נורמיטן כן או לא MVP

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • נורמיטן כן או לא MVP
    שרי
    11/12/2017

    אני בת 53, ואובחנתי עם MVP קל מגיל 24. לפעמים יש לי פעימות מוקדמות. הומלץ לי לקחת כדור מקבוצת חוסמי ביטא, אני לוקחת נורמיטן 25 מ"ג כבר שנים רבות. קרדיולוגים תמיד אמרו לי שהנורמיטן מגן עלי מכל מיני פלפיטציות. אף פעם לא הרגשתי שהכדור באמת עוזר. היו תקופות עם הרבה פעימות מוקדמות ותקופות שלא היו בכלל. ואת הכדור לוקחת קבוע. ראיתי שהיום רופאים נוטים לא לתת בכלל נורמיטן, אלא כדורים ממשפחה אחרת.
    שאלתי:
    1. האם יש טעם בכלל לקחת את הכדור?

    קראתי על מחקרים לא סימפטיים בנושא שנורמיטן מגביר סיכוי לשבץ מוחי. ואני לוקחת הורמונים לגיל המעבר שגם מגבירים סיכוי לשבץ.
    2. מה נותנים היום , אם בכלל כמניעה לפעימות מוקדמות.
    מודה מאוד!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נורמיטן כן או לא MVP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    11/12/2017

    תרופות מקבוצת חוסמי בטא כמו נורמיטן הן טיפול מקובל בפעימות מוקדמות. למעשה לא חייבים לטפל תרופתית בפעימות מוקדמות כי מדובר בתופעה שפירה ולא מסוכרת. לכן הטיפול ניתן רק למי שסובל מסמפטומים עקב הפעימות המורקדמות. נורמיטן לא מעלה סיכון לארוע מוחי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו