מבחן ארגומטריה תוצאות- שאלה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מבחן ארגומטריה תוצאות- שאלה
    משה
    30/04/2019

    שלום רב פרופסור רוט הגדול
    אני בן 31 גובה 1.70 שוקל 86 עודף משקל של 14 ק"ג בעבר גם הנתונים הגופניים משקל וכו היו טובים יותר
    בעבר הרחוק רצתי שנים בחודשים האחרונים לא רצתי כלל הכושר הגופני שלי ירוד אני יודע, בעבר היה לי כושר גופני מעולה פניתי מיוזמתי דרך הרופא משפחה למבחן מאמץ ארגומטריה עקב כך שחזרתי לרוץ והרגשתי מן תעוקת חזה בריצה במאמץ... בדיקות דם תריסיות צילום חזה אקו דופלר במנוחה ועוד בדיקות כלליות שעשיתי לאחרונה תקינות דופק ממוצע במנוחה 80-88 הרבה פעמים גם דופק פתאומי של 100 עד 130 שאובחן כסינוס טכיקרדיה ללא הפרעות קצב או הפרעות אחרות הייתי שמח לדעתך לגביי הנתונים של המבחן מאמץ ארגומטריה

    לסיכום ממצאי הבדיקה מצביעים על:
    סיכום: ביצע 7 דקות מאמץ לפי פרוטוקול ברוס הגיע לקצב לב מירבי של 190 לדקה 101 % מדופק המטרה ול.ד 160/90 אין אריטמיה אין התפתחות של הפרעת הולכה צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים
    הערות מבצע הבדיקה:
    כושר גופני ירוד תגובה נורמוטנסיבית אין סימני איסכמיה מיוקרדיאלית באקג במאמץ
    אני יודע שאני לא בכושר גופני לעומת פעם וגם הבדיקה אומרת את זה, אבל האם לפי הבדיקה מותר לי לעסוק בספורט? ריצה ? אין בעיה של אספקה של דם ללב? לשריר הלב ? מה זה צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים? אין הפרעות איסכמיה ?
    אשמח לתשובתך תודה גדולה מראש..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחן ארגומטריה שעשיתי מלפני שלוש שנים

    משה
    30/04/2019

    שלום שוב דוקטור
    זאת בדיקת מבחן ארגומטריה שעשיתי לפני שלוש שנים שהייתי בכושר יותר טוב:
    הדופק הסובמקסימלי המצופה לגיל-173
    לדקה. הבדיקה נמשכה 12.3 דקות .
    המבחן ע"ש ברוס הסתיים בשלב :5 במהירות 5.0 מייל/לשעה. ובשיפוע 18 מעלות.
    הופסק עקב: השגת עומס הממוצע המתאים לגיל ולמין .

    מנוחה שיא המאמץ
    קצב הלב 82 176
    לחץ הדם 140/80 180/80
    כאבים בחזה לא לא
    סגמנט st תקין תקין
    האק"ג הראה קצב סינוס תקין סינוס
    טכיקרדיה
    ללא סימנים
    איסכמיים

    זמן התאוששות- 5 דקות
    הכושר הגופני :טוב
    לסיכום ממצאי הבדיקה מצביעים על - לאחר מאמץ בהליכה על סרט נע לפי פרוטוקול ברוס אשר נמשך 12:38 דקות שהופסק ללא כול מחושים בעומס של 13.5 metz ב 92 % מהדופק המירבי לא הודגמה עדות לאיסכמיה תגובה נורמיטנסיבית למאמץ
    הערות מבצע הבדיקה:
    בדיקת מאמץ תקינה.

    זאת בדיקה שעשיתי לפני שלוש שנים מה שתיארתי כאן ארגומטריה.
    הראתי לך את זה סתם שתראה בדיקה של אז והיום
    אשמח שתתייחס להודעה הראשונה ששלחתי לך הבדיקה האחרונה שעשיתי היום אם הממצאים שלה האם הם תקינים האם יש בעיה איסכמית בעיה לבבית במאמץ. והקטע של צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים.
    והאם אוכל לחזור לריצה פעילות גופנית
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארגומטריה פרופסור תשים לב בין המנוחה לשיא המאמץ

    משה
    30/04/2019

    שלום שוב
    אני מקווה ששמת לב בהודעה השנייה לא הפרדתי בטעות מה שרשום מנוחה שיא מאמץ והנתונים כי זה מבלבל מניח שתשים לב למה שהתכוונתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    01/05/2019

    בדיקת המאמץ החדשה מראה כושר גופני נמוך משמעותית מהבדיקה הקודמת אבל לפי המפענח אינה מראה בעיה באספקת דם לשריר הלב. לכן ניתן לבצע פעילות גופנית כדי לשפר את הכושר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך ארגומטריה

    משה
    01/05/2019

    שלום שוב
    מה זה אומר בפיענוח כי אמרת אין בעיה באספקת דם לשריר הלב וללב ויש שלילת תעוקת חזה לפי המפענח .... אבל מה זה אומר
    בפיענוח הפרעת הולכה צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים???? זה מה שהיה רשום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון המשך ארגומטריה

    משה
    01/05/2019

    שלום
    צניחת st מנימלית משיפוע עולה ללא דינמיקה בגלי t בחיבורים האינפרולטרלים???? מה זה אומר ?
    כי לפי מה שאמרת לפי הפיענוח אין תעוקת חזה ואין בעיה של אספקת דם ללב ולשריר הלב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    01/05/2019

    צניחות St עולות אינן נחשבות משמעותיות וכך סבור גם מפענח הבדיקה שכתב שאין עדות לאסכמיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארגומטריה במאמץ אקו

    משה
    02/05/2019

    שוב שלום פרופסור
    ראית תתשובה של הארגומטריה בכושר אני לא בניגוד לעבר כי לא עשיתי כושר בחודשים האחרונים לעומת העבר שנייתי בכושר... אבל מבחינת לב בבדיקה לא מצאו בעיות כמו איסכמיה אריטמיה הפרעות קצב ועוד אקו דופלר במנוחה שעשיתי גם יצא תקין השאלה שלי אליך כדאי לי לעשות גם בדיקת אקו לב במאמץ?? או שבינתיים זה מספיק? ארגומטריה נותנת תמונה יחסית כנה אם המצב ?..
    אני יודע שיש בדיקות מאמץ שונות שנותנות יותר מידע מה דעתך ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקו במאמץ

    משה
    02/05/2019

    שוב שלום פרופסור
    ראית תתשובה של הארגומטריה בכושר אני לא בניגוד לעבר כי לא עשיתי כושר בחודשים האחרונים לעומת העבר שנייתי בכושר... אבל מבחינת לב בבדיקה לא מצאו בעיות כמו איסכמיה אריטמיה הפרעות קצב ועוד אקו דופלר במנוחה שעשיתי גם יצא תקין השאלה שלי אליך כדאי לי לעשות גם בדיקת אקו לב במאמץ?? או שבינתיים זה מספיק? ארגומטריה נותנת תמונה יחסית כנה אם המצב ?..
    אני יודע שיש בדיקות מאמץ שונות שנותנות יותר מידע מה דעתך ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרופסור רוט אשמח שתענה לי בקשר לארגומטריה ובקשר לאקו מאמץ

    משה
    02/05/2019

    שוב שלום פרופסור
    ראית תתשובה של הארגומטריה בכושר אני לא בניגוד לעבר כי לא עשיתי כושר בחודשים האחרונים לעומת העבר שנייתי בכושר... אבל מבחינת לב בבדיקה לא מצאו בעיות כמו איסכמיה אריטמיה הפרעות קצב ועוד אקו דופלר במנוחה שעשיתי גם יצא תקין השאלה שלי אליך כדאי לי לעשות גם בדיקת אקו לב במאמץ?? או שבינתיים זה מספיק? ארגומטריה נותנת תמונה יחסית כנה אם המצב ?..
    אני יודע שיש בדיקות מאמץ שונות שנותנות יותר מידע מה דעתך ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    03/05/2019

    לדעתי הארגומטריה מספקת כי הגעת לדופק המטרה ללא עדות לאסכמיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ארגומטריה אקו

    משה
    03/05/2019

    שלום שוב פרופסור
    מקבל את דעתך המלומדת שהארגומטריה מספקת כי הגעתי לדופק מטרה ללא סימני איסכמיה, מה עוד שאקו דופלר במנוחה יצא לי תקין להזכיר אני בן 31, שאלתי אליך ארגומטריה בדיקה אמינה ? הרי זה תרשים אק"ג שיכול להטעות לא ? למרות שאני יודע שגם אקו במאמץ מהבנתי זה עובד על פי פרוטוקול של ריצה על הליכון ויש רישום אק"ג שזה בדיקה כמו ארגומטריה רק שבתחילתה יש אקו במנוחה שכמו שאמרתי יצא לי תקין שעשיתי במנוחה לפני שבוע..... ואז יש אקו אחרי המאמץ שרואים איך הלב מתכווץ ודפנות ועוד דברים ממש בתוך הלב אחרי המאמץ .... אז בכול זאת ארגומטריה עד כדי כך מספקת לאור הנתונים שהבאתי? תודה מראש על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקו מאמץ ארגומטריה

    משה
    03/05/2019

    שלום שוב פרופסור
    מקבל את דעתך המלומדת שהארגומטריה מספקת כי הגעתי לדופק מטרה ללא סימני איסכמיה, מה עוד שאקו דופלר במנוחה יצא לי תקין להזכיר אני בן 31, שאלתי אליך ארגומטריה בדיקה אמינה ? הרי זה תרשים אק"ג שיכול להטעות לא ? למרות שאני יודע שגם אקו במאמץ מהבנתי זה עובד על פי פרוטוקול של ריצה על הליכון ויש רישום אק"ג שזה בדיקה כמו ארגומטריה רק שבתחילתה יש אקו במנוחה שכמו שאמרתי יצא לי תקין שעשיתי במנוחה לפני שבוע..... ואז יש אקו אחרי המאמץ שרואים איך הלב מתכווץ ודפנות ועוד דברים ממש בתוך הלב אחרי המאמץ .... אז בכול זאת ארגומטריה עד כדי כך מספקת לאור הנתונים שהבאתי? תודה מראש על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקו מאמץ ארגומטריה המשך

    משה
    03/05/2019

    שלום שוב פרופסור
    מקבל את דעתך המלומדת שהארגומטריה מספקת כי הגעתי לדופק מטרה ללא סימני איסכמיה, מה עוד שאקו דופלר במנוחה יצא לי תקין להזכיר אני בן 31, שאלתי אליך ארגומטריה בדיקה אמינה ? הרי זה תרשים אק"ג שיכול להטעות לא ? למרות שאני יודע שגם אקו במאמץ מהבנתי זה עובד על פי פרוטוקול של ריצה על הליכון ויש רישום אק"ג שזה בדיקה כמו ארגומטריה רק שבתחילתה יש אקו במנוחה שכמו שאמרתי יצא לי תקין שעשיתי במנוחה לפני שבוע..... ואז יש אקו אחרי המאמץ שרואים איך הלב מתכווץ ודפנות ועוד דברים ממש בתוך הלב אחרי המאמץ .... אז בכול זאת ארגומטריה עד כדי כך מספקת לאור הנתונים שהבאתי? תודה מראש על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    04/05/2019

    משה היקר הפורום אינו מיועד למתן חוות דעת רפואית אישית - כלומר להחליף מפגש עם רופא. במסגרת הפורום ניתן לענות על שאלות כלליות בלבד אם אתה רוצה המלצה לגבי פעילות גופנית צריך לפנות לרופא.
    לגבי שאר השאלות כבר עניתי בפעמים קודמות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו