מה ההבדל בין אקו במאמץ למיפוי לב במאמץ?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה ההבדל בין אקו במאמץ למיפוי לב במאמץ?
    דני
    08/03/2018

    שלום!בן 34 מעשן! בהמשך לשיחתינו, אחרי ארגומטריה לאישור לחדר כושר עם ממצא צניחות מקטע ST עד 1.8 מ"מ ואקו לב תקין (במנוחה) הקרדיולוג שלי שלח אותי לעשות מיפוי לב במאמץ בשביל לשלול מחלות לב, ניגשתי עם הטפסים לקופה שלי, והם שלחו את הטפסים לאישור אצל יועץ,, למרות שאני לא מבין למה אני משלם ביטוח זהב,,, היועץ שולח מכתב לא על מיפוי במאמץ , אלא אקו לב במאמץ!!! השאלה שלי למה? מה ההבדל בין שתי הבדיקות? מי יותר אמינה, ומדוייקת? יכול להיות שזה נעשה משיקולים כלכליים של הקופה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    09/03/2018

    מיפוי לב ואקו מאמץ שתיהן בדיקות המשמשות לאבחון אסכמיה (הפרעה באספקת דם) לשריר הלב. לכל בדיקה יתרונות וחסרונות. המיפוי מעט מדוייק יותר מאקו מאמץ אך מצריך מתן חומר רדיואקטיבי לוריד. האקו נותן גם אנפורמציה לגבי תפקוד מסתמי הלב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המרפאה שולחת אותי לאקו מאמץ עם תרופה

    דני
    11/03/2018

    שלום לך! רציתי לשאול אם יש לך רעיון, למה הקופה שלי שולחת אותי לא למיפוי לב , אלא לאקו במאמץ עם תרופה! למה? יש לך אולי מושג? היועץ אליו נשלחו המסמכים רשם " אקו מאמץ סטרס" משהו כזה, אז הרופאת המשפחה אומרת שאני צריך לעשות אקו עם תרופה , כששאלתי אותה למה, לא קיבלתי ממנה תשובה מספקת או משכנעת, היא ענתה לי " כנראה לא רוצים לקחת סיכון במאמץ" אבל אני לא איזה שמן עם בעיות רציניות, בן 34מעשן גובה 180 שוקל 80, בבדיקת ארגומטריה לחדר כושר, ללא כאבים, במהלך בדיקה, נצפו צניחות במקטע ST 1.8 מ"מ בסיום המאמץ, אקו במנוחה תקין, אקג במנוחה תקין , אין סימנים לאי ספיקת לב, הקרדיולוג שלח למיפוי במאמץ בשביל לבדוק האם יש אסכמיה או לא,,, ועוד שאלה יש סיכוי שאין לי שום אסכמיה למרות צניחות כאלה גדולות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו