חולשה כללית בגלל דופק נמוך

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חולשה כללית בגלל דופק נמוך
    דן
    25/03/2018

    שלום
    בן 44. ללא בעיות לב ידועות. בחודשים האחרונים התחלתי ליטול בזריקה פעם בחודש תרופה הורמונלית בשם סומאטולין שאחת מתופעות הלוואי שלה הן שהיא מאטה את הדופק.
    בעקבות חולשה כללית בתקופה האחרונה עשיתי בדיקות במכשיר לחץ דם ביתי וראיתי שהדופק אכן נמוך ויורד עד ל- 45 באמצע היום. עשיתי גם הולטר לב ויצא הדבר הבא:

    קצב בסיסי - סינוס
    קצב מינימלי- 45, מכסימלי- 137
    PVC- לא
    PAC- 12
    אין הפרעות הולכה ואין שינויי ST

    האם דופק נמוך או הבדל כזה בקצב הלב לפי ההולטר יכול להיות לגרום לחולשה בגוף? יש מקום לבירור קרדיולוגי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    25/03/2018

    אם לפני התחלת נטילת ההורמון הדופק היה מהיר יותר סביר שהפסקת הטיפול תחזיר את המצב לקדמותו.
    דופק 45 במנוחה לא סביר שגורם לעייפות - במידה ועם תחילת פעילות הדופק עולה באופן תקין. ניתן לבחון זאת בבדיקת ארגומטריה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו