דופק מנוחה משתנה קיצונית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דופק מנוחה משתנה קיצונית
    אלי
    21/09/2018

    לדר שלום

    בן 46 ללא מחלות רקע. רמות כולסטרול תקינות (140 כולל עם 64 HDL). מאמן עם משקולות 3 פעמים בשבוע, ורץ 5 ק"מ 5 ימים בשבוע.

    אי בודק את דופק המנוחה שלי במצב של מנוחה בשעות הערב עי מד לחץ דם של אבי, או באופן ידני, ואני מקבל תוצאות עם שונות מאד גבוה. יש ימים שהתוצאה נעה בין 57 ל 61 בבדיקות חוזרות בהפקשים של דקות. ויש ימים שהתוצאה היא 78 ל 82 בבדיקות חוזרות. הבדיקות נעשות באותם התנאים. מצב מנוחה בשעות הערב כאשר אני רגוע ונינוח.

    האם ואריאציה של 20 פעימות לדקה בדופק מנוחה היא מצב תקין? אם לא אילו בעיות רפואיות יכולות לגרום לשינויים כאלו? בדיקת אקג שנעשה לפי חצי שנה במסגרת בדיקות כלליות הייתה תקינה. האם יש בדיקות דם אחרות שניתן לבצע? חשוב לציין שקיימת קורילציה בין דופק המנוחה ללחץ הדם. כאשר הדופק גבוה לחץ הדם הנמדד היא 118 על 78 וכאשר הדופק נמוך לחץ הדם הוא 95 על 55 לערך. האם זה מצב תקין?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דופק מנוחה משתנה קיצונית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 140 כולל

    מתעניין
    22/09/2018

    אם סך כל הכולסטרול הוא 140, וה HDL הוא 64, זה אומר שגם אם הטריגליצרידים הם בסביבות 50, ה LDL שלך הוא 66. תוצאה טובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    22/09/2018

    הדופק בגבולות הנורמה, לחץ הדם גם כן תקין (95/55 הוא נמוך אך אם לא מלווה סמפטומים גם כן תקין)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ הדם נמוך כרונית מגיל ההתבגרות

    אלי
    22/09/2018

    תודה על התשובה.

    אין סמפטומים קבועים, אך לאחר שהיה במצב שכיבה ממושכת ומעבר לעמידה מהיר, לעיתים יש קצת תחושת ריחוף. רופא המשפחה אמר שזה חסר משמעות מיוחדת. המליץ להגדיל צריכת מזונות מלוחים ולשקול שתיית קפה ולהגביר שתית מים. אמר שללא ספק לחץ דם מעט נמוך עדיף על לחץ דם גבוה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו