כמה שאלות עורקיות אחרי בדיקה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כמה שאלות עורקיות אחרי בדיקה
    דון
    20/07/2018

    שלום רב,
    אני בן 38, בריא בגדול ומרגיש טוב (ולא עישנתי מעולם)
    לפני כמה חודשים ניגשתי לקרדיולוג לבדיקה שגרתית
    אבי נפטר כשהיה בן 47 (בשנת 1995), הממצאים לאחר מותו מתארים כשלון לב בעקבות מחלה טרשתית קשה של העורקים הכליליים
    הקרדיולוג שלח אותי לארגומטריה, הולטר 24 שעות ואקו לב - הממצאים היו תקינים; בבדיקות הדם אין משהו חריג
    לעומת זאת בבדיקת סי.טי אנגיו הממצאים ברובם היו תקינים חוץ מ"טרשת מינימלית ביותר המתבטאת בפלאק בודד לא מסויד בעורק השמאלי הקדמי היורד בחלקו הפרוקסימלי. ללא הצרויות משמעותיות (מעל 50%) בעורקים הכליליים"

    בביקור האחרון אצל הקרדיולוג הוא רשם לי אטורבסטאטין, "קח פעם ביום ותחזור בעוד שנה"
    כששאלתי אם יש משהו אחר שהוא לא כדור, הדוקטור השיב, בערך, שזה מה יש (להבנתי) והרגשתי שהיה קצת חסר סבלנות (ואולי טעיתי)

    עכשיו, יצאתי מהפגישה הזאת עם מיליון שאלות שאיכשהו לא היה פנאי לשאול/להשיב וברור לי שלא הפורום הזה אמור להחליף את חוות דעת הרופא, אבל:
    א) מה זה אטורבסטאטין? מה הוא עושה? האם יש לו תופעות לוואי (הרשת מלאה בדעות לכאן ולכאן)? מה יקרה אם לא אקח אותו?
    ב) מדוע הרופא לא דיבר על דברים אחרים כמו תזונה, פעילות גופנית ועוד דברים שאמורים אולי להאט את התרחבות הפלאק?
    ג) מה בכלל המשמעות של פלאק לא מסויד? האם אני יכול להגיד שיש לי טרשת עורקים (האדם זקוק להגדרות)?
    ד) ומה יהיה בעוד שנה? שוב סי.טי או משהו אחר? איך אפשר לעקוב אחרי העורקים שלא דרך סי.טי?
    ה) האם יש איזה גוף או אדם שאיתו אפשר לשבת בצורה רגועה שיסביר לי על המצב ומה כדאי לעשות? אני מבין שלדוקטור היו עוד פציינטים שחיכו, יש איזו דרך חלופית?

    אשמח לכל תשובה שהיא,
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    20/07/2018

    טרשת עורקים לא חסימתית עלולה להחמיר ולגרום לחסימה בעורק כלילי לכן יש לעצור את התפתחותה. אטורבסטטין היא תרופה המפחיתה את רמת הכולסטרול הרע LDL. כדי לעצור התפתחות טרשת עורקים יש להפחית את ה LDL לרמה של פחות מ 70 מג לדציליטר. קשה מאד להשיג רמה כזו על ידי תזונה לכן הרופא רשם לך אטורבסטטין.
    כמובן שבנוסף לטיפול התרופתי כדאי לבצע פעילות גופנית באופן סדיר.
    יש להמשיך להיות במעקב קרדיולוגי במסגרתו יפנה הרופא לבדיקת מאמץ או מיפוי לב אחת למספר שנים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה!

    דון
    21/07/2018

    תודה רבה על התגובה!

    א) בבדיקת הדם האחרונה שעשיתי ה-LDL הוא 61.7mg/dl, האם המדד הזה יכול לעלות (ולרדת) בצורה תדירה? האם אפשר לסמוך עליו?
    ב) האם יש סיכונים או השפעות שונות בלקיחת אטורבסטטין?

    שוב, תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    21/07/2018

    במידה והרגלי התזונה שלך לא ישתנו ותקפיד לקחת את האטורבסטטין באופן קבוע לא צפויים שינויים משמעותיים ברמת ה LDL
    אטורבסטטיין עלול להעלות אנזימי כבד ו CPK באחוז נמוך מהמשתמשים. לכן כדאי לבצע לפחות אחת לשנה בדיקת אנזימים אלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו