תוצאות אקו לב במאמץ

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תוצאות אקו לב במאמץ
    לילך
    10/03/2017

    שלום ,
    אני בת 60, עם קרישיות בדם ולחץ דם גבוה שכרגע מאוזן בעזרת תרופות. הופניתי לבדיקת אקו לב במאמץ .

    התרופות שאני לוקחת הן :
    * טריטייס
    *קרטיה
    * ויטמין די.
    * בי קארד ( שעזר להורדת ההומיציאסטין)
    * ובקרוב אתחיל לקחת ליפיטור 10.

    תוצאות בדיקת האקו לב במאמץ הן אלו :

    גורמי סיכון:
    גורמי הסיכון של הנבדק כוללים כולסטרול גבוה , יתר לחץ דם והסטוריה משפחתית של מחלה כלילית.
    הופנה לבדיקת אקו במאמץ (Stress Echo):
    ריבוי גורמי סיכון והפרעת קרישתתיות
    היסטוריה קרדיווסקולרית:
    - No known CAD
    אקג במנוחה Rest ECG
    קצב סינוס. חסם חלקי בצרור ההולכה הימני.
    אקו במנוחה Rest Echo
    חדר שמאלי בגודל תקין , עם התכווצות גלובלית תקינה , דפנותיו בעובי תקין , תבנית המילוי תקינה. חדר ימין בגודל ותפקוד
    תקין. עליה שמאלית מורחבת . תפקוד המסתמים תקין, לא הודגמה עקומת TR להערכת לחץ דם ראתי .
    Left ventricle
    End-diastolic diameter: 4.7 cm End-systolic diameter: 2.6 cm
    Interventricular septum thickness: 0.8 cm Posterior wall thickness: 0.9 cm
    Visually estimated LVEF 60 % Estimated LV mass index: 70 g/m²
    Estimated LV mass: 132 g
    Left atrium
    A-P diameter: 4.2 cm End-systolic area: 20 cm²
    Aorta
    Aortic root / sinuses: 3.0 cm
    Proximal ascending aorta: 3.0 cm
    LV filling
    Mitral inflow
    Peak E-wave: 86 cm/s Peak A-wave: 83 cm/s
    E/A ratio: 1.0 Deceleration time: 149 msec
    Tissue Doppler
    S' velocity (septal): 8 cm/s S' velocity (lateral): 8 cm/s
    E' velocity (septal): 7 cm/s E' velocity (lateral): 9 cm/s
    E/e' ratio (septal): 12.29 E/e' ratio (lateral): 9.56

    מאמץ Stress
    Stress type: מאמץ
    Max predicted heart rate 160
    % of max predicted heart rate 86
    Stress protocol: מאמץ - Bruce
    Stage Time (min) METs Speed / Slope
    (mph/deg)
    Heart rate
    (bpm)
    Blood pressure
    (mmHg)
    0.0 0.000 71 140/80
    1.0 3.000 4.8 1.7/10.0 117 140/80
    2.0 5.000 7.0 2.5/12.0 137 160/80
    Recovery 5 80 130/80
    הבדיקה הופסקה עקב השגת דופק המטרה
    ללא כאבים בחזה במהלך הבדיקה.
    אקג במאמץ: ללא עדות אלקטרוקרדיוגרפית לאיסכמיה

    אקו במאמץ Stress Echo
    באקו מיד בסיום מאמץ התפקוד הגלובלי משתפר , ללא עדות לירידה בתפקוד איזורי .

    סיכום Summary
    מבחן אקו במאמץ ללא עדות לאיסכמיה.
    חדר שמאלי בגודל תקין עם תפקוד גלובלי ואיזורי תקין במנוחה ומיד בסיום מאמץ .

    אני אפנה עם התוצאות כמובן לרופא של קופ"ח , הרופא ששלח אותי , אך רציתי לשאול אם יש בתוצאות משהו מטריד ? ובעיקר זה :
    א. " עליה שמאלית מורחבת".
    ב. " קצב סינוס. חסם חלקי בצרור ההולכה הימני."


    תודה על הכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות אקו לב במאמץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקו במאמץ

    ד``ר רוברט הפנר
    10/03/2017

    תוצאת הבדיקה כפי שרשמת בדיקה תקינה אבל אני חייב
    לציין שהטיפול בויטמינים להפחתת הומוציסטיין מיותר ואפילו לא נכון.
    הומוציסטיין גבוה הוא סמן (marker) בלבד לסיכון לבבי. לכן לא מטפלים בו אלא בגורמי הסיכון ואם הכולסטרול גבוה חבל שלא התחלת ליפיטור הרבה שנים קודם.
    האנשים שטופלו בשילוב הויטמינים (Tricardia) סבלו מיתר ממאירויות באופן מוזר ולא מוסבר ולא הייתה להם הפחתה בתחלואה קרדיווסקולרית.
    לכן בשנים האחרונות ישנה הבנה שאין לטפל ברמות הומוציסטאין גבוהות אלא במיקרים מאוד בודדים ובאישור המטולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לתשובה

    לילך
    10/03/2017

    תודה על תגובתך ,
    בעניין ההמוציסטאין :
    הערכים שלי היו לפני 7 חודשים :
    16.40 (4.00-15.00)
    לפני כשמונה חודשים התחלתי להשתמש בהוראת המטולוג בטריקרידה ( עכשיו אני משתמשת בבי קרדיה - שהרכבו זהה לטריקדריה . ובבדיקת הדם האחרונה שבעברתי לפני כחודש היתה ירידה משמעותית בערכי ההומוציאסטין :
    8.47 ( 4.44-13.56 ) - כנראה שערכי הנורמה שונו במעבדה, כלומר בסך הכל היתה ירידה בערכים .
    בעניין הסטטינים:
    בתחילה נתנו לי סטטור 5 - אבל לא היתה השפעה לכך השפעה טובה , גם הכולסטרול לא ירד וגם היו לי כאבים ברגליים.
    עכשיו עלי לנסות ליפיטור שלא בטוח אם לא יחזרו כאבי הרגליים, ואני מנסה לשנות את התזונה שלי ולראות מה תהיה ההשפעה על מצב הכולסטרול בדם .

    כרגע מאוד מטריד אותי מה שכתבת בהקשר ליתר ממאירויות לנוטלי הויטמינים.

    שוב אודה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעות

    ד``ר רוברט הפנר
    10/03/2017

    ברור שעם טריקרדיה ההומוציסטיין יירד אבל זה חסר כל ערך כפי הסברתי קודם. ברמות שהיו לך ההמטולוג טעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אז האם עדיף

    לילך
    10/03/2017

    להפסיק עם הטריקרדיה ולהתחיל לקחת את הליפיטור (10) ? האם כך עדיף ?

    אני מאוד מודה לך על ההענות למענה לשאלותי , חן חן .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו