מציאת תרופה לקרדיומיופתיה היפרטרופית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מציאת תרופה לקרדיומיופתיה היפרטרופית
    טליה
    17/04/2018

    שלום רב
    אמי אובחנה כסובלת מקרדיומיאופתיה היפרטרופית בגיל 60. אני בת 44 ועברתי אקו לב לפני כשלוש שנים מכיוון שמדובר במחלה תורשתית. כל כמה שנים מומלץ שאעבור אקו לב? אמי מטופלת בכדור למניעת סימפטומים כי אין תרופה אפקטיבית למחלה. האם ידוע על תהליכים למציאת תרופה וטיפול למחלה זו?
    תודה וחג עצמאות שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    19/04/2018

    טליה שלום,
    לשאלתך, מומלץ לעבור אקו לב כל 12-18 חודשים בקרובים דרגה ראשונה של מטופל עם קרדיומיופטיה היפרטרופית. כפי שאולי קראת, מדובר במחלה תורשתית גנטית שגורמת לשינוי מבני בשריר הלב ולא במשהו שניתן לפתח לו תרופה שיכולה ״לרפא״ את העניין. זאת לפחות עד שאנחנו לא ניכנס לעידן של רפואה הכוללת התערבויות גנטיות.
    בברכה,
    ד״ר גיא רוזן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת

    טליה
    22/04/2018

    תודה רבה על המענה
    האם כל קרדיומיאופתיה היפרטרופית היא גנטית? ומה המשמעות של בדיקות קבועות אם אין תרופה לבעיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    ד״ר גיא רוזן
    23/04/2018

    טליה שלום,
    בהחלט, קרדיומיופטיה היפרטרופית פר הגדרה היא מחלה תורשתית. יש למטופלים מסויימים היפרטרופיה כללית של שריר הלב שזה לא צריך להיות תורשתי, אך היפרטרופיה אסימטרית משמעותית עם מאפיינים מסויימים היא אכן תורשתית. יש הרבה משמעות למעקב קבוע בגלל ששריר הלב יכול להמשיך ולהתעבות ולגרום להיצרות במוצא המדור התחתון השמאלי של הלב לכיוון אבי העורקים. במצבים מסוג זה נדרש טיפול תרופתי שיכול לטפל בעניין (לא מרפא את הבעיה אך מפחית את ההיצרות). יש אפילו מצבים בהם מחליטים שהטיפול הנכון הוא ניתוח או צנתור מיוחד כדי לפתור את העיבוי המקומי של שריר הלב שגורם לבעיות.
    בברכה,
    ד״ר רוזן גיא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו