כאבים בחזה ובבטן העליונה שמאל

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כאבים בחזה ובבטן העליונה שמאל
    אלי
    22/08/2018

    שלום בבדיקת MRI שנערכה לי
    נמצא כמות מינימלית של נוזל פריקרדיאלי וכן
    בדופן החזה התחתון /בטן עליונה הקדמית משמאל ,משמאל לחלקו התחתון של הסטרנום ,נראה מבנה אובאלי מ"מ ,הממוקם בין השרירים ,עמוק לקצהו הקאודלי של שריר 13 - מוגדר היטב ,במנח אלכסוני ,שאורכו כ יש רושם שקיימת בו האדרה עם גדוליניום וכמו כן .T2W- הפקטורליס מייג'ור השמאלי .הממצא הוא היפראינטנסי ב מדגים רסטריקציה בדיפוזיה.

    שאלתי היא האם נוזל פריקרדיאלי יכול להיווצר עקב טיפול בשיכוך כאב כרוני בהנחיית שיקוף עם חומר ניגוד במרפאת כאב(הזרקה לאזור החזה והבטן), כחודש וחצי -חודשים לפי בדיקת ה MRI.
    בנוסף אשמח אם תוכלו לומר לי מה הממצאים משקפים?
    מצרף תוצאות בדיקת MRI
    תודה רבה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    22/08/2018

    נוזל פרקרדאלי בכמות מינימלית לרוב אינו משמעותי.
    נוזל פרקדאלי לא יכל להגרם על ידי תרופה לשיכוך כאבים.
    לא סביר שיגרם עקב הזרקה אלא במקרה נדיר בו בטעות ההזרקה בוצעה לתוך הפריקרד.
    חוות דעת על תוצאות נוספות של ה MRI צריך לבקש ממומחה לרדיולוגיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בחזה ובבטן העליונה שמאל

    אלי
    23/08/2018

    פרטים קליניים וסיבת ההפניה:
    . סובל מזה כשנתיים וחצי מכאבים בחזה ובבטן העליונה משמאל ,עם החמרה לאחר אוכל .28 בן גסטרוסקופיה דווחה כתקינה .בקולונוסקופיה תוארו בצקת וכיבים קטנים במעי הדק הסופי ,אך ביופסיה כנראה תקינה . .תקין 6/2018 - מיפוי עצם מ של הבטן נצפה כנראה ממצא קטן בדופן הבטן השמאלית העליונה ,מתחת לקשת הצלעות ,אך US בבדיקת . של החזה והבטן CT הממצא לא זוהה בבדיקת
    ממצאים:
    כמות מינימלית של נוזל פריקרדיאלי . בדופן החזה התחתון /בטן עליונה הקדמית משמאל ,משמאל לחלקו התחתון של הסטרנום ,נראה מבנה אובאלי מ"מ ,הממוקם בין השרירים ,עמוק לקצהו הקאודלי של שריר 13 - מוגדר היטב ,במנח אלכסוני ,שאורכו כ יש רושם שקיימת בו האדרה עם גדוליניום וכמו כן .T2W- הפקטורליס מייג'ור השמאלי .הממצא הוא היפראינטנסי ב מדגים רסטריקציה בדיפוזיה. הכבד במימדים תקינים .לא זוהה בו נגע מוקדי חשוד . כיס המרה ,דרכי המרה והלבלב בגדר התקין . הטחול במימדים תקינים ,הומוגני . האדרנלים והכליות בגדר התקין . לא נראים קשרי לימפה מוגדלים או מסות בטניות חשודות אחרות בבטן העליונה והאמצעית . לא זוהה ממצא גרמי או ספינאלי חשוד . בדיקה זו איננה שוללת פתולוגיה גסטרואינטסטינלית.

    אשמח אם תאמרו לי מה זה אומר בקצרה ולאיזה רופא מומחה עליי לפנות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    24/08/2018

    עליך לחזור לרופא שהפנה אותך לבדיקות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו