מחלה כלילית לא חסימתית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מחלה כלילית לא חסימתית
    דני
    02/04/2018

    שלום,
    אני בן 46 ומס' חודשים, גובה 176 משקל 82, פעיל ברכיבת אופניים מזה 4 שנים מהם בחצי שנה האחרונה באופן אינטנסיבי יותר - סה"כ כ-5 שעות בשבוע, מורכב מ 2-3 איטרציות (מאמץ ונפח).
    מזה כשנה להערכתי מרגיש קושי בנשימה בעלייה במדרגות קומה אחת (תמיד עולה מהר ובדר"כ עם משקל) מגיע למעלה מתנשף, באופניים מעלה דופק מהר מאוד ל-160 ובעליות גם מגיע ל-175+. לאחר בירורים אצל קרדיולוג ובדיקות שונות שנעשו, בניטור ל"ד 24 שעות לא עברתי את 140/80 ובבדיקת מאמץ משולבת לב ריאה ברמב"ם נמצא כי הכל תקין למעט ל"ד שהגיע בבדיקה ל-220/80, מכאן "לחץ דם גבוה במאמץ". (מניח שברכבה מגיע גם מעבר לרמות אלו)
    המשכנו עם בדיקת תפקוד ריאות ברמבם - תקין , וצנטור וירטואלי לפני כשבוע והתוצאות היום כפי שרשמתי מעלה - מחלה כלילית לא חסימתית.
    מתוך הבדיקה-
    Mixed 1-24% Mid LAD
    Mixed 1-24% 1st Diagonal
    ממצאים ריאות - המדיאסטינום תקין.
    מערכת דומיננטית - ימין.
    נתוני כולסטרול מאוג' 17:
    כולסטרול כללי - 213
    טריגליצידים - 236
    HDL - 39
    NON HDL - 174
    LDL - 127.1
    בעבר עישנתי מעט (קופסא בשבוע) והפסקתי לפני כ 8-9 שנים.
    כללית לא שומר יותר מידי על תזונה אבל גם לא מתפרע, מנסה לגוון, ולא אוכל הרבה בשר אדום, בערך פעם בשבוע, מבושל. מעט מאוד "על האש".
    אשמח לתגובה / הסבר מעמיק בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלה כלילית לא חסימתית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    04/04/2018

    הצנתור הוירטואלי מראה טרשת התחלתית בעורקים הכליליים. מצב זה עלול להתפתח ולהוביל לחסימות בעורקים בעתיד. כדי למנוע זאת יש לטפל בכל גורמי הסיכון למשל להפחית את ה LDL אל מתחת 70 לאזן לחץ דם וכמובן לא לעשן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך

    דני
    04/04/2018

    קודם כל תודה על התשובה.
    אני מבין שמצבי כעת אינו חמור או מדאיג אבל דורש שמירה על עצמי.
    הדבר שהכי מפריע לי כיום זה במהלך הרכיבה אני לא יכול לנצל את מירב כוחי על מנת לרכב לשמש בעליות קשה לי והדופק עולה במהירות וכללית במהלך הרכיבה אני עם דופק יחסית גבוה בהשוואה לאחרים (בני 60 עם דופק 20-25 פחות ממני באותו מאמץ).
    מה ניתן, אם בכלל לעשות על מנת לשנות מצב זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    04/04/2018

    צריך לשפר את הכושר הגופני - ככל שהכושר גבוה יותר הדופק עולה לאט יותר במאמץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו