מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקת אקו במאמץ פענוח בבקשה פרופסוררועי19/05/2019
שלום
אני בן 31 עודף משקל 16 ק"ג בדיקות דם תריסיות צילום חזה הורמונים ועוד בדיקות תקינות מספר רב של אק"ג סינוס טכיקרדיה ללא הפרעות קצב דופק ממוצע 84-88 בזמן האחרון לא בכושר בעבר הייתי בכושר טוב קצת חרדות גם נוטל קלונקס 0.5
הייתי שמח לפענוח הבדיקה זה במנוחה:
סיבת הבדיקה: שלילת מחלה כלילית משמעותית בירור פלפיטציות
תוצאה ערך נורמלי למבוגר
אאורטה העולה 31 ממ'
שורש האאורטה 36 ממ' (37 )
D-2 פרוזדור שמאלי 32
V-c שטח פרוזדור שמאלי 16 סמ"ר (15)
רוחב חדר שמאלי בזמן סיסטולה 29 ממ'
רוחב חדר שמאלי בזמן דיאסטולה 47 ממ' (53)
עובי המחיצה הבין חדריות 11 ממ' ( 9-11)
עובי דופן אחורית 9 ממ' (9-11)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך פענוח אקו במאמץ
רועי19/05/2019לסיכום בדיקת אקו דופלר -קרדיוגרפיה הראתה:
איכות הבדיקה. טובה טכיקרדי במנוחה סינוס.
חדר שמאל: גודל תקין. תפקוד איזורי תקין. תפקוד גלובלי שמור בגבול התחתון של הנורמה. 55% lvef. היפרטרופיה ללא תפקוד דיאסטולי.- e 0.60 a 0.65 e/a 0.9
חדר ימין גודל תקין. תפקוד תקין.
עליה שמאלית תקינה.
עליה ימנית תקינה.
מסתם המיטארלי תקין. מסתם האאורטלי תלת צניפי. מסתם הטריקוספידלי -אי ספיקה טרויאלית. מסתם הפולמונלי תקין.
לחץ ריאתי סיסטולי 27 ממ"כ.
מחיצה בינעלייתית שלמה. האאורטה העולה לא מורחבת.
וריד נבוב תחתון תקין. פריקרדיום ללא נוזל.
מאמץ ( פרוטוקול bruce )
הופסק אחרי 7 דקות עקב העייפות והגעה לדופק המטרה.
דופק במנוחה 120/דקה דופק בשיא המאמץ 194 / דקה שזה 102 % מהחזוי. ל.ד במנוחה 135/85 ממ"כ בשיא המאמץ 180/90 ממ"כ.תגובה המודינמית תקינה.
עומס מירבי mets 8.1
אק"ג במנוחה סינוס t שלילי בiii ii f
אק"ג בשיא המאמץ- ללא עדות לאיסכמיה
באקו במאמץ נצפה שיפור בהתכווצותבכול האיזורים.
No evidence of new regional wall motion abnormalities at 102% of maximal age -predicted heart rate moderate exercise capacity normal hemodynmaic response to exercise
השאלות שלי הבדיקה תקינה ? מותר לי לעשות ריצה ספורט?
מה זה מסתם
הטריקוספידלי -אי ספיקה טרויאלית? Lvef55% היה לי 60% לפני חודש שעשיתי אקו דופלר במנוחה מה פשר השינוי?
וגם בדופלר לעומת דופלר מלפני חודש יש שינויים קטנים אני מדבר על אאורטה העולה פרוזדור שמאלי ובכול הקטגוריה ששלחתי לך בתגובה הראשונה יש שינויים קטנים מהדופלר במנוחה הקודם
לסיכום מה דעתך בדיקה תקינה ? מותר לי לעסוק בפעילות גופנית?
מה פשר השינויים שציינתי בפניך. עשיתי גם לפני חודש דופלר במנוחה שהיה תקין ומבחן ארגומטריה תקינה אם הגעה לדופק מטרה ללא עדות לאיסכמיה רק אם כושר נמוך
אשמח שתענה לי על שני השאלות שרשמתי שתי התגובות תודה גדולה.
תודה ענקית מראש !!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט20/05/2019אי ספיקת מסתם טרויאלית אינה משמעותית
האקו מאמץ לא מראה בעיה פרט להבדל בתפקוד 55% באקו מאמץ לעומת אקו מנוחה שבוצע חודש לפני שהראה תפקוד 60% לא ברור מדוע השינוי האם אמיתי או נובע מהבדלי הערכה של שני רופאים שונים. כדאי לפנות לקרדיולוג עם תוצאות הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה אקו
רועי20/05/2019שלום
בסוף הבדיקה הרופא אמר לי שהבדיקה בסדר בגדול.
איך הבדיקה בעייניך בגדול ?
ומה זה אומר 60% לפני חודש ועכשיו 55% למה הכוונה lvef מה זה? דופלר במנוחה של מפעח אחר היה 60 עכשיו 55.
והאם לחת ריאתי 27 ממכ לא גבוה מידי ?
איך הבדיקה בגדול אשמח שתענה.
מותר לעשות ספורט ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט20/05/2019LVEF זה הערכה של תפקוד חדר שמאל
לחץ ראתי של 27 בגבול העליון של הנורמה
המלצה לפעילות ספורטיבית מצריכה הערכה כללית ולא רק לפי תוצאות אקו לכן יש לפנות לרופא לקבל הערכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה אקו מאמץ
רועי20/05/2019שלום
אשמח שתענה על שני השאלות זאת והקודמת דוקטור אני חושב שה55 שהמפענח האחרון פיענח היה 55 lvef במנוחה לא במאמץ !
כי עשיתי דופלר במנוחה גם הטכנאי בבדיקה התקשה בכמה דברים אז אולי היה אי דיוק..
האקו דופלר שעשיתי לפני חודש היה במנוחה והיה 60 lvef במנוחה.
ה55 הוא הוא במנוחה
זה הפענוח הקודם הדופלר במנוחה
Normal lv size , wall thickness and systolic function estimated lvef=60%
Normal diastolic function normal size atria
Normal size aortic root and ascending aorta
No significant valvular dysfunction
Normal rv size and systolic function
Normal ivc size and respiratory variation
Estimated spap from tr=18mmhg+rap=23mmhg
אשמח לתשובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך אקו שאלה
רועי20/05/2019שלום
בגדול אני בריא ארגומטריה דופלר אקג דם תריסיות צילום חזה
ועוד בדיקות כלליות כך שלא רואה משהו שיגביל אותי מבחינב ספורטיבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו ה55 היה במנוחה אתמול לא במאמץ לפני חודש 60 גם היה במנוחה
רועי20/05/2019שלום
כנראה הייתה אי הבנה אני התכוונתי 55 במנוחה אתמול ו60 לפני חודש לא במאמץ שניהם במנוחה !!הlvef....ה 55 זה לא טוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבכלל האקו דופלר שאתמול מדדו לי במנוחה יראו שינויים לעומת לפנימחודש
רועי20/05/2019שלום
יכול ליהות שזה מדידות של טכנאי שונות או פיענוח שונה של שני מפענחים אבל 55 זה לא בנורמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוקטור כנראה לא הבנת אותי ה55 שנמדד אתמול היה בעת מנוחה כמו שלפני חודש היה מדידה במנוחה של 60
רועי20/05/2019שלום
ה55 נמדד במנוחה לפני חודש גם נמדד במנוחה רק 60 lvef
שתיהם במנוחה לפי מה שאני יודע ה55 לא נמדד במאמץ !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה אקו מאמץ תשובה שנתת לפני חודש משהו מוזר מאז והיום
רועי20/05/2019שלום
ממש מוזר לפני חודש שלחתי לך בדיקת ארגימטריה שהייתה תקינה וזה מה שכתבת אני מצטט:
(בדיקת המאמץ החדשה מראה כושר גופני נמוך משמעותית מהבדיקה הקודמת אבל לפי המפענח אינה מראה בעיה באספקת דם לשריר הלב. לכן ניתן לבצע פעילות גופנית כדי לשפר את הכושר.)
ועכשיו אחרי האקו מאמץ שגם תקין רק יש את עניין ה lvef 55 וה60 אחוז אם השינוי אז אתה כותב לי בעניין הפעילות הגופנית תשאל את הרופא שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה אקו משהו לא מובן
רועי20/05/2019מקווה שתענה על שירשור ההודעות זה מה שקרדיולוג אמר לי על הבדיקה שהראתי לך האקו במנוחה מראה נטיה לעיבוי שריר הלב והרחבה מינימלית של העליה השמאלית - האם ישנה נטיה לל.ד. גבוה? (היה ל.ד. מעט גבוה לפני התחלת המאמץ)
האקו במאמץ תקין - שולל הפרעה בהספקת הדם לשריר הלב.
הכושר הגופני לקוי
מציע מעקב צמוד אחרי לחץ הדם (אולי ע"י הולטר ל.ד.) והנחיות טיפול בהתאם לממצאים.
מומלצת פעילות גופנית מתמדת ומודרגת
בברכה משהו שאתה לא אמרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
נטילת כדורים וקיום יחסי מין
תוצאות בדיקות אקו וארגומטריה - האם יש מה לחשוש?
פיענוח בדיקת אקו לב אישה בת 73
מיפוי לב ו-hot spot במעיים מה זה אומר?
הפרעת SVT היא גורם סיכון בקורונה?
דליפה קלה-בינונית במסתם מיטראלי וקורונה
הידבקות בקורונה וסיבוכים לבביים
האם יש צורך בנטילת אספירין?
וירוס קורונה - אזהרת משרד הבריאות וקבוצות סיכון
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



