיכוי להדבקה?
ב. האם ידוע לכם על מקרים בהם התופעה חלפה?
ג. האם ניתן להדביק גם משתיה באותה כוס? או מגע בין מברשות שיניים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




