מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מיפוי לב ספקט תליום - מיביdani25/12/2015
שלום
בן 41, לא מעשן, כולסטרול גבולי מעט גבוה, עודף משקל, לא סוכרתי.
לח"ד אצל הרופא 125/85 (בבית בחלק מהמדידות גבוה יותר).
נשלחתי ע"י קרדיולוג למיפוי לב ספקט תליום.
שאלות לבדיקה:
RISK FACTORS SHORTNESS OF BREATH EKG QS IN ANTERIOR WALL RULE OUT CORONARY ARTERY DISEASE
1. ידוע לי על היפוך גלי T אצלי (לא משהו חדש), האם הכוונה לזה או שיש עוד ממצא?
2. מה ההבדל בין מיפוי לב לצנתור וירטואלי?
3. האם מיפוי לב כולל גם בדיקת מאמץ ((אק"ג במאמץ) כמו בדיקות המאמץ הרגילות?
4. מבחינת קרינה, מה יותר בעייתי? מיפוי או צנתור וירטואלי?
5. בבדיקת אקו אחרונה יש עיבוי מחיצה ודופן אחורית של חדר שמאל. האם יש לזה קשר או שזה עניין אחר?
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי לב ספקט תליום - מיבי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר25/12/2015שלחו אותך למיפוי כי התלוננת שקשה לך לנשום ולפי האקג עברת מתי שהוא אוטם קדמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי לב ספקט תליום - מיבי
dani27/12/2015שלום
בדיקת אקו במאמץ יכולה לספק את האינפורמציה שמספק מיפוי לב?
האם אקו במאמץ זו בדיקה מקובלת לחשד למחלה כלילית?
אם מזהים במיפוי בעיה כלשהי, השלב הזה זה צנתור? א"כ מדוע לא מפנים מראש לצנתור וירטואלי כדי לראות את מצב העורקים?
תיאורטית יכול להיות שחוויתי אוטם מתישהו במשך שנות חיי ולא ידעתי על כך, ומבלי שהיו לזה סימנים בבדיקות הא.ק.ג. שעשיתי במשך השנים?
ושאלה אחרונה, במידה ובמיפוי לב רואים אזור בלב שלא מקבל אספקת דם טובה, האם אפשר לדעת בבירור אם מדובר באוטם ישן שממילא לא ניתן לטפל בו או שזה אוטם שניתן לטפל בו באמצעות צנתור וכדו'.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי לב ספקט תליום - מיבי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר27/12/2015אין הבדל בין אקו במאץ, מיפוי או צנתור וירטואלי. לא לכל אחד כל הבדיקות הללו מתאימות.
האקו (מנוחה / מאמץ) והמיפוי מגלים אוטם חדש / ישן.
אוטם זהו שריר לב שמת ואיננו מטפלים בו
בצנתור מטפלים בעורקים שמספקים דם לשריר לב חי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי לב ספקט תליום
dani27/12/2015ערב טוב
אני מעריך מאוד את הסבלנות וההתייחסות לשאלות.
המחשבה שבגילי הצעיר יחסית עברתי אוטם ועוד מבלי שהייתי מודע לכך די מטרידה.
אם אקו במאמץ נותן תמונה דומה למיפוי, מדוע מראש לא שולחים לאקו במאמץ שאין בו קרינה כלל במקום למיפוי שכרוך בקרינה?
בהפניה למיפוי הרופא רשם:
SHORTNESS OF BREATH EKG QS
מה המשמעות של זה?
והאם זה מצביע בוודאות על אוטם?
זה אומר שהלב שלי לא תקין?
והאם יש לזה קשר לגלי T הפוכים שיש לי מזה שנים?
המיפוי יכול לתת מידע גם לגבי מתי היה האוטם? או שלא ניתן כלל לדעת האם זה בשנים האחרונות או אפילו הרבה זמן קודם?
ושאלה לסיום. האם ובמידה ואכן היה לי אוטם, זה בוודאות קרה כתוצאה מטרשת בעורקים או שיכול לקרות גם מסיבות אחרות שלא קשורות לרמות שומנים ולחץ דם?
שוב, מעריך מאוד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי לב ספקט תליום - תגובה
ד``ר רוברט הפנר27/12/2015אני מבין שבסה״כ עשית אקג. אז מה? אף אחד עוד לא קבע שקרה לך משהו בלב.
לגבי שאלתך למה מיפוי ולא אקו אתה צודק. תשאל את מי שהפנה אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
נטילת כדורים וקיום יחסי מין
תוצאות בדיקות אקו וארגומטריה - האם יש מה לחשוש?
פיענוח בדיקת אקו לב אישה בת 73
מיפוי לב ו-hot spot במעיים מה זה אומר?
הפרעת SVT היא גורם סיכון בקורונה?
דליפה קלה-בינונית במסתם מיטראלי וקורונה
הידבקות בקורונה וסיבוכים לבביים
האם יש צורך בנטילת אספירין?
וירוס קורונה - אזהרת משרד הבריאות וקבוצות סיכון
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



