מיפוי לב ספקט תליום - מיבי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מיפוי לב ספקט תליום - מיבי
    dani
    25/12/2015

    שלום

    בן 41, לא מעשן, כולסטרול גבולי מעט גבוה, עודף משקל, לא סוכרתי.
    לח"ד אצל הרופא 125/85 (בבית בחלק מהמדידות גבוה יותר).

    נשלחתי ע"י קרדיולוג למיפוי לב ספקט תליום.

    שאלות לבדיקה:
    RISK FACTORS SHORTNESS OF BREATH EKG QS IN ANTERIOR WALL RULE OUT CORONARY ARTERY DISEASE

    1. ידוע לי על היפוך גלי T אצלי (לא משהו חדש), האם הכוונה לזה או שיש עוד ממצא?

    2. מה ההבדל בין מיפוי לב לצנתור וירטואלי?

    3. האם מיפוי לב כולל גם בדיקת מאמץ ((אק"ג במאמץ) כמו בדיקות המאמץ הרגילות?

    4. מבחינת קרינה, מה יותר בעייתי? מיפוי או צנתור וירטואלי?

    5. בבדיקת אקו אחרונה יש עיבוי מחיצה ודופן אחורית של חדר שמאל. האם יש לזה קשר או שזה עניין אחר?

    תודה ושבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מיפוי לב ספקט תליום - מיבי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפוי לב ספקט תליום - מיבי - תגובה

    ד``ר רוברט הפנר
    25/12/2015

    שלחו אותך למיפוי כי התלוננת שקשה לך לנשום ולפי האקג עברת מתי שהוא אוטם קדמי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפוי לב ספקט תליום - מיבי

    dani
    27/12/2015

    שלום

    בדיקת אקו במאמץ יכולה לספק את האינפורמציה שמספק מיפוי לב?
    האם אקו במאמץ זו בדיקה מקובלת לחשד למחלה כלילית?

    אם מזהים במיפוי בעיה כלשהי, השלב הזה זה צנתור? א"כ מדוע לא מפנים מראש לצנתור וירטואלי כדי לראות את מצב העורקים?

    תיאורטית יכול להיות שחוויתי אוטם מתישהו במשך שנות חיי ולא ידעתי על כך, ומבלי שהיו לזה סימנים בבדיקות הא.ק.ג. שעשיתי במשך השנים?

    ושאלה אחרונה, במידה ובמיפוי לב רואים אזור בלב שלא מקבל אספקת דם טובה, האם אפשר לדעת בבירור אם מדובר באוטם ישן שממילא לא ניתן לטפל בו או שזה אוטם שניתן לטפל בו באמצעות צנתור וכדו'.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפוי לב ספקט תליום - מיבי - תגובה

    ד``ר רוברט הפנר
    27/12/2015

    אין הבדל בין אקו במאץ, מיפוי או צנתור וירטואלי. לא לכל אחד כל הבדיקות הללו מתאימות.
    האקו (מנוחה / מאמץ) והמיפוי מגלים אוטם חדש / ישן.
    אוטם זהו שריר לב שמת ואיננו מטפלים בו
    בצנתור מטפלים בעורקים שמספקים דם לשריר לב חי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפוי לב ספקט תליום

    dani
    27/12/2015

    ערב טוב

    אני מעריך מאוד את הסבלנות וההתייחסות לשאלות.
    המחשבה שבגילי הצעיר יחסית עברתי אוטם ועוד מבלי שהייתי מודע לכך די מטרידה.

    אם אקו במאמץ נותן תמונה דומה למיפוי, מדוע מראש לא שולחים לאקו במאמץ שאין בו קרינה כלל במקום למיפוי שכרוך בקרינה?

    בהפניה למיפוי הרופא רשם:
    SHORTNESS OF BREATH EKG QS
    מה המשמעות של זה?
    והאם זה מצביע בוודאות על אוטם?
    זה אומר שהלב שלי לא תקין?
    והאם יש לזה קשר לגלי T הפוכים שיש לי מזה שנים?

    המיפוי יכול לתת מידע גם לגבי מתי היה האוטם? או שלא ניתן כלל לדעת האם זה בשנים האחרונות או אפילו הרבה זמן קודם?

    ושאלה לסיום. האם ובמידה ואכן היה לי אוטם, זה בוודאות קרה כתוצאה מטרשת בעורקים או שיכול לקרות גם מסיבות אחרות שלא קשורות לרמות שומנים ולחץ דם?

    שוב, מעריך מאוד.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיפוי לב ספקט תליום - תגובה

    ד``ר רוברט הפנר
    27/12/2015

    אני מבין שבסה״כ עשית אקג. אז מה? אף אחד עוד לא קבע שקרה לך משהו בלב.
    לגבי שאלתך למה מיפוי ולא אקו אתה צודק. תשאל את מי שהפנה אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו