הפרעות קצב בן 26

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעות קצב בן 26
    חנניה
    20/03/2017

    שלום וברכה,

    בן 26 במשקל תקין וגובה 1.9.
    מגיל 14 לאחר נטילת ריטלין LA סובל מהתקפי יתר לחץ דם עד היום (לא מטופל תרופתית) טענה לאחר בירור מקיף שמערכת הסימפתית רגישה אצלי ועקב סטרס/לחץ/חרדה לחץ הדם עולה משמעותית עד 190/100.
    בבירורים רפואיים נשללו כל בעיות בכליות, איסוף לקטאכולמינים תקין, בדיקות דם ולבוטת תריס-תקין.

    תוצאות מבחן ארגומטריה במאמץ- תקין כושר טוב, תגובת לחץ דם תקינה, ללא תלונות לבביות, אין עדות לאיסכמיה במאמץ שבוצע, הדיקה תקינה הגיע לדופק מאמץ 85%.

    הולטר לחץ דם-תקין עליות מזעריות ללא עדות לבעיה קבועה.

    הולטר לב-מהירות מינימאלית-49 בלילה.
    מקסימלית-116.
    ממוצע-66.
    נצפה אירוע אחד של סינוס טכידרקדיה בשעה 14:00 עד 116 פעימות.

    אקו דופלר לב-תקין לחלוטין.
    כל המסתמים תקינין והלב בגודלו תקין.
    אין עדות לנוזל פריקרדיאלי.
    דפנות עובי תקין.
    תפקוד דיאסטטולי חדר שמאל-תקין.
    פרוזדורים וחדרים תקין בגודלם.
    חדר ימין תקין בגודל ותפקוד.

    כלל הבדיקות ברוך ה' תקינות!
    למרות זאת מידי פעם הנני מרגיש פעימות מוקדמות.
    ולאחרונה חש תחושת של "פרפור" בלב למשך 5-6 שניות עם תחושת מחנק בגרון וקצה הלב חוזר להיות רגיל כמו שהיה בשנייה אחת.
    ממש הרגשה של דופק בעוצמה חלשה במהירות של 160 פעימות לפחות למשך כמה שניות וברגע אחד הכל נעלם והדופק חוזר להיות 60.
    מה האבחנה לדברים מסוג זה?? בהולטר לא מוצאים כלום.

    כל מה שאני מתאר מגיע ללא מאמץ ובעיקר במצב שכיבה וללא כל לחץ או סטרס.
    הפעימות המוקדמות הן מידי פעם ופחות מטרידות אותי מאחר והנני יודע כי הן על רקע של לחץ ומתח.
    ברצוני להוסיף ולהגיד כי אני באמת בחור לחוץ וחיי חיים מלאי מתח ועצבים לצערי, לומד באוניברסיטה ועובד המון.
    האם כל הענין באמת על רקע של לחץ ומתח או שאולי ומדובר בעניין לבבי.

    כל הבדיקות לאורך התקופה מגיל 14 תקינות לחלוטין!
    ואני מבצע מדידות של לחץ דם בבית לעיתים קרובות וגם במרפאה בקופת החולים והוא תקין כברכ מאחר ולמדתי להתמודד עם עניין החרדה.
    אבל בקשר ללב אני קצת מוטרד מבעיות.
    אשמח לעזרתכם ועצתכם בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות קצב בן 26

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    20/03/2017

    כדי לאבחן האם הארועים של דופק בקצב 160 נובעים מהפרעת קצב צריך להקליט את קצב לב באותו זמן. לשם כך קיים מכשיר בשם לופ רקורדר שניתן לקבל למשך חודש או יותר ולהקליט רישום אקג בזמן הסמפטומים. יש לפנות לקרדיולוג לשם קבלת הפניה למכשיר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם הגיוני

    חנניה
    20/03/2017

    האם הגיוני שלאור כל התוצאות התקינות לאורך השנים מדובר באירועים על רקע לחץ וחרדה בלבד?
    או שאולי אכן מקרים כאלו אכן קשורים בבעיות לבביות?
    זה מופיע ממש לעיתים רחוקות ובעיקר בזמנים של "אחרי" לחץ אוב בזמן של סטרס.
    אני מרגיש היפוכונדר ממש לאור כל זה שהבדיקות תקינות ואני עדיין באמת מרגיש את הקפיצות האלו בדופק למשך מספר שניות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    20/03/2017

    יתכן שנובע מלחץ אבל כדי להיות בטוח צריך לתעד רישום אקג בזמן סמפטומים כפי שהסברתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו