שאלה-דופק גבוה וסכנת חיים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה-דופק גבוה וסכנת חיים
    שואלת
    13/08/2017

    שלום,
    בת 28,לא מעשנת,ללא עודף משקל.סובלת מספר שנים מקצב לב מהיר שמתגבר בכל מאמץ קל.בדיקות דם תקינות,אקו לב במאמץ תקין,הולטר לב תקין,מבחן מאמץ תקין.קרדיולוגים רבים אומרים שהם מכירים את התופעה ושזה לא מסוכן.יש לציין שלא עשיתי ספורט שנים רבות ואני גם לא עושה כרגע.
    לפני יומיים ככל הנראה היה לי התקף חרדה כי חשתי סחרחורת,קוצר נשימה והדופק שנמדד היה 160 במנוחה.מדדתי דופק אחרי רבע שעה והוא חזר להיות 85 השאלה שלי היא האם דופק כזה גבוה במשך התקף חרדה שנמשך רבע שעה יכול לגרום להתעלפות?לדום לב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה-דופק גבוה וסכנת חיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    13/08/2017

    דופק 160 אינו מסוכן אם מדובר בדופק שמקורו בקוצב הטבעי של הלב כלומר בסינוס. רק אם מדובר בהפרעת קצב יש סכנה. לפי התאור שלך חרדה גרמה לדופק לעלות ולאחר מכן כשחלפה החרדה הדופק ירד - זה תאור של דופק ממקור סינוס ואם כך אינו מסוכן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו