מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מבחן ארגומטריה תוצאות- שאלהמשה30/04/2019
שלום רב פרופסור רוט הגדול
אני בן 31 גובה 1.70 שוקל 86 עודף משקל של 14 ק"ג בעבר גם הנתונים הגופניים משקל וכו היו טובים יותר
בעבר הרחוק רצתי שנים בחודשים האחרונים לא רצתי כלל הכושר הגופני שלי ירוד אני יודע, בעבר היה לי כושר גופני מעולה פניתי מיוזמתי דרך הרופא משפחה למבחן מאמץ ארגומטריה עקב כך שחזרתי לרוץ והרגשתי מן תעוקת חזה בריצה במאמץ... בדיקות דם תריסיות צילום חזה אקו דופלר במנוחה ועוד בדיקות כלליות שעשיתי לאחרונה תקינות דופק ממוצע במנוחה 80-88 הרבה פעמים גם דופק פתאומי של 100 עד 130 שאובחן כסינוס טכיקרדיה ללא הפרעות קצב או הפרעות אחרות הייתי שמח לדעתך לגביי הנתונים של המבחן מאמץ ארגומטריה
לסיכום ממצאי הבדיקה מצביעים על:
סיכום: ביצע 7 דקות מאמץ לפי פרוטוקול ברוס הגיע לקצב לב מירבי של 190 לדקה 101 % מדופק המטרה ול.ד 160/90 אין אריטמיה אין התפתחות של הפרעת הולכה צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים
הערות מבצע הבדיקה:
כושר גופני ירוד תגובה נורמוטנסיבית אין סימני איסכמיה מיוקרדיאלית באקג במאמץ
אני יודע שאני לא בכושר גופני לעומת פעם וגם הבדיקה אומרת את זה, אבל האם לפי הבדיקה מותר לי לעסוק בספורט? ריצה ? אין בעיה של אספקה של דם ללב? לשריר הלב ? מה זה צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים? אין הפרעות איסכמיה ?
אשמח לתשובתך תודה גדולה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבחן ארגומטריה שעשיתי מלפני שלוש שנים
משה30/04/2019שלום שוב דוקטור
זאת בדיקת מבחן ארגומטריה שעשיתי לפני שלוש שנים שהייתי בכושר יותר טוב:
הדופק הסובמקסימלי המצופה לגיל-173
לדקה. הבדיקה נמשכה 12.3 דקות .
המבחן ע"ש ברוס הסתיים בשלב :5 במהירות 5.0 מייל/לשעה. ובשיפוע 18 מעלות.
הופסק עקב: השגת עומס הממוצע המתאים לגיל ולמין .
מנוחה שיא המאמץ
קצב הלב 82 176
לחץ הדם 140/80 180/80
כאבים בחזה לא לא
סגמנט st תקין תקין
האק"ג הראה קצב סינוס תקין סינוס
טכיקרדיה
ללא סימנים
איסכמיים
זמן התאוששות- 5 דקות
הכושר הגופני :טוב
לסיכום ממצאי הבדיקה מצביעים על - לאחר מאמץ בהליכה על סרט נע לפי פרוטוקול ברוס אשר נמשך 12:38 דקות שהופסק ללא כול מחושים בעומס של 13.5 metz ב 92 % מהדופק המירבי לא הודגמה עדות לאיסכמיה תגובה נורמיטנסיבית למאמץ
הערות מבצע הבדיקה:
בדיקת מאמץ תקינה.
זאת בדיקה שעשיתי לפני שלוש שנים מה שתיארתי כאן ארגומטריה.
הראתי לך את זה סתם שתראה בדיקה של אז והיום
אשמח שתתייחס להודעה הראשונה ששלחתי לך הבדיקה האחרונה שעשיתי היום אם הממצאים שלה האם הם תקינים האם יש בעיה איסכמית בעיה לבבית במאמץ. והקטע של צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים.
והאם אוכל לחזור לריצה פעילות גופנית
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארגומטריה פרופסור תשים לב בין המנוחה לשיא המאמץ
משה30/04/2019שלום שוב
אני מקווה ששמת לב בהודעה השנייה לא הפרדתי בטעות מה שרשום מנוחה שיא מאמץ והנתונים כי זה מבלבל מניח שתשים לב למה שהתכוונתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט01/05/2019בדיקת המאמץ החדשה מראה כושר גופני נמוך משמעותית מהבדיקה הקודמת אבל לפי המפענח אינה מראה בעיה באספקת דם לשריר הלב. לכן ניתן לבצע פעילות גופנית כדי לשפר את הכושר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך ארגומטריה
משה01/05/2019שלום שוב
מה זה אומר בפיענוח כי אמרת אין בעיה באספקת דם לשריר הלב וללב ויש שלילת תעוקת חזה לפי המפענח .... אבל מה זה אומר
בפיענוח הפרעת הולכה צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים???? זה מה שהיה רשום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתיקון המשך ארגומטריה
משה01/05/2019שלום
צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים???? מה זה אומר ?
כי לפי מה שאמרת לפי הפיענוח אין תעוקת חזה ואין בעיה של אספקת דם ללב ולשריר הלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט01/05/2019צניחות St עולות אינן נחשבות משמעותיות וכך סבור גם מפענח הבדיקה שכתב שאין עדות לאסכמיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארגומטריה במאמץ אקו
משה02/05/2019שוב שלום פרופסור
ראית תתשובה של הארגומטריה בכושר אני לא בניגוד לעבר כי לא עשיתי כושר בחודשים האחרונים לעומת העבר שנייתי בכושר... אבל מבחינת לב בבדיקה לא מצאו בעיות כמו איסכמיה אריטמיה הפרעות קצב ועוד אקו דופלר במנוחה שעשיתי גם יצא תקין השאלה שלי אליך כדאי לי לעשות גם בדיקת אקו לב במאמץ?? או שבינתיים זה מספיק? ארגומטריה נותנת תמונה יחסית כנה אם המצב ?..
אני יודע שיש בדיקות מאמץ שונות שנותנות יותר מידע מה דעתך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו במאמץ
משה02/05/2019שוב שלום פרופסור
ראית תתשובה של הארגומטריה בכושר אני לא בניגוד לעבר כי לא עשיתי כושר בחודשים האחרונים לעומת העבר שנייתי בכושר... אבל מבחינת לב בבדיקה לא מצאו בעיות כמו איסכמיה אריטמיה הפרעות קצב ועוד אקו דופלר במנוחה שעשיתי גם יצא תקין השאלה שלי אליך כדאי לי לעשות גם בדיקת אקו לב במאמץ?? או שבינתיים זה מספיק? ארגומטריה נותנת תמונה יחסית כנה אם המצב ?..
אני יודע שיש בדיקות מאמץ שונות שנותנות יותר מידע מה דעתך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופסור רוט אשמח שתענה לי בקשר לארגומטריה ובקשר לאקו מאמץ
משה02/05/2019שוב שלום פרופסור
ראית תתשובה של הארגומטריה בכושר אני לא בניגוד לעבר כי לא עשיתי כושר בחודשים האחרונים לעומת העבר שנייתי בכושר... אבל מבחינת לב בבדיקה לא מצאו בעיות כמו איסכמיה אריטמיה הפרעות קצב ועוד אקו דופלר במנוחה שעשיתי גם יצא תקין השאלה שלי אליך כדאי לי לעשות גם בדיקת אקו לב במאמץ?? או שבינתיים זה מספיק? ארגומטריה נותנת תמונה יחסית כנה אם המצב ?..
אני יודע שיש בדיקות מאמץ שונות שנותנות יותר מידע מה דעתך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט03/05/2019לדעתי הארגומטריה מספקת כי הגעת לדופק המטרה ללא עדות לאסכמיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארגומטריה אקו
משה03/05/2019שלום שוב פרופסור
מקבל את דעתך המלומדת שהארגומטריה מספקת כי הגעתי לדופק מטרה ללא סימני איסכמיה, מה עוד שאקו דופלר במנוחה יצא לי תקין להזכיר אני בן 31, שאלתי אליך ארגומטריה בדיקה אמינה ? הרי זה תרשים אק"ג שיכול להטעות לא ? למרות שאני יודע שגם אקו במאמץ מהבנתי זה עובד על פי פרוטוקול של ריצה על הליכון ויש רישום אק"ג שזה בדיקה כמו ארגומטריה רק שבתחילתה יש אקו במנוחה שכמו שאמרתי יצא לי תקין שעשיתי במנוחה לפני שבוע..... ואז יש אקו אחרי המאמץ שרואים איך הלב מתכווץ ודפנות ועוד דברים ממש בתוך הלב אחרי המאמץ .... אז בכול זאת ארגומטריה עד כדי כך מספקת לאור הנתונים שהבאתי? תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו מאמץ ארגומטריה
משה03/05/2019שלום שוב פרופסור
מקבל את דעתך המלומדת שהארגומטריה מספקת כי הגעתי לדופק מטרה ללא סימני איסכמיה, מה עוד שאקו דופלר במנוחה יצא לי תקין להזכיר אני בן 31, שאלתי אליך ארגומטריה בדיקה אמינה ? הרי זה תרשים אק"ג שיכול להטעות לא ? למרות שאני יודע שגם אקו במאמץ מהבנתי זה עובד על פי פרוטוקול של ריצה על הליכון ויש רישום אק"ג שזה בדיקה כמו ארגומטריה רק שבתחילתה יש אקו במנוחה שכמו שאמרתי יצא לי תקין שעשיתי במנוחה לפני שבוע..... ואז יש אקו אחרי המאמץ שרואים איך הלב מתכווץ ודפנות ועוד דברים ממש בתוך הלב אחרי המאמץ .... אז בכול זאת ארגומטריה עד כדי כך מספקת לאור הנתונים שהבאתי? תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו מאמץ ארגומטריה המשך
משה03/05/2019שלום שוב פרופסור
מקבל את דעתך המלומדת שהארגומטריה מספקת כי הגעתי לדופק מטרה ללא סימני איסכמיה, מה עוד שאקו דופלר במנוחה יצא לי תקין להזכיר אני בן 31, שאלתי אליך ארגומטריה בדיקה אמינה ? הרי זה תרשים אק"ג שיכול להטעות לא ? למרות שאני יודע שגם אקו במאמץ מהבנתי זה עובד על פי פרוטוקול של ריצה על הליכון ויש רישום אק"ג שזה בדיקה כמו ארגומטריה רק שבתחילתה יש אקו במנוחה שכמו שאמרתי יצא לי תקין שעשיתי במנוחה לפני שבוע..... ואז יש אקו אחרי המאמץ שרואים איך הלב מתכווץ ודפנות ועוד דברים ממש בתוך הלב אחרי המאמץ .... אז בכול זאת ארגומטריה עד כדי כך מספקת לאור הנתונים שהבאתי? תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט04/05/2019משה היקר הפורום אינו מיועד למתן חוות דעת רפואית אישית - כלומר להחליף מפגש עם רופא. במסגרת הפורום ניתן לענות על שאלות כלליות בלבד אם אתה רוצה המלצה לגבי פעילות גופנית צריך לפנות לרופא.
לגבי שאר השאלות כבר עניתי בפעמים קודמות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
נטילת כדורים וקיום יחסי מין
תוצאות בדיקות אקו וארגומטריה - האם יש מה לחשוש?
פיענוח בדיקת אקו לב אישה בת 73
מיפוי לב ו-hot spot במעיים מה זה אומר?
הפרעת SVT היא גורם סיכון בקורונה?
דליפה קלה-בינונית במסתם מיטראלי וקורונה
הידבקות בקורונה וסיבוכים לבביים
האם יש צורך בנטילת אספירין?
וירוס קורונה - אזהרת משרד הבריאות וקבוצות סיכון
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



