מה התועלת בנטילת אספירין?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה התועלת בנטילת אספירין?
    שי
    02/11/2019

    שלום, שואל לגבי סבתי - כבת 85. צלולה.
    ברקע יל"ד מאוזן, היפרכולסטרולמיה. לפני כ-10 שנים סבלה מעייפות וקוצר נשימה קל בזמן טיפוס מדרגות, ללא כאבי חזה. ביצעה בזמנו מיפוי לב שהדגים פגם מילוי הפיך בפיזור עורק דיאגונלי.
    טופלה תרופתית בלבד עם קרדילוק במינון 2.5 מ"ג, קרסטור 20 מ"ג.
    לא סבלה בשנים האחרונות מאירועי תעוקה, מעט מתעייפת בטיפוס מדרגות ביתה, אך פרט לכך לא נדרשת למאמצים גופנים משמעותיים.
    שאלתי מתייחסת לאספירין אותו החלה לקבל במינון של 100 מ"ג, עוד קודם לאבחון הלבבי של הפגם מילוי הנ"ל וזאת בשל בעיה עינית - ממנה סבלה ב2008 - אוטם איסכמי של עצב הראיה לא דלקתי NAION מתוך רציונל של למנוע ארוע חוזר בעין השנייה (הומלץ על ידי רופא עיניים בזמנו).
    עקב מחלת רשתית פעילה כעת שמערבת דימומים חוזרים בכלי דם תת רשתיים (AMD),
    הועלתה אפשרות לנסות להפסיק אספירין ולבדוק השפעה (כאמור ניתן מכלכתחילה ע"י רופא העיניים בשל הNAION).
    רציתי לשאול לדעתך - האם מבחינה לבבית יש תועלת מוכחת בנטילת אספירין במצב המתואר
    או שאין מניעה מבחינה לבבית להפסקתו או לירידה במינון האספירין אם רופא העיניים שוקל לעשות זאת.
    (להדגיש שלא עברה חלילה אירוע לבבי).
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה התועלת בנטילת אספירין?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    פרופ` דוד רוט
    02/11/2019

    אם מיפוי לב הראה אסכמיה באזור עורק דיאגונלי כדאי לדעתי להמשיך אספירין. ניתן להפחית את המינון ל 75 מג ביום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו